שחר אפעל פורש מנס אחרי עשר שנים בחברה; יפנה ליזמות פרטית

אפעל, לשעבר נשיא נס ישראל, שימש בתפקידו האחרון כסגן נשיא לפיתוח גלובלי בנס העולמית ונשיא NessPRO ● הוא אחרון המנהלים מדור המייסדים של החברה ● "פרישתי היא תהליך טבעי. בתום 10 שנים, הגיע הזמן להמשיך קדימה", אמר ● במקומו של אפעל ימונו שני מנהלים שתהליך איתורם מתבצע בימים אלה

שחר אפעל, סגן נשיא נס העולמית לפיתוח גלובלי ונשיא NessPRO, הודיע היום (ד') על סיום תפקידו ועל פרישתו מהחברה לאחר עשר שנות עבודה. אפעל, ששימש בין היתר גם כנשיא נס ישראל, הוא אחרון המנהלים שנמנה על דור המייסדים של החברה. את תפקידו של אפעל ימלאו שני מנהלים ששמם טרם נמסר לפרסום.

אפעל הגיע לנס מחברת אייפקס, שנרכשה על ידי נס בראשית ימיה. מאז, מילא שורה של תפקידים בכירים, וזוהה מאוד עם החברה ותהליכי צמיחתה בישראל. בין היתר, ניהל את קבוצת ה-ING של נס, היה אחראי על פעילות התשתיות של החברה וניהל את קבוצת השירותים. בין יתר תפקידיו, היה אמון אפעל גם על הקמת פעילות מיקור-החוץ של נס, במסגרתה גויסו אנשי מקצוע רבים מהמתחרה, יבמ (IBM).

עם הקמתה של נס ישראל, ב-2005, שימש מונה אפעל לנשיאה – תפקיד בו שימש עד 2008. במסגרת תפקידו זה, ניהל אפעל את המו"מ הממושך עם סאפ (SAP), בעקבות החלטתה לפתוח סניף ישיר בישראל. השתיים חתמו על הסכם, לפיו נס תמכור את חטיבת המכירות וההפצה של מוצרי סאפ בישראל – לסאפ העולמית. היקף העסקה עמד על כ-100 מיליון שקלים וכלל את פעילות ההפצה, התמיכה והתחזוקה של הטכנולוגיה והפתרונות. כ-60 עובדי חטיבת סאפ בנס עברו בהדרגה לסאפ ישראל, בתהליך שארך כמה שבועות.

"משך התפקיד הנוכחי שלי הוגדר מראש לשנה", הסביר אפעל. "גיליתי בו הרבה צדדים יפים מאוד בפעילותה של נס בעולם – צדדים שלא הכרתי בעבר. הפצת מוצרים הוא תחום מרתק, אבל משיקולים שונים – חלקם אישיים, החלטתי שלא אמשיך עוד בתפקיד זה".

עם פרישתו, מצטרף אפעל לשורה של מנהלים ותיקים שפרשו מנס בשנה האחרונה, לאחר שזו הפסיקה להיות הנציגה הבלעדית של סאפ בארץ. "נס עוברת תהליך טבעי, במסגרתו היא גם מגדירה עצמה מחדש", אומר אפעל. "אני מאמין מאוד בהמשך הצלחתה של החברה. הערך המוסף שלה בעתיד יהיה, לדעתי, הדגשה של יכולותיה בשווקים ורטיקאליים. במקביל, ולמרות שהיא חברה גלובלית, ישראל תמשיך לקבל יחס מיוחד".

אפעל מסר, כי ייפנה ליזמות ויעסוק במספר תחומים. אחד מהם יהיה רשתות חברתיות על בסיס גיאוגרפי – מיזם myhood של דוד שוראקי, שפרש בעצמו מנס לפני יותר משנה. תחום נוסף יהיה בפיתוח פתרונות לפלטפורמה הסלולרית של גוגל (Google), יחד עם צביקה בן פורת, לשעבר ה-CTO של נס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים