טוויטר פספסה את התחזיות: ההפסד הנקי זינק, מספר המשתמשים מדשדש
מספר הגולשים ברשת המצייצת עומד על 319 מיליון בכל חודש - הרבה מאחורי פייסבוק ● ההפסד הנקי הרבעוני של החברה זינק ב-85% וההכנסות פספסו את תחזיות האנליסטים - מה שאכזב את המשקיעים
טוויטר (Twitter) ממשיכה לדשדש: מספר המשתמשים בה עלה ברבעון האחרון של 2016 בעצלתיים והפער בינה לבין פייסבוק (Facebook), שפעם טוויטר התחרתה בה, התעצם. בנוסף, התוצאות הכספיות הרבעוניות שפרסמה החברה לא היו טובות במיוחד ופספסו בענק את תחזיות האנליסטים – מה שהביא לירידות שערים בולטות, של כ-10%, בתחילת המסחר במניית החברה בוול-סטריט היום (ה') אחר הצהרים.
הנתונים מראים שהמאמצים שטוויטר עושה על מנת להגדיל את מספר המשתמשים שלה לא ממש נושאים פרי: ברבעון המדווח הוא עלה רק ב-3% ל-319 מיליון. לשם השוואה, פייסבוק הודיעה באחרונה שמספר המשתמשים בה עומד על 1.86 מיליארד.
על פי הדו"חות, ההכנסות הרבעוניות של הרשת המצייצת, שעמדו על 717 מיליון דולר, לאחר עלייה של 0.95% בלבד, היו נמוכות בהרבה מתחזיות האנליסטים, שצפו שהן יגיעו ל-740 מיליון. ההוצאות גדלו בתקופה זו ב-10.74% ל-860.47 מיליון דולר – כמעט 150 מיליון יותר מאשר ההכנסות. ההפסד הנקי רשם זינוק של 85.13% וסגר את הרבעון על 167.05 מיליון דולר.
ההוצאות הגולמיות זינקו ברבעון ב-40.26% ל-305.71 מיליון דולר, הרווח הגולמי פחת ב-16.75% ל-410 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 57.17%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות קטנו ב-2.5% ל-545.12 מיליון דולר, מה שלא מנע מההפסד להאמיר ב-113.8% ל-143.62 מיליון.
יצוין שהתוצאות השנתיות של החברה היו טובות יותר. ההוצאות הכלליות של החברה עלו במהלך 2016 ב-8.57% ל-2.9 מיליארד דולר וההכנסות גדלו ב-14.05% ל-2.53 מיליארד. על רקע העלייה הגדולה יותר בהכנסות מאשר בהוצאות, ההפסד התפעולי פחת ב-18.41% ל-367.21 מיליון דולר וההפסד הנקי – ב-12.31% ל-456.87 מיליון.
ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, הגדיר את 2016 כ-"שנת מפנה עבור החברה, שבה התמקדנו בניתוח הסיבות שבגינן אנשים משתמשים בטוויטר והתאמנו את עצמנו לכך. התוצאה היא שהצלחנו לבלום את הירידה במספר המשתמשים".
תגובות
(0)