אילו צעדים צריך לבצע בדרך להתייעלות ארגונית?

"ככל שהארגון גדול ומורכב יותר, האתגר גדול יותר - אולם ניתן להגיע לתוצאות באופן מהיר יחסית" ● "יש לבחון ולהבין לעומק את המגמות הנוכחיות ולאן השוק מכוון והולך", כך אמר יוני ראוכברגר, מנהל מחלקת תפעול במגדל טכנולוגיות, במפגש פורום C3 בדבלין

06/08/2017 14:35
יוני ראוכברגר, מנהל מחלקת תפעול במגדל טכנולוגיות. צילום: יח"צ

ייעול עולם המחשוב קשור ותלוי במספר רבדים הקשורים אחד בשני. אולם הכל צריך להתחיל בבחינה אמיתית של המצב הקיים ובייעול התהליכים הקיימים.

כמובן, ככל שהארגון גדול ומורכב יותר האתגר גדול יותר אולם ניתן להגיע לתוצאות באופן מהיר יחסית.

יש לבחון ולהבין לעומק (ככל שניתן) את המגמות הנוכחיות ולאן השוק מכוון והולך. דבר זה, יתרום תרומה משמעותית בהבנה ובהכתבת הדרך הנכונה היכן צריך להשקיע ולייעל והיכן לא (או לחילופין לא מצדיק את ההשקעה).

לאחר ביצוע מיפוי נכון, יש להתחיל לבחון טיפול Bottom Up כלומר, מרמת התשתיות הבסיסיות כגון עבודה בתשתיות וירטואליות, צריכת שירותי ענן במקום שנכון לצרוך (לא בכל מצב), קונסולידציה של שרתים ושירותים, מרכזי הדפסה וכד' ובד בבד, ביצוע בחינה מדוקדקת גם בעולמות האפליקטיביים ולסוג הצריכה שלהן האם נכון לעבוד על בסיס Tailor Made Applications או Out of the box Applications? האם נכון לבצע Merge בין השניים ובאיזה מינון, מה נדרש בצד התחזוקתי בכל פתרון ומה יכולות הארגון בכל שיטה מבין השניים.

כמו כן, קיים אספקט נוסף שיש לבחון והינו חשוב לא פחות והוא, צורת העבודה ויכולת ארגון IT הארגונית – האם נכון לעבוד ולרכוש שירותים בשיטת מיקור-חוץ או להסתמך על יכולות פנימה בתוך הבית? מה המשמעויות להחלטה כזו או אחרת?

כמובן, שאין פתרון "בית ספר" אלא כל פתרון צריך להתאים באופן מדויק לארגון אותו בוחנים.

הכותב הינו מנהל מחלקת תפעול במגדל טכנולוגיות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים