קודאק תובעת את אפל ו-RIM על הפרת זכויות יוצרים

בכתב התביעה נטען, כי שתי החברות מפירות פטנט של קודאק הקשור לצפייה מוקדמת בתמונה המצולמת בטלפון סלולרי ● במקביל, הגישה קודאק תלונה לוועדת הסחר הבינלאומי של ארצות הברית, ובה היא מבקשת מהוועדה צו מניעה שימנע את ייבוא מכשירי החברות מסין

קודאק (Kodak) הודיעה, כי הגישה תביעה נגד אפל (Apple) ו-RIM, בטענה ששתי יצרניות הטלפונים החכמים מפירות זכויות יוצרים בכל הנוגע לטכנולוגיה של החברה הקשורה לצילום דיגיטלי.

התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי של אזור מערב ניו-יורק, ונטען בה, כי אפל ו-RIM מפירות פטנט של קודאק הקשור לצפייה מוקדמת בתמונה המצולמת בטלפון סלולרי. במקביל לתביעה, הגישה החברה תלונה לוועדת הסחר הבינלאומי של ארצות הברית, ובה היא מבקשת מהוועדה צו מניעה שימנע את ייבוא מכשירי החברות מסין, שם הם מיוצרים – לארצות הברית במקרה של אפל ולקנדה במקרה של RIM.

לאורה קואטלה, סגנית נשיא ומנהלת הקניין הרוחני בקודאק, אמרה, כי "יש כאן עניין בסיסי של הגינות שצריך לטפל בו. מוטמעת במכשירים האלה טכנולוגיה של קודאק, ואנחנו בסך הכול מבקשים פיצוי על השימוש בטכנולוגיה שלנו במוצרים שלהם. היו לנו ויכוחים במשך שנים עם אפל ו-RIM בניסיון לפתור את הסוגיה בצורה ידידותית, אך לא הצלחנו להגיע להסכם משביע רצון. אי לכך, אנחנו נוקטים בצעד הזה, כדי להבטיח הגנה על האינטרסים של בעלי המניות שלנו ואת הסכמי הרישוי בטכנולוגיות שלנו".

בחודש שעבר פסק שופט מינהלי בוועדת הסחר הבינלאומי של ארצות הברית במקרה דומה נגד סמסונג (Samsung), והצהיר, כי הפטנט של קודאק הנוגע לצפייה מוקדמת בתמונה צבעונית המצולמת בטלפון הוא תקף ובר אכיפה, וכי סמסונג הפירה אותו בטלפון חכם מתוצרתה. לאחר הפסיקה יישבו שתי החברות את הסכסוך ביניהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים