ארה"ב מפתחת מטווח וירטואלי בפרויקט עתיר תקציבים, שישמש אותה להדמיה של לחימות קיברנטיות

בלייד ראנר קם לתחייה: האמריקנים החלו בימים אלה בשלב השני של פרויקט NCR, שבמסגרתו תשוכפל רשת האינטרנט ויבוצעו הדמיות של מחשבים ומשתמשים "אנושיים" רבים הנלחמים ביניהם במרחב הווירטואלי ● הפרויקט מבוצע על ידי הסוכנות לפרויקט מחקר ביטחוני מתקדם, DARPA, בסיוע לוקהיד-מרטין ואוניברסיטת ג'ון הופקינס ● עד כה נחתמו במסגרתו חוזים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

ארצות הברית מפתחת רשת וירטואלית עולמית, שתשמש כמעין מטווח ויבוצעו בה הדמיות של לחימות קיברנטיות. הרשת עתידה לסייע ליירוט המתקפות ולבצע פעילות נגד. בימים אלה החלו האמריקנים בשלב השני בתכנון הרשת. עד עתה, נחתמו במסגרת הפרויקט חוזים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים.

הפרויקט, המכונה NCR (ר"תThe National Cyber Range  – "המטווח הקיברנטי הלאומי") נועד להאיץ את ההטמעה של מערכות אבטחת מידע קיברנטיות. הוא מהווה חלק מיוזמת CNCI – היוזמה האמריקנית הלאומית הכוללת לאבטחת מידע קיברנטית, שהושקה בארצות הברית ב-2008.

בשבוע שעבר נחתמו חוזים עתירי תקציבים הנוגעים לפרויקט. חברת פיתוח הנשק הצבאי הגדולה בעולם, לוקהיד-מרטין (Lockheed Martin), שמייצרת בעיקר מטוסים, טילים, ומערכות חלל, זכתה במכרז ראשוני בחוזה בסך 30.8 מיליון דולרים. חוזה נוסף, על סך 24.8 מיליון דולרים, נחתם עם המעבדה לפיזיקה יישומית באוניברסיטת ג'ון הופקינס שבבולטימור, מרילנד. בשלב הראשון של הפרויקט זכתה המעבדה בחוזה תכנון ראשוני על סך 7.3 מיליון דולרים.

לדברי פקידים בפנטגון המקורבים לפרויקט, המדענים ואנשי המחקר והפיתוח בלוקהיד-מרטין ובג'ון הופקינס יבנו "עיצוב מקדמי בהתאם למה שתוכנן במתאר של השלב הראשון בפרויקט, שישמש כאב-טיפוס אשר יציג את היכולות של הפרויקט. צפוי כי לאחר מכן ניתן יהיה לבחון באופן מעשי יותר מה תהיינה היכולות של הפרויקט בהיבט תפעול ובקרה של מניעת טרור ולחימה קיברנטיים. בכל מקרה, מדובר במהפכה ובמינוף של היכולות הקיימות כיום".

הרשת הווירטואלית העולמית תפעל באמצעות מספר עצום של מחשבים, שישמשו כמחשבי "ראי", בהם יוטמעו תוכנות אשר יירטו תוכנות זדוניות ופעילות לחימה קיברנטית. צבא ארצות הברית ישתמש במטווח, לכשיסתיים הפרויקט, כדי לדמות מלחמות וירטואליות ולפתח כלי נשק קיברנטיים שיסייעו לו במלחמות העתיד שלו. הפרויקט, שהחל לפני כשנה, צפוי להסתיים באפריל 2011.

על פי התכנון המקורי, המטווח יוכל לדמות עולם קיברנטי בקנה מידה דומה לזה שבו פועלת רשת האינטרנט כולה, או רשת תקשורת המידע של צבא ארצות הברית, הפועלת בתצורת שריג (גריד). יכולתו חסרת התקדים של המטווח תהיה בכך שהוא יוכל לדמות מחשבים, קשרים, ישויות וצמתי תקשורת מכל סוג, ו"לשכפל" אותם כמענה לכל מתקפה קיברנטית, באופן מיידי.

עוד יוכל המטווח לדמות "משתמשים" אנושיים לאותם מחשבים משוכפלים, עם הקצאה של יכולות מיחשוב ויישומי תקיפה, מנהלי סיסטם ועוד ישויות העוסקות במגננה ובמתקפה קיברנטית. אלה יפגינו רגשות של פחד ומתח כמו בני אנוש, ו-"יתנהגו" ו-"יגיבו" כאילו הותקפו במגיפה קטלנית. אותם רפליקנטים, אנדרואידים משוכפלים, "יסייעו" לאמריקנים במלחמתם הקיברנטית, באמצעות תוכנות מסווגות ואמינות שיותקנו בהם.

פרויקט המטווח מצוי תחת חסות הסוכנות לפרויקט מחקר ביטחוני מתקדם, DARPA. הסוכנות ידועה בדעות העצמאיות והלא-קונפורמיות של אנשיה, ובכך שהעובדים שלה אוהבים לעשות דברים שהם באמת "מחוץ לקופסה". אחד הפרויקטים שלה שפורסמו הוא פיתוח כלי רכב לא מאויש לשדה הקרב. תקציב הסוכנות עתיר משאבים, ההיתכנות של הפרויקטים שלה נמוכה ביותר, יש האומרים כי היא עומדת על פחות מ-10%, וממילא – רוב הפרויקטים שלה חסויים ומכוונים לצאת נגד המגמות העיקריות המדוברות בשדות הטכנולוגיים השונים. באתר DRAPA נכתב בצמצום על הפרויקט, כי "הוא חלק מהיוזמה החדשה של הממשל לעולם הקיברנטי, והסוכנות תתרום את חלקה בייצור משאבים איכותיים וכמותיים לטובת הנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים