הישראלי שנותן נוק אאוט לצפייה בספורט העולמי

"אנו רוצים לשנות את האופן בו אנשים מספרים סיפורים", אמר היזם הישראלי מתי כוכבי, מייסד AGT, כשחשף את Heed - פלטפורמת תוכן שמעניקה רובד דיגיטלי לאירועי ספורט ובידור חיים, מבוססת חיישנים ובינה מלאכותית

"אנחנו צועדים לעולם היברידי, המשלב את החיים הפיזיים והווירטואליים. אנו מחברים בינה לחיישנים ושואלים שאלות שבעבר לא ניתן היה לשאול. את התשובות אנחנו מחברים לעולם הדיגיטלי והווירטואלי. כך אנו מפגישים בין אומנות לטכנולוגיה – והאפשרויות כאן הן בלתי מוגבלות", כך אמר היזם הישראלי מתי כוכבי.

כוכבי דיבר במליאה המרכזית של כנס הלקוחות השנתי של אמזון ווב סרוויסז, AWS re:Invent, שערכה החברה בשבוע שעבר בלאס וגאס. הכנס, המתקיים זו הפעם הששית, היה בהשתתפות 43 אלף לקוחות ושותפים עסקיים של ענקית הענן.

מתי כוכבי, יזם ומייסד AGT. צילום: יח"צ

מתי כוכבי, יזם ומייסד AGT. צילום: יח"צ

כוכבי הקים בעבר את AGT International המספקת אבטחה פיזית מבוססת IT, מספקת מידע מגוון מחיישנים בסביבה או אירועים מורכבים, ומנתחת אותו בזמן אמת באמצעות בינה מלאכותית. הניתוח מספק תובנות מעמיקות על אנשים, מכונות וסביבה.

הטכנולוגיה של החברה הוטמעה כבר בערים, מערכות תשתית, מתקני ייצור תעשייתי ואנרגיה. כעת כוכבי נכנס לעולם הספורט באמצעות Heed, שפיתחה פלטפורמה, שמספקת לצופים ואוהדים תוכן ייחודי וחוויית משתמש עשירה מאירועי ספורט ובידור בזמן אמת.

עשרות תובנות כל דקה

בכנס נערכה הדגמה חיה של קרב בין מארק דיאקיז ואדסון ברבוזה, שניים מהלוחמים המובילים בליגת ה-UFC. השניים עטו על גופם חיישנים, והפלטפורמה של Heed אפשרה לצופים באולם ומחוצה לו, לקבל חוויה עשירה של קרב בזמן אמיתי, עם תוכן ונתונים שונים. כך, חיישני הגוף של הלוחמים מדדו נתונים על כל היבטי הקרב, כמו מצב פיזיולוגי, מצב רגשי, הבעות פנים, התנהגות, עייפות, מרחק, עוצמה של חבטות וגם תחושות של הקהל והתנהגות המאמנים.

בעזרת אנליטיקה מתקדמת ובינה מלאכותית הפלטפורמה סיפקה בזמן אמת תמונה אודות מצבם הפיזי והרגשי של הלוחמים. במהלך שתי הדקות של ההדגמה, הטכנולוגיה של Heed ייצרה 70 תובנות חדשות ושונות, זיהתה נקודות דרמטיות באירוע, הפכה אותן לתוכן ויזואלי ושלחה את המידע לצופים ולאוהדים.

הדרמה הופכת לתוכן ויזואלי. צילום: יח"צ

הדרמה הופכת לתוכן ויזואלי. צילום: יח"צ

כוכבי אמר כי החברה חתמה באחרונה על שיתוף פעולה עם UFC – הארגון העולמי לאומנויות לחימה משולבת, לצד הסכמים עם מועדוני הספורט מהמובילים בעולם, המייצגים יחד קהל של יותר ממיליארד איש.

להתחבר לספורט כפי שלא היה ניתן בעבר

לדברי כוכבי, "האופן שבו Heed הופכת את הנתונים לתוכן חדש, מאפשר לאנשים להתחבר לספורט כפי שלא היה ניתן בעבר. הטכנולוגיה של AGT מקנה לחיישנים ופיתוחי בינה מלאכותית את היכולת לחשוף את עושר המידע הכרוך בסביבה דינאמית ומורכבת כמו אירוע ספורט חי, ולספק על גבי פלטפורמת Heed תובנות מעמיקות מאירוע המתרחש בעולם האמיתי".

שותפו של כוכבי ב-Heed הוא סוכן השחקנים ההוליוודי ארי עמנואל, מנכ"ל Endeavor, שדמותו שימשה השארה לדמות ארי גולד הסוכן ב-"הפמליה". החברה קמה לפני שנה וחצי, ולה משרדים בניו יורק ומרכז מו"פ בישראל.

לחולל מהפכה באירועי ספורט. צילום: יח"צ

לחולל מהפכה באירועי ספורט. צילום: יח"צ

אנשים, אמר כוכבי לאנשים ומחשבים, "סיפרו סיפורים מאז ומתמיד. הצייר במערה והגרפיקאי צייר התוכנה הם מאותו שבט – מספרי סיפורים. עם החברה שהקמנו, אנו מחפשים דרכים חדשות לספר סיפור, על תשוקה, כוח הקרב, חוסן, ואסטרטגיה. אנו מנסים לחדש ולחולל מהפכה באירועי ספורט, עם יצירת תובנות חדשות, מבוססות איסוף נתונים מרכיבי אינטרנט של הדברים, ניתוח חכם בקצה, וניתוח קשרים מבסס מתמטיקה. לאחר מכן אנו עושים ייצוג סמנטי של העולם הפיזי והישויות, השחקנים, המאמנים והקרב עצמו – תוך חיבור מידע היסטורי עם קשרים בין הישויות".

הסיפור האמיתי על הרוח האנושית. צילום: יח"צ

הסיפור האמיתי על הרוח האנושית. צילום: יח"צ

הבינה המלאכותית, סיכם כוכבי, "שואלת שאלות, מה חשוב, מה מעניין, מה מהנה – כדי לספר לצופים סיפור עם מידע – באופן קליל. אז אנו הופכים את המידע לחזותי עם אוואטרים, מפצלים את המידע ושולחים אותו מותאם אישית לצופים בהתאם לרצונותיהם. זה הסיפור האמיתי, על הרוח האנושית. AWS הם שותפים נפלאים, אנו עובדים עם ענקית IT באופן הכי יצירתי והם עובדים עימנו כאילו הם סטארט-אפ".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים