VMware תרכוש מיאהו! את זימברה, המספקת פתרונות דואר; היקף העסקה מוערך בכמאה מיליון ד'

סכום זה נמוך משמעותית מ-350 מיליון הדולרים ששילמה יאהו! עבור החברה לפני כשנתיים ● העסקה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2010 ● מ-VMware נמסר, כי הרכישה תאפשר לחברה להרחיב את היצע שירותי vCloud, עם מערכות דואר אלקטרוני ושיתוף מהדור הבא

יאהו! (!Yahoo) ממשיכה לרזות: ענקית האינטרנט האמריקנית תמכור ל-VMware את זימברה (Zimbra), ספקית פתרונות דואר עסקיים. היקפה הכספי של העסקה לא פורסם, אולם גורמים בעיתונות הכלכלית בארה"ב העריכו אותו בכמאה מיליון דולרים – סכום נמוך משמעותית מהמחיר אותו שילמה יאהו! לפני כשנתיים, כשרכשה את החברה תמורת 350 מיליון דולרים. הרכישה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2010.

זימברה מספקת פתרון קוד פתוח למערכות דואר אלקטרוני ושיתוף, ולה יותר מ-55 מיליון תיבות דואר. מאז נרכשה בסוף 2007 על ידי יאהו!, תפקדה החברה כחטיבה עצמאית בענקית החיפוש, ורשמה צמיחה של 86% בכמות תיבות הדואר שלה ב-2009. הטכנולוגיה של זימברה מבוססת על גישה גמישה, וככזו היא מתאימה לרוכשת, כיוון שהיא מיועדת לווירטואליזציה ולחיבור לתשתית ענן. מוצרי זימברה מספקים קישוריות עם מערכות מידע מסורתיות, ונמצאים בשימוש כיישום באלפי עסקים קטנים ובינוניים ובארגונים מבוזרים, כמו גם כשירות מרוחק בקרב ספקי שירות גדולים, כגון Comcast ו-NTT Communications.

VMware, המצויה בבעלות EMC, הודיעה שתתמוך במוצרים הקיימים של זימברה ובמאמצי הקוד הפתוח שלה, תוך מיטוב המוצרים לסביבת הענן vCloud, ביחד עם מוצרים של מיקרוסופט (Microsoft), יבמ (IBM), וספקי פתרונות אחרים של דואר אלקטרוני ושיתוף מידע. תחת תנאי ההסכם, VMware תרכוש את כל הטכנולוגיה והקניין הרוחני של זימברה, ואילו יאהו! תוכל להמשיך ולהשתמש בטכנולוגיה של זימברה לשירותי התקשורת שלה, כולל Yahoo! Mail ו-Yahoo! Calendar.

יאהו! רכשה את זימברה בסוף 2007, על מנת לחזק את שירות הדואר שלה. באחרונה, כנגזרת ממגמתה להתמקד במוצרי הליבה שלה – תוכן ומדיה ברשת – סגרה ענקית החיפוש כמה שירותים, כגון שירות איחסון האתרים GeoCities, והציעה למכירה כמה חברות, ביניהן זימברה.

VMware מסרה, כי באמצעות הרכישה, היא מתכוונת להרחיב את היצע שירותי vCloud עם מערכות דואר אלקטרוני ושיתוף מהדור הבא. עוד הוסיפה ענקית הווירטואליזציה, כי "הרכישה תאפשר לנו להמשיך במשימה לפשט מרכזי מידע, מחשבים אישיים, פיתוח יישומים ושירותי ליבה במערכות מידע ארגוניות. נוכל לספק גישה חדשה ויעילה יותר לניהול מערכות מידע".

"בשנים הקרובות אנו צופים, כי יותר ארגונים, במיוחד קטנים ובינוניים, ירכשו שירותי IT שיאפשרו פשטות וגמישות תפעולית בדומה לחוויה של מיחשוב ענן", אמר בריאן ביו, סגן נשיא ומנכ"ל שירותי הענן ב-VMware. לדבריו, "זימברה היא דוגמה נפלאה לפתרונות גמישים בעידן הענן". הוא הוסיף, כי הטכנולוגיה של זימברה תהווה "רכיב מהותי בהיצע הפתרונות שלנו, אם כשרת וירטואלי או על ידי שירות של ספק שירותי ענן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים