תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ansible Automates Tel Aviv, יום ה' 29 ביוני, ארקה נמל תל אביב

מממשים את פוטנציאל הרשת – חלק א'

13/06/2017 12:37
סנטיאגו מדרוגה, מנהל טלקום ו-ICT ברד-האט לאזור EMEA. צילום: יח"צ

כתב: סנטיאגו מדרוגה, מנהל טלקום ו-ICT ברד-האט (Red Hat) לאזור EMEA

חברות רבות, ללא חשיבות לגודלן, בודקות איך הן יכולות לנצל טכנולוגיות משבשות כמו ענן, מובייל, מדיה חברתית, או אנליטיקת Big Data.

כל בדיקות אלה נמצאות תחת המטרייה של "טרנספורמציה דיגיטלית", אשר עוזרת להניע גל חדש של שירותים למשתמשי קצה, המנצלים יתרונות של טכנולוגיות כמו האינטרנט של הדברים, מחשוב קוגניטיבי, רובוטיקה ומציאות וירטואלית ומתוגברת (VR/AR).

ההערכות על כמה כסף יושקע ברחבי העולם בטרנספורמציה דיגיטלית משתנות, למרות ש-IDC צופה כי בשנת 2019 יקדמו טכנולוגיות ושירותי טרנספורמציה דיגיטלית 75% מההוצאה על IT, וב-2020 עסקיהם של מחצית מארגוני ה-Global 2000 יהיו תלויים ביכולתם ליצור מוצרים, חוויות ושירותים דיגיטליים מתקדמים.

ספקי שירותי תקשורת (CSPs) מוצאים עצמם בלבה של שרשרת הערך הדיגיטלית, עם ארגונים ברחבי תעשיות שונות שמסתמכים על רשתות תקשורת ועוצמת מחשוב עבור רכיבים קריטיים של שירותיהם.

השאלה הגדולה עבור CSPs בעולם אמיץ חדש זה של טרנספורמציה דיגיטלית, מדאיגה את התעשייה – איך הם יפיקו ערך מירבי ממיצובם הקולקטיבי בשרשרת הערך ולא יהפכו לצינור קומודיטי שמנקז את הכל בתוכו?

מפעילים צריכים לאמץ את ההזדמנויות המוצעות על ידי דיגיטציה כדי להתחרות ביעילות מול שפע חברות דיגיטליות חדשות שנולדו כאלה, המשבשות את השוק, ושירותים שבאופן מסורתי המפעילים הם אלה שהפכו אותם לכסף.

CSPs איטיים באימוץ הטכנולוגיה

חלק מהאתגרים עבור CSPs הם בכך שהתשתית שלהם נשארת מאחור ביחס לעקומת הטכנולוגיה. חלק גדול מלקוחותיהם הארגונים עוסקים כבר שנים בטכנולוגיות טרנספורמציה כמו שירותי ענן ווירטואליזציה. אם ה-CSPs רוצים לשרת היטב את התחום הארגוני, הם חייבים ללכת במסלול הטרנספורמציה הדיגיטלית.

זה המקום אליו נכנס המהלך לעבר ארכיטקטורת וירטואליזציה מוגדרת-תוכנה. מסורתית, שירותי רשת נבנו על חומרה קניינית שנתפרה עבור ארגוני טלקום אלה, הדורשת השקעות גדולות במשך שנים. עכשיו יכולים שירותי רשת לרוץ בפלטפורמת ענן פרטי על שרתים סטנדרטיים בצפיפות גבוהה. זה משנה לא רק את הטכנולוגיה אלא גם את הכלכלה והדינמיקה של התעשייה.

הדינמיקה החדשה מעצבת מחדש את האקו-סיסטם של התעשייה, ומציירת מחדש את קווי התחרות. במקום בו בעבר יכלו ספקי ציוד רשת ממוסדים לספק פתרונות ורטיקליים ש-CSPs יכלו לתפור אותם יחד, עכשיו, עם פונקציות רשת מוטמעות-וירטואלית, הדרך פתוחה לכניסתם לשוק של ISVs צד-ג' קטנים יותר.

הדור הבא של פתרונות

עם הפרדת תוכנה מחומרה, אנו רואים קוד פתוח מגיע לחזית, כאשר קהילות חדשות נוצרות כדי לשתף פעולה בהגדרת הדור הבא של פתרונות.

בקהילות צומחות אלה יש יותר ידיים שמשתלבות יחד כדי למצוא מהר יותר פתרונות ולהגביר את קצב החדשנות. כל זה מאפשר למפעילים להשתחרר מטכנולוגיה קניינית, ולזכות בחופש רב יותר לבחירת הספק שעונה להם טוב ביותר לצרכיהם בכל זמן נתון. הדבר גם מעודד אותם להשתתף בקהילות, כשהם יכולים להשתמש בהן כדרך לתגבור תקציבי מו"פ קיימים שלהם.

קחו את OpenStack כדוגמה, ותראו ש-CSPs זוכים לגישה למפתחים בעולם מוגדר התוכנה, ובונים את תשתית הענן שלהם בטכנולוגיות ובתהליכים מומלצים (Best practices) אלה.

מגזר הטלקום בכללותו צועד לכיוון הטרנספורמציה. שחקנים מגוונים צועדים בדרכים שונות ובמהירויות שונות, ואנו נראה סוגים חדשים של שותפויות, מפני שאין פתרון אחד שיתאים לכל המצבים. אך כדי ש-CSPs יתאימו עצמם לדינמיקות חדשות אלה ויעלו על הגל הדיגיטלי, יש אתגר אחר פרט לחידוש הטכנולוגיה, והוא הצורך להתאים את התרבות הארגונית שלהם.

אירועים קרובים