בא לבקר במאורת הנמר: עופר משה, אקטיבפוינט

18/01/2018 14:47
בא לבקר במאורת הנמר: עופר משה, מנכ"ל אקטיבפוינט. צילום: פלי הנמר

מאורת הנמר ממשיכה לארח בכירים ונציגי חברות מעניינות ובולטות בענף: לפני ימים אחדים התארח במאורתי עופר משה, מנכ"ל אקטיבפוינט.

אקטיבפוינט, למי מכם שלא שמע או לא מכיר, היא חברת היי-טק ישראלית-אמריקנית, שפועלת בעולם שהולך ומתפתח – ה-SaaS (תוכנה כשירות). הבשורה שמביאה החברה לבעלי העסקים היא D2D (ר"ת Data 2 Display), שמטרתה להחליף את המעצב האנושי בתוכנת מחשב מתוחכמת. יש למערכת לא מעט לקוחות, בהם חברות ענק בארצות הברית ובאירופה.

מה כל כך טוב ב-D2D? יתרונה העיקרי של המערכת הוא בהחלפת המעצב, שעלותו יקרה, בתוכנת מחשב שמסוגלת לעצב קטלוגים ופליירים בעלות נמוכה, שמניבה חסכון כספי. משה סיפר שתהליך יצירת הקטלוג מתבצע תוך זמן קצר, המסתכם בדקות בודדות, לעומת שעות, ימים ושבועות על ידי המעצב בן האנוש – תלוי בגודל הפלייר.

"מערכת ה-D2D משרתת חברות ענק וקבוצות מכירה של דילרים במדינות רבות ובשפות שונות בהצלחה יתרה", אמר האורח. הוא טען ש-"לאנשים קשה לשנות את התפישה שאפשר להסתדר בלי מעצב, והראייה לכך היא שבאחת מחברות הענק בארצות הברית, שעוסקת ברכיבי אלקטרוניקה, התחרינו מול מעצב. בסיבוב הראשון הפסדנו. בסיבוב השני, הנצחון היה מוחץ. כיום החברה הזאת מייצרת את הקטלוגים שלה בעצמה, תוך דקות מעטות ובעלות מגוחכת".

"מלבד החיסכון בעלויות, הבשורה של התוכנה היא פשטות ההפעלה. כל אדם ללא ידע בעיצוב יכול ליצור בעצמו מוצר שיווקי על מנת לקדם את עסקיו", הוסיף.

שוק של יותר מ-25 מיליארד דולר

המטרה העיקרית של פליירים וקטלוגים היא להביא כמה שיותר משתמשים לאתרי האינטרנט והחנויות. כמו כן, כשאדם נכנס לאתר אינטרנט הוא מוצף במידע וקשה לו לקלוט את עשרות אלפי המוצרים המופיעים לפניו. בקטלוג נעשה שיווק ממוקד, שמקל על הלקוח בבחירה ובביצוע הרכישה על ידי מתן מגוון מצומצם של מוצרים.

ממדי השוק של ייצור הקטלוגים הם ענקיים. אם בעבר היו מייצרים את הקטלוגים המסורתיים הגדולים, כיום משתמשים בארצות הברית בפליירים קטנים (עד 20 עמודים) במסות אדירות. גודל השוק האמריקני בלבד עומד על יותר מ-25 מיליארד דולר.

יתרה מזאת, במכרזים של גופים ממשלתיים בארצות הברית יש דרישה לקטלוגים. "באחד המכרזים באחת ממדינות ארצות הברית, בסך של מיליון דולר, התחרה לקוח שלנו – דילר קטן – מול גוף ענק. אחת הדרישות במכרז הייתה האפשרות לייצר קטלוג. פנו למתחרה הענק והוא אמר שאין הוא יכול לבצע את זה בפרק הזמן העומד לרשותו. פנו לדילר, שבעזרת תוכנת ה-D2D שבה השתמש הוא יצר את הקטלוג בתוך פחות משעה – וזכה במכרז", אמר משה.

עוד עדות לדרישה ההולכת וגוברת לקטלוגים מצויה במחקר שנעשה על ידי דיוויד מרפי, ובו נתון קצת מפתיע: הוא מוכיח שהצעירים, בני דור המילניום, שקשורים כל כך למסכים שלהם, משתמשים בקטלוגים בדיוק כמו "המבוגרים". מדובר בכשליש מבני כל קבוצת גיל.

משה ציין ש-"אנחנו מביאים את אדובי (Adobe) להמונים במערכות עיצוב קטלוגים. בינתיים, התחברנו בהצלחה למספר מערכות, כמו אתר המכירות Shopify, בהצלחה יתרה".

הוא סיכם באמרו כי "לקוחות המשתמשים ב-D2D נהנים מפשטות המערכת, מהירות ביצוע, שיווק ממוקד, מותאם ועלות נמוכה, המהווים חלופה מתקדמת לשימוש במעצב האנושי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים