חדשנות vs חיסכון vs יציבות – אתגרי המנמ"ר לקראת 2018

על המנמ"ר להיות איש חזון בארגון, שיעדיו מבוססים חדשנות והתייעלות ● עליו להיות פוליטיקאי בתוך הארגון, כדי לקדם את תוכניותיו החדשניות, וכן להיות מנטור ומוביל דעה אצל עובדיו, כדי לייצר המשכיות וקביעות בין העובדים המוכשרים בארגון

06/12/2017 14:46
יגאל פדאל, ראש מחלקת מערכות מידע בנשר מפעלי מלט. צילום: יח"צ

עם התקדמות הטכנולוגיה, מתקדם ומשתנה גם תפקידו של המנמ"ר.

מהתפקיד המסורתי של Chief Information Officer למגוון רחב של תפקידים ארגוניים אסטרטגיים, לרבות:

בנוסף, לקוחות המנמ"ר, בעיקר מנהלים אחרים בארגון, נהפכים לסבלנים פחות. על המנמ"ר להיות מעורב בקביעת האסטרטגיה העסקית והארגונית, לאפשר גמישות ושינויים, ולהיות מאפשר (Enabler) לצרכי הארגון, לא רק לצרכי המחשוב ובעיות ה-IT.

על המנמ"ר להשקיע יותר ממחצית מזמנו בחיפוש אחר פתרונות חדשניים, יזמות פנימית, יצירתיות חדשנית ופתרונות מגוונים – כבסיס לבניית תוכנית עבודה ארגונית שתוביל להתייעלות משמעותית, חסכון בעלויות וגידול משמעותי בהכנסה וברווח הארגון, על ידי מינוף רעיונות ופתרונות יצירתיים של יחידות הארגון השונות, כאשר מערכות המידע הם המאפשרים (Enabler-ים) לרעיונות אלו באמצעות חדשנות טכנולוגית.

על המנמ"ר למקד את פעילותו בתחום התקשורת הפנים והחוץ ארגונית. פתרונות תקשורת יובילו להתייעלות פנימית ולחשיפת מוצרי ושירותי הארגון ללקוחות חיצוניים – לדוגמה, פתיחת מדיה חדשה (פייסבוק, אינסטגרם למשל) ללקוחות שאינם הלקוחות המסורתיים של הארגון. על מערכות המידע לאתר רעיונות אלו ולמנף אותם מול הגורמים הרלוונטיים בארגון, ובסופו של דבר, ליישם אותם באמצעים טכנולוגיים עד שיהיה חלק בלתי נפרד מההתנהלות החדשה של הארגון.

את שאר זמנו ישקיע המנמ"ר ביצירת שקט – תחזוקת המצב הקיים, צמצום ומניעת הוצאה באופן שוטף בהוצאות ה-IT (מעבר לענן למשל), הקטנת סיכוני אבטחת מידע וסייבר, ומינוף אוטומציה ודיגיטליזציה בצמתים רלוונטיים שיובילו להתייעלות עסקית ותפעולית.

על המנמ"ר:

להוביל חזון וחדשנות טכנולוגיים – אך להגיע עם רעיונות ישימים ותוכנית עבודה מוגדרת.

למקד להתייעלות מתמדת – חקירה וצמצום עלויות הן לארגון והן ללקוחותיו, תוך הבאת רעיונות אפקטיביים. לדוגמה, פרויקט השער בנשר הוביל לחסכון משמעותי ללקוחות נשר מחד, ומאידך, הביא להתייעלות תפעולית בנשר ולהעלאת רמת שביעות רצון הלקוחות מהשירות. בעתיד אפשר יהיה לשקול צמצום זמני אחסנה וזמני משלוח – זאת באמצעות תמיכה טכנולוגית בתהליכים תפעוליים מתקדמים, ככל שידרשו.

להוביל עסקית ואסטרטגית – לתרום ברעיונות יצירתיים וחדשניים, ולא רק בצד הטכנולוגי. אנשי מערכות המידע מכירים לעומקם את התהליכים העסקיים, ולכן ביכולתם למנף רעיונות יצירתיים, שאינם בהכרח טכנולוגיים בלבד, אלא כאלו שיתמכו באמצעים טכנולוגיים, אם וכאשר יחליט הגורם העסקי לאמצם. רעיונות אלו עשויים להוביל לגידול בשורת הרווח של הארגון, בחקירה וחיפוש אחר מוצרים חדשים, שווקים חדשים, דרכים להגיע בצורה מיטבית, חדשנית ויצירתית ללקוחות חדשים וקיימים.

להיות מנטור משמעותי למערכת המידע של הארגון – למצות את פוטנציאל העובדים והיועצים בארגון מחד, ומאידך, למצות את פוטנציאל המערכות והתשתיות הקיימות והעתידיות תוך העלאת רמת השירות לכלל לקוחות היחידה.

לסיכום, על המנמ"ר להיות איש חזון בארגון, שיעדיו מבוססים חדשנות והתייעלות, עליו להיות פוליטיקאי בתוך הארגון, וזאת כדי לקדם את תוכניותיו החדשניות, וכן להיות מנטור ומוביל דעה אצל עובדיו, כדי לייצר המשכיות וקביעות בין העובדים המוכשרים בארגון.

על המנמ"ר להיות בעל יכולות וידע בתחומי ה-IT השונים, אך יחד עם זאת עליו להיות בעל ניסיון מוכח וידע רב בנושא חדשנות ויצירתיות, המבוססים על פרויקטים שהיה שותף להם בפועל, והצליח בהם.

המנמ"ר הוא גם פוליטיקאי, גם מבקר, גם טכנולוג, גם מתווך וגם סוכן שינוי. על המנמ"ר להיות בעל יכולת התמודדות עם נושאים חדשים בהם לא התנסה – עסקיים וטכנולוגיים, כל זאת כדי להתמודד עם פרצי החדשנות והיצירתיות המגיעים מכל כיוון, בתוך ומחוץ לארגון, ומהווים מקור לשינוי ארגוני, עסקי וטכנולוגי איתו יצטרך המנמ"ר, כמו גם הארגון, להתמודד בשנים הקרובות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים