סוף המאבק: אפל תשלם לאירלנד את הקנס בסך 13 מיליארד יורו

החברה וממשלת אירלנד הגיעו להסכם שלפיו הסכום יועבר לחשבון נאמנות, החל מהרבעון הראשון של השנה הקרובה ● הקנס הושת על אפל עקב מקלט המס שממשלת אירלנד נתנה לה במשך עשור

מתגאה בשמירת פרטיות המשתמשים. טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

אפל (Apple) נכנעת: החברה מסיימת את המאבק נגד הקנס שהשית עליה האיחוד האירופי בשנה שעברה, בסך של 13 מיליארד יורו, והגיעה להסכם עם ממשלת אירלנד שלפיו היא תשלם לה אותו במלואו. הסכום יועבר לחשבון נאמנות, ככל הנראה החל מהרבעון הראשון של השנה הקרובה – לפחות לפי מה שאומרים האירים.

הנציבות האירופית להגבלים עסקיים השיתה את הקנס על אפל באוגוסט שעבר, לאחר שהגיעה למסקנה כי ממשלת אירלנד "סידרה" לחברה הטבה מיוחדת, שאפשרה לה להימנע מתשלום של כמעט כל המסים התאגידיים באירופה במשך יותר מעשור. במלים אחרות, בתקופה זו היוותה אירלנד מקלט מס עבור חברת הענק.

אפל ואירלנד ערערו – כל אחת לחוד – על ההחלטה של הנציבות האירופית, אולם הממשלה בדבלין חזרה בה לאחר שהנציבות הודיעה כי תתבע אותה אם לא תגבה מהחברה את הכסף. הממשלה האירית אמנם מחתה על ההחלטה, אולם היא ממלאת אותה והחליטה על הקמת חשבון נאמנות שישמש להעברת הכסף.

בפגישה שערכה היום בבריסל הנציבה האירופית להגבלים עסקיים, מרגרט וסטגר, עם שר האוצר האירי, פסקל דונהיו, הוסכם כי עד סוף ינואר תשלים ממשלת אירלנד את המכרזים למינוי מנהלי השקעות ומנהלים שידאגו להעברת הכסף.

דונהיו אמר לכתבים לפני הכניסה לפגישה כי "הגענו להסכם עם אפל בכל הנוגע לתפעול חשבון הנאמנות. אנחנו מצפים שאפל תתחיל להעביר את הכסף לחשבון במהלך הרבעון הראשון של השנה הקרובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים