ועידת F8 של פייסבוק: שילוב טוטאלי של מציאות מדומה בחיים האמיתיים

המסר העיקרי של מארק צוקרברג בכנס המפתחים של הענקית, היה להשיג עוד חוויות שיחברו יותר את המשתמשים לרשת החברתית ולאפליקציות שלה, תוך התרכזות באלמנט החשוב ביותר מבחינתו בטלפון החכם - המצלמות

יותר מציאותי מהמציאות? מציאות מדומה

על הרקע של הרצח ששודר בפייסבוק (Facebook), ובאופן בלתי נמנע לאור ההתייחסות הרחבה בתקשורת הגלובלית, פתחה הענקית את כנס המפתחים שלה, F8.

המסר העיקרי של הכנס, לפחות לפי מארק צוקרברג, הוא השילוב של מציאות מדומה, מעושרת ורבודה בכל מה שקורה בחיים האמיתיים של המשתמשים, ותוך שהיא מציעה למפתחים פלטפורמות וכלים במטרה להשיג עוד חוויות שיחברו עוד יותר את המשתמשים לאתר הרשת החברתית ולאפליקציות שלה, תוך התרכזות באלמנט החשוב ביותר מבחינתו בטלפון החכם – המצלמות.

פייסבוק, כאמור, אינה מצפה לפתח בעצמה את כל חוויות העולם הווירטואלי או המעושר. היא השתמשה בכנס כדי לפנות אל המפתחים כדי שייצרו אפליקציות מבוססות מציאות רבודה – שיתבססו על פלטפורמה אותה היא מכנה Camera Effects Platform שכוללת גם אפליקציית עיצוב מקוונת בשם Frames Studio ליצירת מסגרות לתמונות, ואת AR Studio ליצירת אפקטים ומסגרות במציאות רבודה שמגיבה לתנועה, לסביבה ואינטרקציות תוך כדי שידור חי.

להגיע לפייסבוק באופן יומיומי

כמו כן הכריזה החברה על כלים חדשים שמטרתם לעזור למפתחים להגשים את החזון שלה, והחזון הוא פשוט מאוד כאמור – לגרום לאנשים להגיע לפייסבוק באופן יומיומי, לפחות.

המטרה היא לבנות את מערכת התוכן הזו עוד לפני שהמציאות המעושרת לצורותיה תמומש בפועל. "בדיוק כמו שאפל בנתה את ה-iPod ואת המערכת המקיפה של iTunes לפני ה-iPhone, אתם רוצים להבטיח שיהיה שם מערך תוכן, אפילו אם זה לא יהיה הכל", אמר צוקרברג באירוע.

צוקרברג התייחס בנוסף לרכישה של אוקולוס (Oculus), יצרנית משקפי המציאות הווירטואלית, ואמר כי המאמצים המשותפים של שתי החברות להשגת התוצאה שפייסבוק מחפשת, יימשכו זמן רב יותר מאשר הוערך, וכנראה גם ידרשו השקה של עוד כמה מיליארדי דולרים.

ובכל מקרה, צוקרברג רואה במצלמות הטלפונים הרכיב העיקרי שיניע את התעשייה הזו קדימה. "אנחנו רוצים להגיע לעתיד בו בסופו של דבר יהיו לכם משקפיים או עדשות מגע שיאפשרו לשלב עצמים דיגיטליים או פיזיים בעולם הדיגיטלי", הוא אמר.

זיהוי דיונים סביב אוכל

החברה גם חשפה תכונות חדשות עבור אפליקציית ה-Messenger שלה, שגולת הכותרת היא ככל הנראה מה שהיא מכנה M, בוט מבוסס בינה מלאכותית שייכנס לפעולה בזיהוי דיונים סביב אוכל, ויאפשר לקבל עצות ולהשלים הזמנות מתוך האפליקציה עצמה.

החברה גם תשלב באפליקציה לשונית חדשה בשם Discover Tab שתאפשר לאנשים למצוא באופן אינטואיטיבי בוט שהם מחפשים ישירות ממסך הבית של ה-Messenger ועוד.

החברה גם הציגה כלים חדשים ושפות חדשות עבור Workplace, הרשת החברתית שלה שמיועדת לשימוש בארגונים ומקומות עבודה, כולל שילוב בוטים חדשים המותאמים לסביבת עבודה ארגונית, וכן שיפורים בתחום האנליטי לניתוח תנועה ותוצאות בדפים עסקיים שברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים