מחקר: חצי מהארגונים משתמשים עדיין ב-Windows XP ו-Vista

על פי סקר של Spicework, ב-52% מהעסקים יש עדיין לפחות מחשב אחד בו מערכת ההפעלה המותקנת היא Windows XP, ולצידם יש עוד 9% מהעסקים שמריצים מחשב שמבוסס על Windows Vista

חובה לעדכן גם את Windows XP

סקר שוק שביצעה חברת מחקרי השוק Spicework, חושף שב-52% מהעסקים יש עדיין לפחות מחשב אחד בו מערכת ההפעלה המותקנת היא Windows XP, ולצידם יש עוד 9% מהעסקים שמריצים מחשב שמבוסס על Windows Vista שגם עומדת בקרוב לפני סיום דרכה – בשבוע הבא.

Windows XP כבר אינה נתמכת מאפריל 2014.

מדובר בתוצאות שעלו בסקר אותו מכנה החברה 2017 OS Adoption Trends שמטרתו לבדוק כיצד החברות מאמצות את מערכות ההפעלה המתקדמות יותר.

חשיפה לאיומים רבים וכבדים יותר

השורה התחתונה של הסקר, שנערך במהלך מרץ האחרון, מעלה כי גם בחברות בהן מאמצים את מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט (Microsoft), הלו היא Windows 10, משאירים מחשבים לא מעטים עם מערכות הפעלה ישנות שבסופו של דבר גורמות לכך שהרשתות הפנימיות והחיצוניות של החברות חשופות לאיומים רבים וכבדים יותר.

עם זאת יש הבדל בין ספירת החברות שמפעילו מערכות הפעלה לבין ספירת מספר המחשבים הכולל בחברות הללו.

בבדיקה הזו, של מספר המחשבים, חלקה של Windows Xp עומד על 14%, ואילו חלקה של Windows Vista עומד על אחוז בודד.

מערכת ההפעלה השכיחה ביותר היא Windows 7 עם 69% מכלל המחשבים, Windows 8 עם 5% ואילו Windows 10 הגיעה ל-9% – אבל מבחינת מספר חברות, החדירה של Windows 10 כבר הגיעה ל-54% וזאת לעומת 38% בסקר דומה שבוצע ביולי 2016.

לפי מנהלני ה-IT של החברות שנבדקו הסיבות לאי-שדרוג' היא חוסר צורך, חוסר זמן וגם בעיות תקציביות. עם זאת, למעלה מ-90% חוששים מפני הרצת מערכות הפעלה לא מעודכנות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים