מחקר: שני שליש מהארגונים יעבירו ה-IT שלהם לאחסון מבוסס תוכנה

המחקר, שנערך ביוזמת SUSE, העלה כי "עולם האחסון עובר מהפכה, במסגרתו מנהלי ה-IT זונחים את שיטות האחסון המסורתיות ● זו נובעת מסדרה של גורמים, ובראשם - עלויות האחסון המאמירות"

דורון אופק, מנהל פעילות SuSE בישראל. צילום: ניב קנטור

95% מהארגונים מבקשים ליצור גמישות גדולה יותר במערכי האחסון שלהם וכמעט שני שליש (63%) מהארגונים יחלו באימוץ פתרונות אחסון מבוסס תוכנה (SDS) בשנה הקרובה; כך על פי מחקר שנערך ביוזמת SUSE.

את המחקר ביצעה Loudhouse, במסגרתו השיבו 1,202 מנהלי IT בחברות המונות 250 עובדים ויותר, כאשר יותר ממחצית מהם (56%) משמשים בתפקידים בכירים בחברות המונות יותר מ-1,000 עובדים.

על פי עורכי המחקר, "התוצאות משקפות את המהפכה שעובר עולם האחסון, במסגרתו מנהלי ה-IT זונחים את שיטות האחסון המסורתיות".


לדברי עורכי המחקר, "התוצאות נובעות מסדרה של גורמים, ובראשם – עלויות האחסון המאמירות". כך, 72% מהנשאלים קבעו כי חברותיהם בוחנות בצורה הולכת וגוברת את עלויות האחסון, ו-81% מצאו כי מודל ה-SDS עשוי להוזיל עלויות.

עוד הוסיפו כ-95% מהנסקרים כי יכולות הגידול והגמישות של מערכי אחסון מבוסס תוכנה מהוות אף הן גורם משיכה משמעותי. הנסקרים ציינו כי העלויות הטכניות, היכולת של המערכת לתמוך בביצועים גבוהים בנפחי מידע גדלים והעלויות הנשלטות – הופכות את ה-SDS למודל מועדף על שיטות האחסון הקיימות.

העניין ב-SDS לא מוגבל רק לשיטה עצמה, אלא גם לטכנולוגיה המניעה אותה. כך, קבעו 75% מהנסקרים כי ישקלו שימוש בטכנולוגיות קוד פתוח ליישומים אלה, ו-42% סבורים כבר עכשיו כי יישומי קוד פתוח יוכלו לתמוך ב-SDS.

לדברי דורון אופק, מנהל Suse ישראל, "המידע שאנחנו מאחסנים ממשיך לגדול בקצב מסחרר. SDS יוצר גישה חדשה לאחסון, שמאפשרת להתמודד עם כמויות המידע – מבלי לשעבד את תקציב החברה ל-IT ולאחסון. השילוב של גישה זו עם טכנולוגיות קוד פתוח כגון Ceph, מאפשר להביא לשוק טכנולוגיה אלגנטית, סקלבילית, בעלויות הזולות ביותר בשוק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים