יוטיוב סגרה שני ערוצים צפון קוריאניים פופולריים

החברה טענה כי החשבונות מפרים את תנאי המשתמש של הרשת החברתית ● לא מן הנמנע כי הרווחים המופקים מן הפרסומות בעמודים אלה עוברים על הסנקציות שהטילה ארצות הברית על קוריאה הצפונית

השתקת דיבור שנאה או סתימת פיות? אילוסטרציה: BigStock

יוטיוב (YouTube) סגרה בסוף השבוע האחרון ערוצים של קוריאה הצפונית המשמשים אקדמאים לפיקוח על תכנית הטילים של פיונגיאנג, ולסיוע לה. זאת ברקע המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני ובאיומים ההדדיים שמשמיעים מנהיג הדיקטטורה המבודדת, קים ג'ונג און, ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

הערוץ Stimmekoreas הוא הפופולרי ביותר בקוריאה הצפונית עם יותר מ-20 אלף מנויים. ערוץ נוסף, Uriminzokkiri, מחזיק ביותר מ-18 אלף מנויים. השניים מפרסמים סרטוני וידיאו של שידורי הטלוויזיה הממלכתית וצילומים נוספים, אשר צוברים מיליוני צפיות.

ביום שישי האחרון הודיעה יוטיוב כי הם מפרים את תנאי המשתמש של הרשת החברתית. עד כה החברה מבית גוגל (Google) טרם ענתה על השאלות מדוע עשתה כן. לא מן הנמנע כי הרווחים המופקים מן הפרסומות בעמודים אלה מפרים על הסנקציות שהטילה ארצות הברית על קוריאה הצפונית.

ואולם, גם לטענת המתנגדים לדיקטטורה, המהלך יוצא עם שכרו בהפסדו. "קוריאה הצפונית היא מדינה המחזיקה בנשק תרמו-גרעיני שיכול להיות משוגר על גבי טילים בליסטיים המסוגלים להגיע לארצות הברית. זה חשוב מאוד שנבין אותם גם אם אנחנו לא אוהבים אותם", אמר מומחה צבאי לגרדיאן (Guardian).

שני החשבונות מנוהלים על ידי גורמים שונים. לפי הערכות, Stimmekoreas מופעל על ידי צפון קוריאני המתגורר מחוץ למדינה ומפרסם סרטוני תעמולה מסוכנות הידיעות המרכזית של פיונגיאנג באיכות גבוהה. Uriminzokkiri מקושר לזרוע התעמולה של קוריאה הצפונית, ומפרסם תוכן הפונה לאזרחי המדינה המתגוררים בחו"ל.

זו אינה הפעם הראשונה שיוטיוב סוגרת חשבונות צפון קוריאנים בנימוק זהה לכאורה. בנובמבר 2016 הרשת החברתית סגרה את KoreanCentralTV1 וערוצים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים