יוטיוב מתחייבת להגביר את הפיקוח האנושי על התכנים ב-2018

בכדי לשמור על פלטפורמה תקינה ונקייה יותר, תאייש החברה בשנה הקרובה 10,000 משרות של רגולטורי-תוכן שיפקחו עין בוחנת במיוחד על תכנים בעיתיים - תכני שנאה או תכנים שמכילים התעללות בילדים ● מדובר על עלייה של 25% במצבת העובדים העוסקים בתחום

השתקת דיבור שנאה או סתימת פיות? אילוסטרציה: BigStock

מנכ"לית יוטיוב (YouTube), סוזן וויצ'יצקי, הודיעה לאחרונה כי גוגל (Google), החברה האם של הרשת החברתית מבוססת סרטוני הווידיאו, מתכננת להרחיב את צוותי הסקירה שלה ליותר מ-10,000 עובדים ב-2018.

יוטיוב מפיקה לקחים ממה שלמדה לנוכח ההתמודדות עם תכנים קיצוניים אלימים בכדי להתמודד גם עם בעיה נוספת שגורמת למפרסמים לברוח מהשירות שלה – תוכן פדופילי וניצול של ילדים שמופיע בסרטונים המתפרסמים אצלה.

בהודעה שהתפרסמה בבלוג השבוע (ב') כתבה וויצ'יצקי כי צוותי הביקורת יהיו מחויבים להסיר תוכן המפר את המדיניות של יוטיוב ולהכשיר את מערכות הלמידה הממוחשבות של החברה לאיתור סרטונים דומים בעתיד.

על פי נתוני USA Today, הגדלת מצבת כוח האדם המדוברת מייצגת גידול של 25% במספר מבקרי התוכן ביוטיוב, שמספרם הנוכחי עומד על 8,000 עובדים. גוגל גם מתכננת לשתף פעולה עם יותר "אקדמאים, קבוצות תעשייה ומומחים בנושא", בכדי לסייע בהבנה ובהתמודדות עם התפשטות של תוכן נצלני שעיסוקו בילדים.

"צד אחר, מטריד יותר, בפתיחות של יוטיוב"

"כמנכ"לית יוטיוב ראיתי כיצד הפלטפורמה הפתוחה שלנו הייתה כוח ליצירתיות, למידה וגישה למידע", כתבה וויצ'יצקי בפוסט, "אבל גם ראיתי מקרוב שיש צד אחר, מטריד יותר, בפתיחות של יוטיוב, ראיתי כמה שחקנים רעים מנצלים את הפתיחות שלנו להטעות, לעשות מניפולציות, להטריד או אפילו להזיק".

בחודש מרץ האחרון חוותה יוטיוב חרם מפרסמים, שהחל בבריטניה אבל שהתפשט גם אל הענקיות וריזון (Verizon) או AT&T, שביטלו מיליונים מהפרסומים שלהן בסרטוניה כתוצאה מחוסר נוחות מובהק לנוכח תכנים שמשתמשים מעלים. הנושא שהקפיץ את הצורך בחרם הזה היה פרסום של תכני שנאה על פלטפורמת הסרטונים.

כתגובה לחרם, השיקה גוגל בחודש יוני טכנולוגיה של למידה ממוחשבת, שפעלה על יוטיוב במטרה לסמן תוכן קיצוני אלים שנדרשת סביבו ביקורת אנושית. טכנולוגיה זו סייעה לסוקרים האנושיים של החברה להסיר "כמעט פי חמישה" סרטונים הפוגעים במדיניות מאשר בעבר, כך ציינה וויצ'יצקי שהגדירה את הפעולה כ-"התקדמות עצומה".

אלא שבאמצע נובמבר האחרון – בעקבות סיפור שפרסם בניו יורק טיימס (New York Times) ופוסט ויראלי באתר Medium, שהציגו את סוגי סרטי הווידיאו המוזרים, ולעתים קרובות המטרידים המכוונים אל הצופים הצעירים של פלטפורמת יוטיוב – החלה החברה בניקוי משמעותי יותר של הפלטפורמה.

לכן, עכשיו נדרשת גוגל להפעלת הבודקים האנושיים שלה, לצורך אימון טכנולוגיית למידת המכונה לזהות הפרות בטיחות הקשורות בילדים. לדברי וויצ'יצקי, "המטרה שלנו היא להישאר צעד אחד לפני שחקנים רעים, ולהקשות יותר על חומרים שמפרים את מדיניות התוכן שלנו להתבלט על פני השטח או להישאר ביוטיוב".

החברה מתכננת השנה הבאה גם להתחיל להנפיק דו"חות שוטפים המפרטים את ההתקדמות שלה בזיהוי והסרת סרטונים המפרים את כלליה.

גוגל גם מתכננת "גישה חדשה לפרסום ביוטיוב", סיפרה וויצ'יצקי שכתבה כי "אנו מתכננים ליישם קריטריונים מחמירים יותר, לנהל אוצרות ידנית יותר, תוך כדי הגדלה משמעותית של צוות בודקי הפרסומות שלנו, בכדי להבטיח שהן מופיעות רק במקום שבו הן צריכות להיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים