תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Ansible Automates Tel Aviv, יום ה' 29 ביוני, ארקה נמל תל אביב

"נדרש לכסות את כל ההיבטים של ניהול סביבה"

19/06/2017 12:41
פיליפ קורנליוס, ארכיטקט פתרונות מומחה בכיר, Ansible מבית רד-האט. צילום: יח"צ

כתב: הילל יוסף

"ארגוני אנטרפרייז מיישמים מה שהם למדו מנוהלים מומלצים לפיתוח תוכנה, עבור הבעיה של ניהול תצורה וסביבה. זו בעיה שאני קורא לה 'גיהנום של סביבה': הם מתייחסים לתשתית כאל קוד. זוהי דרך ה-DevOps, והיא עוזרת לחברות למנוע תהליכים ידניים יקרים. בעולם המיכון, נדרש לכסות את כל ההיבטים של ניהול סביבה", כך אמר פיליפ קורנליוס, ארכיטקט פתרונות מומחה בכיר, Ansible מבית רד-האט (Red Hat).

קורנליוס התראיין לקראת אירוע Ansible Automates Tel Aviv, אותו עורכת רד-האט ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, ייערך באולם ארקה, נמל תל אביב, ביום ה' ה-29 ליוני.
לדברי קורנליוס, "מגמה מרכזית נוספת בעולם האוטומציה כיום, דומה למה שקרה במרחב התיכנות. ארגונים התחילו להתבסס כסטנדרט על מספר שפות ליבה כמו Java ,dotNet ו-++C, וזה פישט משמעותית את הכלים שלהם, הדרכה וגיוס עובדים, מה שהוביל לפחות מורכבות ובסופו של דבר לחסכון בעלויות".

הוא הסביר כי "אנשים עושים אותו דבר במרחב ניהול הסביבה. במקום שיהיה להם ריבוי שפות ניהול תצורה ושפות סקריפטים, הם מתבססים כסטנדרט על שפה אחת מאותן סיבות כמו בשפות תיכנות".

Ansible, אמר, "ממוצבת כאן באופן ייחודי, מפני שהיא פשוטה ביותר. היא מכסה את כל ההיבטים של ניהול סביבה, כולל קישוריות, פריסה מתואמת (מתוזמרת, orchestrated), עד להקצאת שרתים וניהול נקודות קצה".

אלפי עיניים שבוחנות את קוד המקור

"כאשר התחלתי את דרכי ב-IT", אמר קורנליוס, "בראשית שנות ה-90', כל התוכנות המסחריות היו קנייניות. כאשר תוכנות קוד פתוח הופיעו על הבמה, התייחסו אליהן בספקנות. הן נחשבו לסיכון אבטחה. אבל היום זה בדיוק ההיפך מכך.

העובדה היא שיש אלפי עיניים שבוחנות את קוד המקור, מתקנות באגים, משלימות את הפערים ומוסיפות תכונות חדשות, נובע מכך שקוד פתוח נחשב עתה לתחנה הראשונה עבור רוב הארגונים".

"קהילות מתגודדות סביב טכנולוגיות שעוזרות לפתור את הבעיות הגדולות ביותר שלהן", אמר קורנליוס, "וההצלחה של Ansible ככלי קוד פתוח, מבליטה את העובדה שניהול הינו אחת הבעיות הגדולות ביותר בתעשייה".

הרבה ביקוש לאוטומציה בישראל

"במונחי טכנולוגיה, Ansible הפכה לשפה סטנדרטית של אוטומציה בתוך רד-האט", הסביר. "היא מאפשרת ללקוחותינו 'להגדיר' את התשתית והיישומים הקיימים שלהם, ולזכות בשליטה עליהם. זה ממקם את הלקוחות היטב לכך שיהיו מסוגלים לבצע את הטרנספורמציה לעולמות החדשים של ענן היברידי, מיקרו-שירותים ומיכלים (קונטיינרים). רד-האט מספקת מוצרים מצוינים בתחומים אלה".

מנקודת מבט מסחרית, אמר קורנליוס, "רד-האט מציעה שיפוי (Idemnification), תמיכה ושירותים עבור טכנולוגיות קוד פתוח אלה. לקוחות שמהמרים על עסקיהם עם קוד פתוח, צריכים מישהו שאפשר להתקשר אליו והוא ממוצב באופן ייחודי לסייע להם".

הוא סיים את דבריו בהתייחסו לשוק הישראלי: "אני טכנולוג, אבל מעמיתיי אנשי השיווק שמבקרים לקוחות בישראל, אני יודע ששוק הטכנולוגיה בישראל הינו דינאמי ומתרחב במהירות. יש הרבה חדשנות שמגיעה מאנשים מוכשרים מאוד".

"ישראל ידועה כמדינת הסטארט-אפ, ואנו יכולים לראות שיש הרבה ביקוש ל-Ansible ו-Ansible Tower בשוק זה. אנו תומכים בצוות המקומי עם המומחיות שלנו במספר פרויקטים גדולים אצל אחד מלקוחות המגזר הציבורי הגדולים ביותר, וכמו כן במגזר הפיננסי. יש הרבה ביקוש לאוטומציה בישראל".

אירועים קרובים