2BSecure-מטריקס תספק שירותי אבטחת מידע לדואר ישראל

היקף ההסכם, לתקופה של שלוש שנים, עומד על שני מיליון שקלים ● עדית חן, סמנכ"לית מערכות מידע בדואר ישראל: "נמפה את האיומים האפשריים בתחום על הארגון ונייצר פתרונות הגנה מפניהם"

עדית חן, סמנכ"לית מערכות המידע של דואר ישראל. צילום: ניב קנטור

חברת דואר ישראל תקבל שירותי אבטחת מידע במיקור חוץ מ-2BSecure, חברת אבטחת המידע והסייבר של מטריקס. ההסכם הוא לתקופה של שלוש שנים והיקפו נאמד בשני מיליון שקלים.

2BSecure זכתה במכרז שהוציאה דואר ישראל לאספקת שירותי מרכז ניטור אבטחה (SOC – ר"ת Security Operating Center), שכולל אבטחת מידע בתצורת שירותים מנוהלים (MSSP). את הפרויקט מוביל גיל זיסו, ראש תחום הגנת הסייבר והתשתיות העסקיות בדואר ישראל.

במסגרת הפרויקט תטפל 2BSecure באיומי אבטחת המידע, שעלולים לפגוע בשגרת העבודה היומיומית. לצד שירותי ניטור ובקרה, היא תספק לדואר ישראל שירותי מודיעין על ניסיונות מתקפת סייבר כלליות או מתקפה נקודתית, שמטרתה לפגוע בדואר, וכמו כן לייצר תגובה לכל תרחיש אפשרי. אנשיה יעקבו אחר תנועות חשודות ברשת, יאתרו וינתחו אותן.

המערכת המרכזית באמצעותה ניתן השירות היא Qradar של יבמ (IBM) – פתרון ה-SIEM (ר"ת Security Information and Event Management), ניהול האירועים ואבטחת המידע של הענק הכחול. הפתרון משפר את רמת אבטחת המידע של הארגון בשל יכולות אנליטיקה, שמאתרות התקפות סייבר פוטנציאליות. QRadar מאפשר לדואר ישראל לבצע איסוף ועיבוד של מיליוני אירועי אבטחה בענן, או ברישוי מסורתי, לנתח ולעקוב אחר התנועה ברשת הארגונית של הדואר, וכן לעקוב אחר שינויים בהתנהגות המשתמשים – וכך לזהות התקפה לפני התרחשותה. לפתרון יש מנוע המזהה התקפות סייבר בזמן אמת ואף חוזה אותן לפני התרחשותן, על בסיס שינויים בהתנהגות משתמשים או פרצות אבטחה. QRadar מספק לארגון ניתוח מקיף לאיומי הסייבר הקיימים והעתידיים.

"שלבי הפרויקט הנוספים – בשנה הקרובה"

דואר ישראל הוא גוף השילוח הקמעוני הגדול בישראל, ולו יותר מ-1,100 יחידות למסירת דואר רשום וחבילות ברחבי הארץ, עם פעילות של כ-50 מיליון אינטראקציות עם לקוחות בשנה.

לדברי עדית חן, סמנכ"לית מערכות מידע בדואר ישראל, "כחלק מהיערכותנו לאתגרי השנים הקרובות בתחום הגנת הסייבר ואבטחת המידע, 2BSecure תסייע לנו בהגנה על המערכות התפעוליות, על אתרי החברה ועל שירותי הדיגיטל המורכבים. כל אלה מצריכים פתרונות אבטחת מידע מתקדמים, שיאפשרו לנו למפות את האיומים האפשריים בתחום על הארגון ולייצר פתרונות הגנה מפניהם".

חן הוסיפה כי "הפרויקט ריכז שני רבדים משמעותיים: זמן ההקמה ואיכות הנתונים. ההסכם מקנה לנו יכולת מהירה להקמת השירות, כאשר לוחות הזמנים אף הוקדמו מעט, תוך מתן תמונה איכותית ואמינה של הנתונים המבוקרים. הגדרנו את חמ"ל הבקרה כמבצעי – תוך ניטור סביב השעון. מדובר ביריית הפתיחה, שמהווה שער ליישום שלבי הפרויקט הנוספים, שיוטמעו בשנת 2018".

אלון מנצור, מנכ"ל 2BSecure, אמר כי "נספק שירות מהיר ויעיל סביב השעון, עם זמן תגובה מידי. השימוש בשירותי ניטור חיצוניים הוא דבר חדשני בעולם הממשלתי, והוא יוכיח את עצמו במהירות המימוש ובתועלות המיידיות שלו".

לדברי מנצור, "כארגון אנטרפרייז שמחזיק הרבה מאוד נתונים רגישים וקריטיים, האתגר המרכזי הוא לספק לדואר ישראל שירות שייתן להם ערך במהרה ובאופן מידי. כך, דואר ישראל תוכל להתמקד בפרויקטים ובאתגרים טכנולוגיים שעומדים בפניה, בזמן שאנחנו מהווים עבורה עין מקצועית, המטפלת בזמן אמת באירועי אבטחת המידע שלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים