אובר תאפשר סוף סוף לתת טיפים לנהגים שלה
נהגי אובר בסיאטל, מיניאפוליס ויוסטון יוכלו כעת לקבל טיפים מהלקוחות, באמצעות האפליקציה של החברה ● זאת, במסגרת ניסיונות החברה לתקן את יחסיה עם הלקוחות והנהגים
אובר (Uber) – שהמנכ"ל שלה, טראוויס קלאניק, התפטר אתמול (ג') מתפקידו – מנסה בכל כוחה לשקם את תדמיתה ולהחזיר אליה את אהדת הקהל, כמו גם את שביעות רצונם של הנהגים. כחלק מכך, היא החליטה להוסיף לאפליקציה בשלוש ערים בארצות הברית תכונה שתאפשר לנוסעים לתת להם טיפ.
זהו אחד מתוך שמונה שינויים שאותם אימצה החברה במהלך החודש הנוכחי, במטרה לקדם את היוזמה שאותה היא מכנה "180 ימים של שינוי". השלבים הראשונים במאמץ זה מייצגים ניסיון לבצע "שיפורים ושינויים משמעותיים" בשירותי החברה, כך על פי עדותה של אובר עצמה. "שינויים מסוימים יהיו גדולים, חלקם יהיו קטנים – כל אלה יהיו השינויים שביקשתם", כתבה הענקית במייל ששלחה אתמול לנהגים שלה.
47 המלצות לשינוי
קמפיין 180 הימים מגיע בזמן שאובר מנסה לתקן את מעמדה הציבורי, לאחר שחווה טלטלות עקב סדרת שערוריות. בתחילת החודש פיטרה החברה יותר מ-20 עובדים בתגובה לחקירת הטרדות מיניות ותלונות אחרות, וכעת נוספת למערבולת השינויים עזיבתו הדרמטית של המנכ"ל, עקב לחץ מצד חלק מהמשקיעים. מועצת המנהלים של אובר הודיעה כי בכוונתה ליישם בסופו של עניין לא פחות מ-47 המלצות לשינויי תרבות במקום העבודה.
כחלק משינוי מדיניות הטיפים, יתבקשו מעכשיו הנוסעים בערים סיאטל, מיניאפוליס ויוסטון להשאיר טיפ בגובה דולר, שניים או חמישה דולרים, או כל סכום שירצו, בעת דירוג הנהג לאחר תום הנסיעה. נהגי אובר יקבלו את מלוא הסכום שצברו בטיפים, ללא עמלות.
יצוין כי נהגי אובר מבקשים כבר מזה זמן את היכולת לקבל טיפים באמצעות האפליקציה של החברה ואימוץ הפרקטיקה הזו מסמן תפנית גדולה בגישתה של ענקית שיתופי הנסיעות, שבכיריה דחו בעבר את הרעיון על הסף, בטענה שטיפים דרך היישום יכניסו מידה של "חוסר ודאות" לגבי מחיר הנסיעה. אצל מתחרותיה של אובר, כמו Lyft, נכללת בשירות כבר מזה זמן היכולת לספק טיפים לנהגים.
שינויים אחרים במסגרת יוזמת 180 הימים כוללים את העלאת הרווח פר קילומטר בעבור הנהגים, שמטרתו לעזור להם לשלם עבור ביטוח תאונות מוגדל. גם את השינוי הזה, כמו את הוספת האפשרות לטיפים, מתכננת אובר לפרוס בכל עיר ועיר בנפרד, עד לכיסוי מלא של כל אזורי השירות שלה.
תגובות
(0)