פייסבוק: העלייה הרבעונית הקטנה ביותר במספר המשתמשים

הרשת החברתית היא עדיין המדינה הגדולה ביותר בעולם, אבל מספר המשתמשים בה עלה ברבעון רק ב-2% ● התוצאות הכספיות, לעומת זאת, חיוביות הרבה יותר ● ומארק צוקרברג? הוא בכלל מדבר על "הגברת הקשר בין בני האדם"

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

פייסבוק (Facebook) ממשיכה להציג ביצועים חלשים במה שמדאיג אותה כמעט יותר מכל – מיצוי פוטנציאל התרחבות מספר המשתמשים שלה. ענקית הרשת החברתית הציגה ברבעון האחרון של השנה את העלייה הנמוכה ביותר אי פעם במספר החברים החדשים בה, שעומד כעת על 2.129 מיליארד. מדובר בגידול של 2.18% בלבד, לעומת 2.072 משתמשים ברבעון השלישי של השנה.

האזור המאכזב ביותר מבחינת פייסבוק הוא ארצות הברית וקנדה: בעוד שבשאר אזורי העולם היא רשמה עלייה במספר המשתמשים לעומת הרבעון הקודם, שם הוא ירד ב-700 אלף ועמד על כ-239 מיליון איש – קצת יותר מעשירית ממשתמשי פייסבוק.

פייסבוק היא אמנם עדיין המדינה הגדולה ביותר בעולם, אבל מספר בני הנוער שמצטרפים אליה לא גבוה, ובחברה מוטרדים כי בדור הבא היא לא תמשיך להיות אותו הלהיט כפי שהיא כיום. אלה אמנם נמצאים בשירותים אחרים של פייסבוק – אינסטגרם (Instagram) ו-ווטסאפ (WhatsApp) – אבל הרבה פחות ברשת החברתית האם. לכן, היא מנסה למשוך אותם באמצעים שונים, דוגמת המסנג'ר לילדים החדש ומעורר המחלוקת.

התוצאות הכספיות: פייסבוק ממשיכה בדהירה

למרות זאת, בכל הנוגע לתוצאות הכספיות, החברה ממשיכה לדהור, ורשמה עליות נאות ברווח הנקי ובהכנסות – הן ברבעון האחרון של 2017 והן בשנה כולה. בעוד שהוצאות החברה הרבעוניות רשמו עלייה של 32.45% ל-5.62 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-47.26% ל-12.97 מיליארד. הרווח הנקי עלה ב-19.82% ל-4.27 מיליארד דולר והרווח למנייה – ב-19.01% ל-1.44 דולר. לעומת זאת, הרווח התפעולי זינק ב-61.02% ועמד על 7.35 מיליארד דולר. הסיבה לעלייה הנמוכה יותר ברווח הנקי מאשר בזה התפעולי היא גידול של פי שלושה בחבות המס שנדרש מפייסבוק לשלם.

המגמות השנתיות של פייסבוק היו דומות: היא רשמה במהלך השנה גידול של 34.44% בהוצאות ל-20.45 מיליארד דולר וזינוק של 47.09% בהכנסות ל-40.65 מיליארד. הרווח התפעולי השנתי צמח ב-62.57% ל-20.23 מיליארד דולר והרווח הנקי – ב-55.96% ל-15.93 מיליארד.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית, אמר לאחר פרסום התוצאות ש-"2017 הייתה שנה חזקה אך גם קשה". הוא הבטיח כי "ב-2018, פייסבוק לא רק תסב הנאה למשתמשים שלה, אלא גם תעשה טוב לאדם ולחברה, על ידי עידוד קשר ממשי בין בני אדם. במהלך הרבעון האחרון בלמנו קליפים ויראליים מזיקים כדי להבטיח ניצול יותר טוב של זמנם של המשתמשים וצמצמנו את הזמן שאנשים מקדישים לפייסבוק בכ-50 מיליון שעות ביום. על ידי התמקדות בתקשורת בעלת משמעות בין בני אדם, נחזק את הקהילה שלנו ואת החברה באופן כללי בטווח הארוך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים