משרד התחבורה שוקל להעמיד לדין בכירים באובר בישראל

במשרד חוקרים חשד שלפיו שירות Uber Night, שמאפשר להסיע נוסעים בשעות הלילה תמורת מה שמכונה "השתתפות בהוצאות הנסיעה", מהווה עבירה על החוק ● מנכ"ל החברה בישראל זומן לחקירה

יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל. צילום: ניב קנטור

מנכ"ל אובר (Uber) בישראל, יוני גריפמן, זומן לחקירה במשרד התחבורה בשל חשדות שהחברה הפרה את החוק הישראלי וגבתה כספים בניגוד לחוק. בהתאם לממצאי החקירה יבחן המשרד האם להעמיד בכירים בחברה בישראל לדין. נראה שהמשרד החל בחקירה אינטנסיבית יותר בעקבות דיווח בנושא שפורסם לפני ימים אחדים בערוץ 10.

החוק בישראל אוסר על נהגים פרטיים להסיע נוסעים תמורת תשלום, אך לא מונע השתתפות הנוסעים בעלויות של הנהג על הדלק והבלאי על מכוניתו, בדומה לשירותי קארפול אחרים, כמו Waze או מוביט (Moovit).

לפני שנתיים הכריזה אובר על כניסתה לישראל, אך היא לא הורשתה להפעיל את שירות Uber X, שמאפשר לבעלי רכב פרטי לעבוד כנהגי מונית מזדמנים. במקום זאת, השיקה החברה בישראל לפני ארבעה חודשים את שירות Uber Night, שבו בעלי רכב פרטי מסיעים נוסעים תמורת תשלום בשעות הלילה, כשהתחבורה הציבורית לא פועלת. התשלום המועבר לבעל הרכב הפרטי באמצעות האפליקציה מוגדר כ-"השתתפות בהוצאות הנסיעה" ולא כשכר, ומחושב בהתאם לסוג הרכב, לעלויות בלאי וביטוח ולמרחק הנסיעה.

מתלונות של נוסעים שהגיעו למשרד התחבורה עולה שהחברה גבתה סכומים מופרזים, שהם מעבר להשתתפות בהוצאות הנסיעה, כך שהנהגים המסיעים גם מרוויחים מהשירות. אובר אף גובה מהמשתמשים עמלה של 25% מכל נסיעה.

מאובר נמסר כי "Uber Night הוא פיילוט שנבנה בהתאם לרגולציה, בדומה לאפליקציות נוספות שכבר פועלות בישראל למטרת החזר הוצאות. שירותים אלה מציעים מענה תחבורתי זול, זמין ונוח, במיוחד בזמנים שבהם אלטרנטיבות התחבורה מוגבלות. אנחנו מחויבים להורדת מחירי הנסיעה ומקווים שמשרד התחבורה ינצל את ההזדמנות ויאמץ את הפתרונות הטכנולוגיים, כפי שקורה בשאר העולם".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ותיק פה

    אין משתתפים או מתנדבים להסעה במוביט וויז?למה?

אירועים קרובים