"עסקת אינטל-מובילאיי – קפיצת מדרגה להיי-טק הישראלי"

"הרכישה היא עוד הוכחה לכך שישראל ממוצבת בעולם כמרכז לתחבורה חכמה, ומאוד משמעותית בעולם הרכבים החכמים", אומרת ליאור זנו-זמנסקי, מנכ"לית EcoMotion, בראיון לאנשים ומחשבים

ליאור זנו-זמנסקי, מנכ"לית EcoMotion. צילום: איה וינד

עסקת אינטל-מובילאיי, שבמסגרתה רוכשת ענקית השבבים את החברה הישראלית תמורת 15.3 מיליארד דולר, היא עסקת ענק בהרבה מובנים – ולא רק משום שזו אחת הרכישות הגדולות ביותר בהיסטוריה של ההיי-טק הישראלי, עם סכום מכובד גם ברמה הבינלאומית. בנוסף, היא עסקה חשובה מאוד בעולם המתפתח של הרכב האוטונומי והכרה נוספת של אינטל באקו-סיסטם המקומי. לראייה, החטיבה שתוקם בעקבות הרכישה תפעל בארץ ותנוהל על ידי פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי.

EcoMotion הוא מיזם שפועל בעולם התחבורה החכמה באקו-סיסטם הישראלי. מדובר במיזם משותף של משרד ראש הממשלה, משרד הכלכלה, רשות החדשנות וחברות בתעשיות הרכב וההיי-טק הישראליות, ומטרתו לאגד את הגופים המקומיים שעוסקים בתחום תחת קורת גג אחת.

ליאור זנו-זמנסקי, מנכ"לית EcoMotion, אומרת שהרכישה היא "עוד הוכחה לכך שישראל ממוצבת בעולם כמרכז לתחבורה חכמה, כי מובילאיי היא אחד השחקנים הכי משמעותיים באקו-סיסטם שלנו, ואינטל הבינה שכדאי לה לרכוש אותה ולהשקיע כאן".

זנו-זמנסקי ציינה את נקודות החוזקה של ישראל בעולם הטכנולוגי, שבאים לידי ביטוי גם בתחום התחבורה החכמה והרכבים האוטונומיים. "ישראל היא אומת סטארט-אפ וטובה בהרבה מאוד טכנולוגיות – בהן חיישנים, בינה מלאכותית ועוד. יש כאן חדשנות ואווירה מאפשרת", אמרה.

לדבריה, "דו"חות רבים ממצבים את ישראל ואת עמק הסיליקון כמרכזים הבולטים בעולם לתחבורה חכמה. בשנים האחרונות צמחו פה שחקניות בולטות בתחום, כולל מובילאיי, Waze ובטר פלייס, שאמנם נכשלה אבל מיקדה את העיניים לכאן. השחקניות האלה הביאו לארץ הרבה מאוד ידע, שחלחל לכל התעשייה, ותשומת לב בינלאומית. כל חברות הרכב הגדולות מגיעות לישראל ורבות מהן מקיימות כאן אקסלרטורים, מה שמושך הקמתן של חברות רבות בתחום בישראל. לראייה, ב-2013 היו כאן 87 סטארט-אפים וחברות, וכיום אנחנו מדברים על מעל 500. בנוסף, היזמים הכי טובים מחפשים פתרונות איך להיכנס לתחום, וההשקעות מאוד מהירות".

היא ציינה כעוד אינדיקציה להתעניינות בתעשיית התחבורה החכמה בישראל את הכנס השנתי של EcoMotion, שמתקיים בכל מאי, "וההתעניינות השנה שוברת שיאים".

למה אינטל בחרה להיכנס דווקא לתחום הזה?
"התחבורה החכמה היא אחד המגה טרנדים הדיגיטליים, שנכנסים מאוד חזק בכמה השנים האחרונות. עולם הרכבים החכמים לא השתנה כמעט במאה האחרונה ובכמה השנים האחרונות הוא הולך ומשתנה מאוד מהר. עוד ועוד חברות, כל ענקיות הטכנולוגיה, נכנסות חזק לעולם הרכב וטכנולוגיות הרכב, ואינטל לא רוצה להישאר מאחור.

משולבות כאן טכנולוגיות ויכולות של שתי חברות גדולות, שהרי עוד לפני הרכישה על ידי אינטל מובילאיי הייתה שחקן מאוד משמעותי בשוק התחבורה החכמה. זאת הצהרת כוונות ברורה של אינטל לאן היא הולכת ולאן היא מסתכלת".

לדברי זנו-זמנסקי, העסקה "מאוד משמעותית גם בעולם" ומהווה "עוד קפיצת מדרגה – להיי-טק הישראלי ולתעשיית הרכב החכם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים