Salesforce: ההכנסות עלו ב-27%; ההפסד הנקי זינק פי שניים
החברה סיימה את הרבעון האחרון של השנה הכספית עם תוצאות מעורבות ● בשנה כולה, לעומת זאת, ההכנסות גדלו והחברה עברה לרווח נקי
Salesforce סיימה את הרבעון האחרון של שנתה הכספית 2017 עם עלייה בולטת בהכנסות, אולם גם עם קפיצה של יותר מפי שניים בהפסד הנקי. גם בשנה כולה החברה רשמה עלייה בולטת בהכנסות, אלא שהיא עברה במהלכה מהפסד לרווח.
ההסבר לתוצאות המעורבות בסעיף הרווחיות – תוצאות שליליות ברבעון אולם טובות בשנה כולה – נעוץ בהוצאות הכלליות ובגידול הרב יותר שלהן לעומת הכנסות. במהלך השנה, ההוצאות גדלו ב-22.32% ל-8.21 מיליארד דולר בעוד שההכנסות עלו ב-25.88% ל-8.39 מיליארד, מה שהביא למעבר לרווח נקי של 179.63 מיליון לעומת הפסד של 47.43 מיליון בשנה הכספית 2016.
ברבעון המדווח גדלו ההוצאות הכלליות ב-29.54% ל-2.32 מיליארד דולר ואילו ההכנסות עלו בשיעור נמוך יותר – 26.78% – ל-2.29 מיליארד. כתוצאה מכך, ההפסד הנקי הרבעוני זינק ב-101.65% ל-51.44 מיליון דולר וההפסד למנייה האמיר ב-75% ל-7 סנט.
חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המנויים והתמיכה צמחו ב-25.43% ל-2.11 מיליארד דולר ומכירות השירותים המקצועיים – ב-44.66% ל-183.34 מיליון.
עוד עולה מהנתונים שההוצאות הגולמיות גדלו ב-41.08% ל-625.96 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-22.14% ל-1.67 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 72.71%. ההוצאות התפעוליות גדלו ברבעון ב-25.71% ל-1.69 מיליארד דולר וההפסד התפעולי עלה ב-13.55% ל-23.35 מיליון.
קית' בלוק, סגן היו"ר והמנהל התפעולי הראשי של Salesforce, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "היו לנו ביצועים מדהימים ברבעון האחרון של השנה הכספית 2017. אני מעריך שגם בשנה הכספית 2018 נשיג תוצאות טובות ונגיע למכירות של 10 מיליארד דולר".
תגובות
(0)