"מצוינות היא מושג חמקמק וקשה להגדרה"

"קהילה מקצועית חפצת חיים זקוקה לגיבורים שלה כדי לסמן את מודל המצוינות שלה", כך לדברי פרופ' גדי אריאב, שעמד בראש הוועדה שבחרה את המנמ''רים המצטיינים של השנה החולפת

פרופ' גדי אריאב, הפקולטה לניהול על שם קולר, אוניברסיטת תל אביב. צילום: ניב קנטור

"קהילה מקצועית חפצת חיים זקוקה לגיבורים שלה כדי לסמן את מודל המצוינות שלה, את המודלים לחיקוי. הטקס הבוקר נועד לסמן את מודל המצוינות הזו. מצוינות היא מושג חמקמק, קשה להגדירה וקל לחוש בה. הטקס מצביע על דוגמאות, על מקורות השראה, על ביצועים ותפקוד מעוררי הערכה", כך אמר פרופ' גדי אריאב, מהפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב.

14 אותות הערכה חולקו היום (ד') למנמ"רים מצטיינים לשנת 2016. האותות ניתנו בטקס שנערך היום בבניין רקאנטי באוניברסיטת תל אביב, במסגרת כנס KickOff. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

פרופ' אריאב עמד בראש ועדת האיתור שבחרה את המנמ"רים המצטיינים. חברי הוועדה היו אודליה לבנון, שזכתה בפרס מנמ"רית מודל לחיקוי ב-2009; שירה לב-עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, שזכתב בפרס מנמ"רית מודל לחיקוי ב-2015; רונן זרצקי, מנכ"ל BSD-IT; ד"ר אוהד ברזילי, מהפקולטה לניהול באוניברסיטה; דן תל-ניר, מנכ"ל דת"ן ולשעבר מנמ"ר נחל שורק.

סיפוק משמעותי בקריירה

"אנחנו חוגגים את השאיפה למצוינות", אמר פרופ' אריאב, "באמצעות ההכרה באנשים שמגלמים אותה. והחגיגה הזו היא כבר חלק קבוע בלוח השנה המקצועי של הקהילה".

לדבריו, "אני מלווה את התחרות הזו באמת באהבה רבה ובאמונה נאיבית של רצון לתרום לקהילה שלי זה 50 שנים, מאז מחזור הגיוס של ממר"ם בב-1967. כמלווה מתמיד אני מזהה שלושה מימדים של שינוי מובהק: הראשון, והחשוב מכולם, הוא מגמת השינוי באיכות המרשימה של המועמדים ושל איכות ההגשה של החומרים שתמכו בהערכה שלנו".

לדבריו, "מנקודת התצפית שלי, הקהילה שלנו מתברכת בדור המשך מבטיח – מתוחכם, אנרגטי, רהוט ומחובר לשליחות המהותית שלנו – השאת ערך בשימוש בטכנולוגיות מידע. המימד השני הוא שבאופן ברור מובילי הקהילה מצביעים ברגלים בתמיכתם במה שקורה כאן הבוקר. ההתגייסות ל-"חבר המעריכים" של חוג מתרחב והולך של מנמ"רים מובילים ומנוסים – כולל כאלה שזכו בעצמם להכרה כמודלים לחיקוי בעבר – היא מקור סיפוק משמעותי שלי בקריירה שלי כיו"ר החבורה הנהדרת הזו".

מימד שינוי רדיקלי אחרון, ציין, "הוא הפורמט של האירוע המסכם שלנו הבוקר. אחרי שמונה שנים העזנו לחפש מודל אחר לאירוע. מובילי הפקולטה הגיעו להכרה שהטקס משתלב בחתירה המתמשכת של הפקולטה למצוינות בתחומי הפרקטיקה והמחקר של הניהול. מצאנו אכסניה הולמת לקו הסיום של התהליך".

להמחיש בפועל את המחויבות למצוינות מקצועית

"תמיד הכרנו בכך שתפקיד המנמ"ר הוא המורכב ביותר מבין תפקידי ה-'C'. המשבצת הארגונית ההיסטורית של המנמ"ר עוברת בשנים האחרונות הגדרה מחודשת, מאתגרת: מי שמוצבים באותה משבצת כבר ממלאים בפועל את התפקיד של מנהלי הנכסים הדיגיטליים של הארגון, והארגון נושא אליהם עיניים כמובילי הטרנספורמציה הדיגיטלית, מושג שזוכה למקום מרכזי בניתוחי חברות המחקר".

הטרנספורמציה הדיגיטלית, אמר פרופ' אריאב, "היא שם כולל לעיסוק הקריטי בחדשנות עסקית שממוקדת ומבוססת על יצירה של נכסים דיגיטליים עסקיים חדשים. אם זה דטה או חיבור אינטימי למרקם החיים של לקוחות, ספקים, עמיתים –  האתגר האולטימטיבי של המנמ"רית העכשווית הוא בעושר הדמיון בגילוי ויצירת ערך עסקי מתוך אותם נכסים".

"מצוינות היא כאמור לא סימן V חד פעמי", סיכם, "אלא מחויבות מתמשכת. גם ההכרה במצוינות היא לא רק כבוד חד פעמי אלא גם אחריות מתמשכת: מי שזוכים להכרה היום מגדירים לקהילה את מושג האיכות וממחישים בפועל את המחויבות למצוינות מקצועית, היום, מחר ומחרתיים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים