לגרד בראש: למה גוגל בכלל צריכה את עסקת HTC?

גוגל רכשה את חטיבת ייצור מכשירי ה-Pixel מ-HTC תמורת סכום של 1.1 מיליארד, והשאלה הגדולה למה בכלל היא הייתה צריכה לעשות את זה?

צילום אילוסטרציה: PixelMe, BigStock

הנה הדבר הכי טוב שאפשר לומר על עסקת גוגל (Google) ו-HTC: במקרה הרע, הנפילה של גוגל תהיה הפעם הרבה פחות כואבת. בכל זאת, להפסיד קצת יותר ממיליארד דולר זה לא כמו להפסיד כמעט 10 מיליארד דולר בפרשה בה היא מכרה את מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) ללנובו (Lenovo) תמורת פחות משלושה מיליארד דולר, שנתיים אחרי שרכשה אותה ב-12.5 מיליארד . הפתגם אומר: "מי שנכווה ברותחין נזהר בפושרין", ואני בטוח שיש איזושהי אמירה באנגלית שאומרת פחות או יותר את אותו הדבר, אבל בגוגל לא שמעו עליה או שהחליטו להתעלם ממנה.

אבל השאלה היא למה? מדוע גוגל, או יותר נכון אלפבית (Alphabet), החברה האם, בכלל צריכה את זה? ועל זה אין לי תשובה. כלומר יש: היא לא.

אם נניח שהיא לא רכשה את החטיבה מםני שהיא פשוט ריחמה על HTC השוקעת, וזה הרי ברור שלא – הרי זה כמו לומר על גוגל Do No Evil. אז מה יכול לצאת לה טוב מזה? האם היא חושבת שאם היא תהיה יצרנית טלפונים, ובעצם היא לא כי הפעם גם אין מפעל, היא תצליח להילחם באפל (Apple), לדוגמה? הרי ברור שלא. זה יהיה נס אם מכירות מכשירי ה-Pixel שלה יוכפלו ויגיעו לכמות של כ-5.5 מליון יחידות בשנה, שזה פחות מ-2% נתח שוק. אז היא יכולה לא לשכוח רק מאפל אלא גם מוואווי (Huawei), שיאומי (Xiaomi) ועוד רבות אחרות.

האם היא רוצה יותר שליטה בעיצוב ובייצור של המכשיר? ומה היה עד עכשיו? היא הרי אפילו לא הרשתה לשים על מכשירי ה-Pixel לוגו של היצרניות. הרי גם כך השליטה במה שיקרה במכשיר הייתה מלאה לחלוטין ו-HTC רק סיפקה פס ייצור, אז למה היה צריך לשנות את זה? במה זה יועיל?

ומה יהיה עם היצרניות האחרות שייצרו עבורה מכשירים? אופס, LG, מה יהיה אחרי ה-Pixel 2 XL? האם אחרי זה גוגל תהפוך למתחרה שלך ורק מתחרה? טוב, כמו שכתבתי לעיל, לא באמת.

וכמובן שיהיו כאלה שיזנקו על עגלת האנדרואיד (Android) הנקי. ובכן, זו עוד נקודה שגוגל לא ממש צריכה להיות מוטרדת ממנה. הרי רק באחרונה הודיעה לנובו שהיא עוברת להשתמש באנדרואיד נקי במכשירים שלה, והיא לא היחידה. חוץ מזה, כמה רכישות של מכשירי אנדרואיד נקי כבר בוצעו לעומת כאלה שלא? ומה שמדהים הוא שזה גם מגיע בתקופה בה חברות מכריזות על מכשירי Android One, שכן גם הם "נקיים", כזכור, בתצורה יחסית גבוהה. זה מגיע משיאומי, מוטורולה וכן, גם מ-HTC – ומדובר בהכרזות על מכשירים לא רעים בכלל, וכבר על השקה, במקרה של ה-Mi A1.

אז למה, לשם בורא היקום, גוגל הייתה צריכה להוציא 1.1 מיליארד דולר מהכיס? למישהו יש תשובה?

המאמר פורסם במקור באתר החתול הטכני.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רפ

    אולי היא מחפשת צוות פיתוח מקצועי, מגובש, עם תעודות הצלחה. לפעמים חברות כאלו קונות חברה בשביל הצוות. (ראה רכישת בוקסי ע"י סמסונג)

אירועים קרובים