דיווח: פייסבוק אפשרה לטרגט קהל על בסיס שנאה ליהודים

באתר Propublica ניסו - והצליחו - לטרגט קהל שהביע תמיכה מפורשת בנושאים כגון "שונא יהודים" ו-"איך לשרוף יהודים" ● פייסבוק הסירה את המודעות והבטיחה שתפעל על מנת שהמקרה לא יחזור על עצמו

פייסבוק. אילוסטרציה: BigStock

פייסבוק (Facebook) עומדת במרכז ביקורת ציבורית בעקבות מה שנראה כפילוח אוכלוסיה על בסיס אנטישמי. באתר Propublica פורסם כי מפרסמים ניסו – והצליחו – לטרגט קהל לקוחות שהביע תמיכה מפורשת בנושאים "שונא יהודים", "איך לשרוף יהודים" ו-"ההיסטוריה של כיצד הרסו היהודים את העולם".

לפי הדיווח, בדרך זו הצליחו המפרסמים להגיע לקהל יעד של 2,300 איש. המודעה פורסמה 15 דקות לאחר שנשלחה לאישור. במודל הפרסום של הרשת החברתית בעולם, רכש המדיה מתבצע ללא מגע אנושי, אלא לפי פרמטרים שמזין המפרסם.

מדיניות הפרסום – והטרגוט – של פייסבוק אוסרת על אפליה על בסיס "מאפיינים אישיים כגון גזע, אתניות, צבע, השתייכות לאומית, דת, גיל, מין, נטייה מינית, זהות מגדר, מצב משפחתי, מוגבלות ומצב רפואי או גנטי".

לאחר פניית האתר, פייסבוק הסירה את המודעות והוסיפה כי תפעל למנוע את הישנות המקרה. כך, למשל, על ידי הגבלת מספר הקטגוריות או בחינתן לפני פרסום.

עם או בלי קשר, מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, פרסם בסוף השבוע סטטוס "יהודי חם", בו הוא כלל תמונה עם הבת שלו שותה מגביע קידוש ותמונות של נרות וחלות שבת. צוקרברג כתב כי "עבור השבת הערב, נתנו למקס (בנם של צוקרברג ואשתו, פריסילה) גביע קידוש שנמצא במשפחתנו כמעט 100 שנים. הסבא של הסבא שלה, מקס, קיבל את זה לאחר שהמשפחה שלנו היגרה לכאן, ומאז הוא הועבר במשפחתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים