סנאפ: עליות תלולות בהפסדים – הנקי והתפעולי

המפתחת של סנאפצ'ט רשמה במחצית הראשונה של השנה זינוק של פי 12 הן בהפסד התפעולי והן בזה הנקי ● אחת הסיבות לכך היא הגידול בהוצאות על אופציות מניות

סנאפצ'ט? אולי גיים-צ'ט?

סנאפ (Snap), המפתחת של אפליקציית סנאפצ'ט (Snapchat), סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה עם תוצאות מעורבות: עלייה בהכנסות – אך גם בהפסד הנקי. אחת הסיבות לכך היא גידול ניכר בהוצאות החברה, שנבע מעלייה בהוצאות על אופציות מניות.

במהלך המחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההוצאות הכלליות של סנאפ ב-2.99 מיליארד דולר, לאחר שעלו פי תשעה. ההכנסות גדלו בשיעור נמוך בהרבה – קרוב לפי שניים – ועמדו על 331.32 מיליון. הנתונים הללו היו בין אלה שהובילו לעליות תלולות בהפסדים: הן ההפסד התפעולי והן זה הנקי זינקו פי 12 – ל-2.66 מיליארד ול-2.65 מיליארד דולר, בהתאמה.

מגמות דומות נרשמו ברבעון השני של השנה. ההוצאות הכלליות גדלו במהלכו ביותר מפי שלושה ל-443.3 מיליון דולר וגם ההכנסות גדלו, אם כי "רק" פי 2.5. הן עמדו על 181.67 מיליון. ההפסד התפעולי הרבעוני רשם זינוק של 287.56% ל-449.02 מיליון דולר וזה הנקי – של 282.33% ל-443.09 מיליון. ההפסד למנייה האמיר ב-157.14% ל-36 סנט.

ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון ב-60.57% ל-152.15 מיליון דולר והחברה עברה לרווח הגולמי של 29.52 מיליון לעומת הפסד גולמי של 22.3 מיליון ברבעון השני של 2016. הרווח הגולמי השולי עמד על 16.25% בהשוואה להפסד גולמי שולי של 31.05%.

סנאפ בחרה שלא להגיב על התוצאות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים