הוויברטור רץ לספר לחבר'ה

חברת צעצועי מין תשלם ארבעה מיליון דולר קנדי בגין מעקב לא חוקי, ותפצה את לקוחותיה על שאספה עליהם נתונים שונים דרך השימוש במכשיר, הטמפרטורה ועוצמת הרטט - וחשפה מידע אינטימי ללא ידיעתם

מעקב אינטימי. אילוסטרציה: BigStock

We-Vibe – יצרנית צעצועי ואביזרי מין קנדית – תיאלץ לפצות לקוחות לאחר ששלחה אליהם "ויברטור חכם" אשר ניהל מעקב אחר אופניי השימוש שלהם במכשיר, וזאת ללא ידיעתם.

בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט הפדרלי באילינוי, נדרשה החברה האם של We-Vibe, ששמה Standard Innovation, לשלם סך של ארבעה מיליון דולר קנדיים ללקוחותיה. בית המשפט קבע שמי שהשתמשו באפליקציה המשויכת לוויברטור זכאים לפיצוי בסכום מלא של עד 10,000 דולרים קנדיים (כ-27 אלף שקלים) לאדם, ומי שפשוט קנה רק את הוויברטור יכול לתבוע פיצוי של עד 199 דולרים קנדיים מהחברה.

ה-We-Vibe 4 Plus הוא ויברטור שמחירו כ-400 שקלים ושאליו מחובר התקן בלוטות'. המכשיר יכול להישלט באמצעות יישום. הוא משווק כאמצעי ש"יאפשר לזוגות לשמור על הלהבה שלהם בוערת – ביחד או בנפרד". היישום מאפשר להפעיל את המכשיר מרחוק, ולמשל מספק אפשרות לשותף בשיחת וידיאו לקיים אינטראקציה באמצעות הצעצוע עם בן או בת שיחו.

השכן יכול להצטרף?

אבל היישום הגיע עם מספר פגיעויות אבטחה ופרטיות שהתבטאו במשהו שאנשים רבים לא יחושו בנוח לגביו – האפליקציה השולטת בוויברטור, והמאוד לא מאובטחת, מאפשרת כך מסתבר, לכל אחד שנמצא בטווח הבלוטות' – להשתלט על המכשיר.

בנוסף, הנתונים של המשתמש, כך נודע, נאספים ונשלחים בחזרה ל-Standard Innovation, ומאפשרים לחברה לדעת על טמפרטורת המכשיר ועל עוצמת הרטט שלו  ועוד נתונים שיחד חושפים מידע אינטימי על הרגלי המין של המשתמש.

הפגמים בצעצוע המין של We-Vibe נחשפו לראשונה בכנס ההאקרים Def Con שהתקיים בלאס וגאס ב-2016, על ידי האקרים מניו זילנד שמכונים goldfisk ו-follower. לדבריהם, התגלית מהווה "בעיה רצינית" כיוון ש"הפעלה לא רצויה של ויברטור עלולה להיחשב כתקיפה מינית".

יפצו, יתקנו וימשיכו לשעשע

עושה רושם שמרבית בעליו של הוויברטור הבעייתי יזכו בפועל – בהתחשב בסכום ההסדר הכולל של ארבעה מיליון דולר קנדיים ובדרישה לשלם דמי טיפול משפטיים שונים – בפחות מ-10,000 הדולרים שהם זכאים לקבל כפיצוי.

בהצהרה ששלחה Standard Innovation לעיתונות נכתב כי "אנו ב-Standard Innovation מתייחסים לפרטיות של הלקוח ולאבטחת המידע ברצינות. שיפרנו את הצהרת הפרטיות שלנו, הגדלנו את אבטחת האפליקציה, סיפקנו ללקוחות בחירה גדולה יותר לגבי הנתונים שהם חולקים, ואנו ממשיכים לעבוד עם מומחים מובילים בתחום הפרטיות והאבטחה בכדי לשפר את האפליקציה. לנוכח הצהרה זו, Standard Innovation יכולה להמשיך להתמקד ביצירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחותינו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים