עתירה נגד בזק: לאסור את השימוש במונח "סמארט-נט"

חברת הטכנולוגיות החכמות באינטרנט סמארטנט פנתה אתמול (ב') לבית המשפט בטענה כי השימוש של בזק בשמה לשירותי הסייבר שלה גורם לה "נזקים אדירים" - הן כספיים והן למוניטין שלה

לקראת רגולציה חדשה. בזק

חברת סמארטנט, שעוסקת בטכנולוגיות חכמות באינטרנט, הגישה אתמול (ב') בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאסור על בזק את השימוש במונח "סמארט-נט" – שמו של שירות הסייבר החדש של חברת התקשורת. לטענת המבקשת, בזק מטעה את הצרכנים וגורמת להם לחשוב שחברת סמארטנט היא זו שמספקת את השירות, ומפירה את סימן המסחר שלה, Smartnet, שנרשם עוד בסוף 2010.

בזק השיקה את סמארט-נט באחרונה ומכנה את השירות "כיפת הברזל של הבית שלכם". על פי החברה, זהו "השירות היחיד שמספק לכם הגנה היקפית ומושלמת על הבית. סמארט-נט יודע לזהות, לחסום ולנטרל כל ניסיון פריצה לרשת הביתית ולכל המכשירים המחוברים אליה בבית, כך שאתם יכולים לגלוש באינטרנט בראש שקט ולהשתמש בכל המכשירים החכמים בבית ללא שום חשש".

השירותים שסמארטנט – החברה – מספקת הם אמנם תחת שם דומה, אבל אחרים: רשתות Wi-Fi, אספקת אינטרנט אלחוטי במקומות ציבוריים (Hot Spots) ועוד. החברה פונה ללקוחות פרטיים, אך עיקר לקוחותיה הוא בתי מלון בארץ ובחו"ל. בהקשר זה טוענת סמארטנט כי בזק היא מתחרה שלה ובשנה שעברה עזבה פתאל – מרשתות המלונות הגדולות בישראל – את חוג לקוחותיה לטובת בזק.

בבקשתה טוענת סמארטנט כי היא עלולה להיפגע מהשימוש שעושה בזק בסימן המסחר שלה, וכי "משכך, ובהתאם לפקודת סימני המסחר, היא זכאית לצו מניעה שימנע מהמשיבה (בזק – י"ה) לעשות שימוש, בכל דרך שהיא, בסימן המסחר הרשום של המבקשת (סמארטנט – י"ה), או בסימן מסחר הדומה לו".

עוד נכתב בבקשה כי בזק ניסתה להיבנות מהשימוש בסימן המסחר של סמארטנט, "ובכך גרמה וממשיכה לגרום לה נזקים אדירים – הן כספיים והן נזקי מוניטין". החברה אף טוענת ל-"גזל" ולהתעשרות של בזק שלא כדין על חשבונה והודיעה כי תגיש תביעה כספית נפרדת בשל כך.

מבזק נמסר בתגובה כי "אנחנו לומדים את הפנייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים