תא"ל אופיר שוהם ימונה לראש מפא"ת; מחליפתו: תא"ל אילה חכים, מפקדת ממר"ם

שוהם, שישמש גם כעוזר ראש אג"ת לתכנון, יחליף את תא"ל שמוליק ארז ● חכים תהיה האישה הראשונה שתכהן כמפקדת לוט"ם

תא"ל אופיר שוהם, סגן ראש אגף התיקשוב בצה"ל ומפקד לוט"ם, ימונה לראש מפא"ת. כמו כן, ישמש שוהם כעוזר ראש אג"ת לתכנון ויחליף בתפקידו את תא"ל שמוליק ארז. שוהם (47) הוא בוגר המחזור השני של פרויקט תלפיות ושירת בעברו בחיל הים בתפקידי פיקוד ומטה. הוא בעל תואר שני בפיזיקה.

מחליפתו של שוהם בלוט"ם – בית התוכנה של אגף התיקשוב, תהיה תא"ל אילה חכים, מפקדת ממר"ם והאישה הראשונה שתכהן בתפקיד. לאחר היוודע דבר המינוי, באוגוסט האחרון, אמרה חכים למקורביה, כי "אני גאה ושמחה שהאמינו בי – ואוכיח, כי הזרע שנזרע ייקצר בצורה המיטבית. אעמוד בציפיות שנתלו בי".

יחידת לוט"ם אחראית לחלק הארי ממערכות ה-ICT בצבא. היא הוקמה ב-3 במרץ 2003, כחלק מהקמתו של אגף התיקשוב. יחידה זו מורכבת מכמה מרכזי מיחשוב ותקשורת, ביניהם ממר"ם, שעליו מפקדת חכים, ומשרתים בה אלפי חיילים, נגדים וקצינים. מאז הקמת לוט"ם, חלו בה תהליכי ארגון משלימים. כך, למשל, בשנת 2005 התייצב המבנה הארגוני של היחידה והיקף הפעילות שלה התרחב והלך.

לוט"ם מאגדת בתוכה מחלקות מכלל עולמות התוכן התיקשוביים, אשר פועלות בתחומי בניין הכוח התיקשובי והפעלתו. זוהי יחידת הביצוע המרכזית של אגף התיקשוב, ובמסגרת זו – היא אחראית לפיתוח, הקמה ותפעול של תשתיות תיקשוב צה"ליות, מטכ"ליות ורב-זרועיות. אחריותה לכך היא במובן הרחב ביותר – מתשתיות פיזיות ועד לתשתיות אפליקטיביות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ע.

    אופיר , כל הכבוד, עוד כסג"מ בחיל הים היית יחיד ומיוחד, גם מבחינה אישית, מלח הארץ במלוא מבון המלה. ראיתי אותך בטקס החלפת הרמטכ"ל ומייד זיהיתי אותך. יישר כוח. ע. שירתה איתך בחיל הים, בתיעוד ומידע, כיום ד"ר לפילוסופיה (ורב-סרן לשעבר).

אירועים קרובים