משרד המשפטים ערך פרויקט וירטואליזציה בארבעה מיליון שקלים

מטרת הפרויקט, שהתבסס על הפתרון של VMware, הייתה להחליף את תשתיות ה-IT הפיזיות, הישנות בחלקן, שיש במשרד המשפטים בתשתיות וירטואליות ● הוא כלל וירטואליזציה של כל מרכיבי הדטה סנטר

ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים. צילום: יח"צ

משרד המשפטים ערך פרויקט וירטואליזציה רחב היקף, מבוסס תשתיות VMware – כך נודע לאנשים ומחשבים. הפרויקט ארך כשנה והסתיים בימים אלה. היקפו הכספי לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בארבעה מיליון שקלים.

מטרת הפרויקט הייתה להחליף את תשתיות ה-IT הפיזיות, הישנות בחלקן, שיש במשרד המשפטים בתשתיות וירטואליות. הוא כלל בניית תשתית אחודה, מבוססת תוכנה, עבור כלל תשתיות ה-IT של המשרד ויחידות הסמך שלו, משמע – וירטואליזציה של כל מרכיבי הדטה סנטר, בכל שכבות המחשוב: שרתים, רישות ותקשורת, מערכי האחסון ואבטחת מידע. הפרויקט משרת את אלפי העובדים במשרד המשפטים.

אלי שקד, מנכ''ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

אלי שקד, מנכ"ל VMware ישראל. צילום: ניב קנטור

במסגרת הפרויקט הועברו הגדרות מאפייני הרשת לתצורה מוגדרת תוכנה. זאת, לצד מעבר ממודולים תלויי יצרן למודולים וירטואליים. עוד כלל הפרויקט הפעלת מיקרו-סגמנטציה בכל שכבות הדטה סנטר, וכן מעבר משכבות איזון עומסים תלויות יצרן למודולים וירטואליים. כן בוצעה הפרדה של תשתית סביבות הניהול מסביבות הייצור, על מנת להתבסס על תשתיות SDN (ר"ת רישות מוגדר תוכנה). זאת, לטובת מימוש מעבר שירותים מלא ומהיר מאתר הגיבוי, במקרה של תרחיש התאוששות מאסון. הפרויקט התבסס על טכנולוגית NSX של VMware ובוצע על ידי גוף שירותי המומחה של VMware ישראל, בשיתוף אנשי ה-IT של משרד המשפטים.

לדברי ששון סופרי, מנמ"ר משרד המשפטים, "התשתית האחודה החדשה, שהוקמה על בסיס פתרונות VMware, תאפשר למשרד לא להיות תלוי בספקי החומרה. יתרון נוסף שנובע מהפרויקט הוא קבלת גמישות תפעולית ויכולות אוטומציה מתקדמות. עתה נהיה מוכנים לקליטה של טכנולוגיות חדשות, נוכל ליצור סביבות עבודה המותאמות במהירות ונוריד את עלויות התחזוקה של ה-IT". סופרי הוסיף כי "הפרויקט מהווה עדות נוספת להתייעלות של משרדי הממשלה השונים בתחום המחשוב, וביניהם משרד המשפטים. המשרד מתמודד עם כמויות מידע אדירות מדי יום, שיש להן חשיבות קריטית לחיי האזרחים במדינת ישראל".

אלי שקד, מנכ״ל הסניף הישראלי של VMware, ציין כי היא "פועלת מול ארגונים רבים במגזר הממשלתי בארץ ובעולם. הפרויקט סיפק למשרד המשפטים את הפתרונות שהוא נדרש להם, לטובת ניהול הידע המתקדם וטיפול בנתונים הרבים שאנשי המשרד מחזיקים בהם. זאת, על מנת להקל על חיי האזרחים ולהפוך את השירות לאזרח למהיר יותר – כזה שתואם את השינויים הנדרשים לעולם הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים