מנהל התוכנית של מיקרוסופט נגד פיראטיות פרש מהחברה

תחת הנהגתו של אלכס קוצ'יס ניהלה מיקרוסופט סדרה של יוזמות למיגור בעיית הפיראטיות, ובכלל זה תגבור התהליכים לאימות זהות, והגשה של עשרות תביעות כנגד מי שנחשדו בפיראטיות בארה"ב ומחוצה לה ● עזיבתו מהווה את החוליה האחרונה בשרשרת פרישות של בכירים מענקית התוכנה

אלכס קוצ'יס, מנהל התוכנית נגד פיראטיות של מיקרוסופט (Microsoft), הודיע בבלוג שלו, כי הוא פורש מהחברה. "זה היום האחרון שלי במיקרוסופט", כתב קוצ'יס בפוסט שפרסם ביום האחרון של 2009. קוצ'יס ציין, כי בכוונתו להוסיף ולפעול בתחום מניעת השימוש הפיראטי בתוכנות, אך לא מסר פרטים נוספים.

תחת הנהגתו של קוצ'יס ניהלה מיקרוסופט סדרה של יוזמות למיגור בעיית הפיראטיות, ובכלל זה תגבור התהליכים לאימות זהות, והגשה של עשרות תביעות כנגד מי שנחשדו בפיראטיות בארה"ב ומחוצה לה. עם זאת, התוכנית נגד פיראטיות של מיקרוסופט ספגה ביקורת רבה בשנים האחרונות, לאחר שצרכנים דיווחו, כי רכשו בכסף מלא עותקים לגיטימיים של תוכנות אך לא הצליחו להפעילן משום שנחשדו בפיראטיות.
הפרישה של קוצ'יס נעשתה בעיצומה של מערכה נרחבת שמנהלת ענקית התוכנה כנגד השימוש הפיראטי בתוכנות – ובמיוחד בשווקים הצומחים של מזרח אסיה. ב-BSA, איגוד תעשיית התוכנה, מעריכים, כי חברות התוכנה הפסידו למעלה מחמישים מיליארד דולרים במהלך 2009 כתוצאה משימוש פיראטי בתוכנות.

קוצ'יס מצטרף לשורה ארוכה של מנהלים בכירים שפרשו ממיקרוסופט בשנתיים האחרונות, ובהם מנהל הכספים הראשי לשעבר, כריס לידל; המנהלת לשעבר של מרכז הנתונים, דברה צ'רפטי; המנהל לשעבר של חטיבת חלונות (Windows) קווין ג'ונסון; המנהל הטכני הראשי לשעבר של חטיבת חלונות, רוב שורט; ומנהלת המדיה הראשית לשעבר, ג'ואן ברדפורד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים