"ה-Big Data והניידות קוראים למנמ"ר להפיק עוד תובנות מהנתונים"

מייקל סיילור, מנכ''ל מיקרוסטרטג'י, היה דובר המפתח בכנס שערכה החברה בארץ ● לדבריו, "עולמות הניידות וה-Big Data 'קוראים' למנמ''רים לעבור שלב - מקבלת תובנות פסיביות ובדיעבד - לקבלת תובנות אקטיבית, בזמן אמת, שיניעו את העסק קדימה"

מייקל סיילור, מנכ''ל מיקרוסטרטג'י. צילום: ליאור רובינשטיין

"יותר ויותר מנמ"רים ולא רק הם, אלא גם המנכ"לים, מבינים כי הנתונים הם נכס ארגוני, בשל היכולת להפיק מהם תובנות שישפיעו על השורה התחתונה ברווח. עולמות הניידות וה-Big Data 'קוראות' למנמ"רים לעבור שלב – מקבלת תובנות פסיביות ובדיעבד – לקבלת תובנות אקטיבית, בזמן אמת, כאלו שיניעו את העסק קדימה", כך אמר מייקל סיילור, מנכ"ל מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy).

סיילור, מחלוצי תחום ה-BI בעולם בשנות ה-90' במאה הקודמת, היה דובר המפתח בכנס שערכה החברה בארץ. הכנס נערך היום (א') במלון דן פנורמה בתל אביב.

סיילור הוא אחד משני מייסדי החברה, ומשמש כיום לצד היותו מנכ"ל, גם כיו"ר ונשיא שלה. הוא הקים אותה ב-1989, זמן מה לאחר שסיים את לימודיו ב-MIT. החברה החלה בפעילות בעולם פיתוח תוכנה לעסקים לכריית מידע. מוצר הבינה העסקית (BI) הראשון שלה יצא לשוק ב-1994.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

ברמת בתפיסה, אמר סיילור, "חזון החברה לא השתנה. התחלנו עם חזון לפיו ארגונים נדרשים ליותר בינה עסקית, ואמרנו שתוכנות בתחום מביאות למנהלים העסקיים יכולות לקבל תובנות טובות יותר. תובנות אלו מניעות את קבלת ההחלטות שלהם". מאז, אמר סיילור, "החזון פשוט התרחב: שתהיה בינה בכל מקום".

הניידות – שדה נרחב וגדול להרחבת ה-BI

בשנת 2012 כתב סיילור ספר, "גל הניידות: כיצד בינה עסקית בעולם הנייד תשנה הכל". מה שכן השתנה, אמר סיילור, "הוא העולם הנייד. כאשר התחלנו לפעול בתחום, בסוף העשור הקודם, המתחרים שלנו בשוק הביטו בנו בתימהון. בדיעבד, צדקנו כמובן: יש כיום בעולם שלושה מיליארד טלפונים חכמים. זה יוצר מצב בו התוכנות לבינה עסקית יכולות להגיע לאנשים – עובדים, לקוחות, שותפים ומנהלים עסקיים – בכל מקום.

"העולם הנייד הוא מרחב חדש לפריסת התובנות לקהל הצרכנים של הנתונים שנותחו", אמר סיילור. "הניידות היא מגמת על עקבית ומתמשכת. לצדה נולד עולם האפליקציות העסקיות הניידות. אלה לא רק צורכות מידע, אלא גם מייצרות אותו".

לדבריו, "לפני 10 שנים יכולתי לומר לחברת משקאות כי אנו יכולים לסייע להם במכירת בקבוקי משקה. היום אנחנו יכולים לסייע גם בהיבטי התפעול והייצור. כך, אנו יכולים למטב ברמת המסלול של המשאית עם ארגזי הבקבוקים, על בסיס ניתוחים שונים, כגון כמה דקות הם בילו בכל חנות, ומהו הנתיב הנכון והיעיל לנהגי המשאיות".

מגמות טכנולוגיות נוספות שהרחיבו את הטיפול במידע והיכולת להפיק ממנו תובנות, אמר סיילור, "הן ההתקדמות בעולם ממשקי המשתמש, הקישוריות והחיבוריות. תחום הבינה המלאכותית והמכונות הלומדות נתן אף הוא את הדחיפה של התחום. וכמובן, ההתקדמות בניתוח מידע רחב היקף – Big Data".

"אנו מספקים לארגונים כלים לבינה עסקית, כלי ניתוח המניבים ללקוחות הארגוניים תובנות עסקיות הנובעות מניתוח הנתונים – בזמן אמת ובלחיצת כפתור אחת", אמר סיילור. "יש לנו פלטפורמה המותאמת לעולם ה-Big Data, עם יכולות לשירות עצמי, נראות גבוהה, מחולל שאילתות, אפליקציית מובייל מובנית, מעטפת אבטחת מידע, מערכת הפצת דו"חות והתראות – ואנליטיקה מתקדמת".

לקבל החלטות טובות יותר

לדברי סיילור, "חברות המחקר קבעו כי פלטפורמת ה-Mobile BI של מיקרוסטרטג'י מספקת הרבה מעבר לכלי ה-BI הסטנדרטיים, כפלטפורמה מלאה לפיתוח אפליקציות מובייל. היא מאפשרת לארגונים לבנות מגוון רחב של יישומי מובייל חיוניים, המאפשרים יישום תרשים זרימה עסקי, גישה סלולרית למערכות בארגון, ומולטימדיה. זאת, כחלק מפתרון שלם לתחום בארגון".

"BI בעולם נייד הפך להיות תקן הלכה למעשה, בקרב לא מעט ארגונים, הניידות היא הדרך היחידה כיום בה הם צורכים תכני מידע עסקי".

"אנו מאפשרים ללקוחותינו בעולם להישאר רלוונטיים", סיכם סיילור, "וזאת על ידי שימוש ביכולות BI לשיפור השירות, חוויית הלקוח ושדרוג מערך התפעול".

"הפתרון שלנו מבצע ניתוח מתקדם – כדי להתאים בצורה פרוקאטיבית את הנתונים להצגתם וניתוחם. זאת, על מנת לקבל החלטות עסקיות מושכלות. הוא מאפשר לכל בעלי התפקידים השונים לקבל גישה למידע חיוני, כגון מכירות, מלאי, מיקומים, כדאיות ועוד בעזרת אפליקציות יעודיות. בדרך זו ארגונים יכולים לקבל החלטות טובות יותר – ובאופן מהיר ומאובטח יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים