מחקר: קרוב ל-75% מפרויקטי אינטרנט של הדברים – נכשלים
מחקר חדש של סיסקו העלה כי 60% מיוזמות אינטרנט של הדברים נפלו כבר בשלב ההוכחה הראשוני, ורק 26% מהחברות דיווחו על הפרויקטים כהצלחה מוחלטת ● לצד הטכנולוגיה, הגורם האנושי משפיע על הצלחת פרויקטים בתחום
IDC צופה כי מספר רכיבי הקצה באינטרנט של הדברים, שעמד בסוף 2016 על 14.9 מיליארד, יצמח בתוך עשור פי יותר מחמישה ויעמוד על יותר מ-82 מיליארד. בקצב זה, האינטרנט של דברים עשוי בקרוב להיות משמעותי כמו רשת האינטרנט עצמה.
למרות התנופה החיובית, מחקר חדש שנערך על ידי סיסקו (Cisco) מראה כי 60% מיוזמות אינטרנט של הדברים נפלו כבר בשלב ההוכחה הראשוני (PoC) ורק 26% מהחברות דיווחו על פרויקטי אינטרנט של הדברים כהצלחה מוחלטת. נתון גרוע נוסף במחקר העלה כי שליש מכל הפרויקטים שהושלמו בתחום – לא נחשבו להצלחה.
המחקר נערך בקרב 1,845 מקבלי החלטות בתחומי ה-IT והעסקים בארצות הברית, בריטניה והודו על פני מגוון רחב של מגזרי תעשיה. כל הארגונים שהשתתפו במחקר היו כאלה שערכו כבר פרויקטים בתחום האינטרנט של הדברים.
גורמים אנושיים הם קריטיים
על פי המחקר, הגורם האנושי משפיע על הצלחת פרויקטים בתחום. "אינטרנט של הדברים עשוי אולי להישמע כאילו זה הכל על הטכנולוגיה, אבל גורמים אנושיים כמו תרבות, ארגון, ומנהיגות הם קריטיים", נכתב.
"למעשה, שלושה מתוך ארבעת הגורמים המובילים מאחורי פרויקטים מוצלחים של אינטרנט של הדברים היו קשורים לאנשים ולמערכות היחסים ביניהם".
כך, שיתוף הפעולה בין אנשי ה-IT לבין הצד העסקי היה גורם מספר אחד להצלחה, כך לפי 54% מהמשיבים. תרבות ממוקדת טכנולוגיה, המובלת על ידי ההנהלה מלמעלה למטה, ומלווה בתמיכתה, הייתה גורם מפתח להצלחה בקרב 49% מהארגונים.
מומחיות והבנה בתחום האינטרנט של הדברים הייתה מרכיב מפתח להצלחה בקרב 48% מהארגונים. גורם נוסף להצלחה, כך עולה מהמחקר, היה עבודה הדוקה עם השותפים לפרויקט, באופן שזה מינף אותו. שיתופי הפעולה נעשו לאורך כל הדרך בפרויקטים שהצליחו: החל בתכנון אסטרטגי ועד ניתוח נתונים לאחר ההשקה.
למרות ההסכמה החזקה על החשיבות שבשיתוף הפעולה בין אנשי ה-IT ואנשי העסק, צצו כמה הבדלים מעניינים ביניהם. כך, אנשי ה-IT ראו חשיבות רבה יותר בטכנולוגיות, בתרבות הארגונית, במומחיות ובספקים – בעוד אנשי העסקים מיקדו את החשיבות באסטרטגיה ובתהליכים. גם על מידת ההצלחה של פרויקטי IT היו חילוקי דעות: בעוד 35% מאנשי ה-IT ראו בפרויקטי אינטרנט של הדברים הצלחה – רק 15% מאנשי העסקים עשו זאת.
מסקנה נוספת מהמחקר מכונה "אל תלך לבד". כך, עולה כי הארגונים שהצליחו בפרויקטים בתחום, היו כאלה שבנו סביבה עסקית של שותפויות חזקות.
"בקושי התחלנו לגרד את פני השטח"
נתון נוסף כונה "לקצור את היתרונות". מהמחקר עולה כי כאשר גורמי ההצלחה הקריטיים מתכנסים יחד, ארגונים נמצאים בעמדה כדי להפיק תובנות מהנתונים שהופקו בפרויקטי אינטרנט של הדברים. כך, 73% מהארגונים שהפרויקטים שלהם הצליחו, משתמשים בנתונים שהופקו בפרויקטים הללו, כדי לשפר את העסק שלהם.
שלושת היתרונות העיקריים הנובעים מפרויקטי אינטרנט של הדברים הם: שיפור שביעות הרצון של הלקוחות (70%), יעילות תפעולית (67%) ושיפור האיכות של המוצר או השירות (66%). יתרון נוסף ומפתיע עלה ב-39% מהארגונים שהצליחו, והוא שיפור ברווחיות.
עורכי המחקר מסיימים אותו בהמלצה נוספת: "לימדו מהכישלונות". כך, 64% מהארגונים דיווחו על יתרון מפתיע נוסף: לימוד וניתוח הסיבות לכישלונות של פרויקטי אינטרנט של הדברים – הביאו וסייעו להאצת ההשקעות של הארגון בתחום.
למרות האתגרים, מסכמים עורכי המחקר של סיסקו, "רבים מהמשתתפים במחקר היו אופטימיים לגבי העתיד של האינטרנט של הדברים".
"מדובר במגמה הנמצאת בשלב ההתפתחות והיא צפויה לנוע קדימה בתנופה. 61% מהמשיבים מאמינים כי בקושי התחלנו לגרד את פני השטח, בכל הקשור למה שטכנולוגיות אינטרנט של הדברים יכולות לעשות עבור העסק שלהם".
תגובות
(0)