דיווח: פייסבוק פוסלת בשיטתיות שורות קוד שמפותחות על ידי נשים

החברה אוהבת להתעטף בדגלים של פלורליזם ונאורות, אבל ניתוח שביצע עובד לשעבר מעלה כי יש פער של 35% בקבלת שורות קוד בין נשים לגברים ● בפייסבוק דוחים זאת וטוענים שהפער הוא תוצאה של ותק ולא של מגדר

פייסבוק מצטיירת כנאורה. על פי הניתוח שביצע העובד לשעבר, ייתכן שלא תמיד זה המצב. צילום אילוסטרציה: mast3r, BigStock

פייסבוק (Facebook) נוהגת להתעטף בדגלים של פלורליזם, קדמה ונאורות. האמנם? מידע חדש מעיד שגם הרשת החברתית הגדולה בעולם מתחזקת בהקפדה את תקרת הזכוכית שבולמת נשים בתעשיית ההיי-טק מלעמוד בשורה אחת עם עמיתיהן הגברים.

ניתוח של עובד לשעבר, שפייסבוק חולקת עליו, מעיד שהחברה דחתה שורות קוד שכתבו מהנדסות נדחו ב-35% יותר מאשר אלה שכתבו מהנדסים. בנוסף ולפי הדיווח, פייסבוק נוזפת בעובדיה וטוענת באוזניהם שהדלפת מידע שכזה פוגעת ב-"גיוס למותג" שלה ומקשה על החברה לשכור נשים.

הניתוח המקורי, שעליו דיווח בראשונה הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ושאושר על ידי הגרדיאן (Guardian), נערך על ידי מהנדס תוכנה ותיק בפייסבוק בשנה שעברה. המהנדס בחן את תהליך בדיקת הקוד של החברה, תוך התבוננות בנתונים שכללו את מספר הפעמים שבהן הקוד נדחה, זכה לתגובה או עודכן; כמה זמן לקח לקוד להתקבל; ונתונים דמוגרפיים אודות המקודד, כגון המגדר שלו ומשך זמן העסקתו. הוא מצא שהפער בדחיות קודים של גברים למול אלה של הנשים היה "עקבי ולאורך זמן בחברה".

מלכוד הקידוד

לאחר הפרסום, ובתגובה להאשמות אלה, ערכה פייסבוק בדיקה פנימית ובחנה את הנתונים, וכעת היא טוענת שהמשתנה הרלבנטי בכל הנוגע לקבלה או לדחייה של קוד הוא הוותק של העובד ולא המגדר שלו. אלא שבתגובה זו גלום מלכוד מסוים, כיוון שמשמעות הדבר היא שהעובדות בפייסבוק מקודמות פחות, ולכן צוברות פחות ותק – מה שמביא ליותר דחייה של שורות הקוד שלהן, וחוזר חלילה.

באוקטובר האחרון אמר ג'יי פאריק, סגן נשיא להנדסה בפייסבוק, למהנדסים מתוך החברה כי היא ניתחה את תהליך סקירת הקוד תוך "שימוש בנתוני העובדים הסודיים, כדי שנוכל להבין טוב יותר את מה שקורה". הניתוח של פייסבוק הביא בחשבון את "רמת" המהנדסים בחברה ולא מצא "הבדל משמעותי מבחינה סטטיסטית" בין המהנדסים למהנדסות שדורגו באותה הרמה.

פאריק ייחס את ההבדל שהניתוח המקורי מצא ל-"שוני בפילוג המגדרים בין הרמות", כלומר – לעובדה שיש בפייסבוק יותר מהנדסות ברמות הנמוכות מאשר ברמות הקידוד הגבוהות.

דובר פייסבוק אמר בתגובה לדברים שהמחקר הראשון היה "לא שלם ולא מדויק" ושהוא "בוצע על ידי מהנדס פייסבוק לשעבר עם סט נתונים לא שלם". הדובר הוסיף וטען כי "כל פער משמעותי, בהתבסס על הנתונים המלאים, ניתן לייחס בבירור לא למגדר אלא לוותק של העובד. למעשה, הפער פשוט מאשש את האתגר שהצגנו קודם לכן – הייצוג הנוכחי של מהנדסות בכירות, הן בפייסבוק והן בתעשייה – וזה לא נמצא קרוב למקום שבו הוא צריך להיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים