מלון יוקרה אלפיני נפל קורבן לכופרה – האורחים ננעלו בחדריהם

האקרים נועזים במיוחד השתלטו על מערכת המפתחות האלקטרונית של המלון ולא אפשרו ללקוחות לצאת מהחדרים ● התגובה כללה, למרבה הצער, כניעה ותשלום הכופר, וגם - חזרה לאחור בזמן לימי המפתחות הרגילים

חוזרים לעבר. מלון Seehotel Jaegerwirt. צילום: אתר המלון

לא מעט מקוראים שורות אלו היו כנראה מוכנים להינעל בחדר בהרי האלפים המושלגים, ואם אפשר אז עם אח בוערת וגם עם כמה בקבוקי יין איכותיים ופירות.

אבל כשאורחי אחד המלונות המפוארים ביותר באירופה – השוכן במעבר ההרים Turracher Höhe, לחופי אגם פסטורלי – ננעלו בחדריהם, בשל השתלטות עוינת על מערכת המפתחות הממוחשבת, לא הייתה ברירה והמלון נאלץ לשחרר אותם ושילם 1,500 יורו לסחטני הסייבר.

לאחר שהכופר שולם, פתחו ההאקרים את מערכת רישום המפתחות ואת כל המחשבים האחרים של המלון.

מנהלי מלון Seehotel Jaegerwirt – שנוסד כבר לפני 111 שנים, ושנמצא כיום בבעלות רשת מלונות Romantik – סיפרו כי הותקפו כבר שלוש פעמים במתקפות סייבר דומות, ואמרו שהפעם החליטו להתוודות על התקרית כאזהרה למלונות אחרים.

מפתחות אמיתיים במקום ממוחשבים

מנכ"ל המלון, כריסטוף ברנדסטייטר, הבהיר כי "כל יורו שמשולם לסחטנים פוגע בנו. אנו יודעים שעמיתים אחרים הותקפו, ועשו דבר דומה", זאת אומרת – שילמו דמי כופר בכדי לשחרר את הנעילה.

אחרי התקרית המאוד לא סימפטית, דיווח המלון כי בכוונתו להסיר את מערכת האלקטרונית ולהחליף אותה במנעול דלת מיושן ומפתחות אמיתיים במקום בכרטיסים ממוחשבים, כך שלא יוכל ליפול שוב קרבן לתחבולת סייבר דומה.

ברנדסטייטר אמר עוד בתגובה לאירוע כי "לא הייתה לנו ברירה אחרת. המלון היה בתפוסה מלאה עם 180 אורחים. לא משטרה ולא ביטוח יכולים להועיל לך במקרה זה. שיקום המערכת שלנו לאחר הפגיעה הראשונה בקיץ עלה לנו כמה אלפי יורו. לא קיבלנו כסף מהביטוח עד כה, כי אף אחד מהאשמים במצב לא נמצא".

המנכ"ל אמר עוד כי יש צורך ביותר עשייה מטעם כוחות המשטרה וחברות ה-IT באירופה בכדי להתמודד עם פשעי אינטרנט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים