מסורת, מסורת: גם היודאיקה עולה לרשת

Judaicawebstore היא חנות אונליין שמחברת בין חדשנות לדברים ותיקים כמו נרות שבת, טליתות וגביעי קידוש ● אריק בראל, מנכ"ל משותף בחברה, מספר על האתר, שהוקם דווקא בימי התפוצצות בועת הדוטקום, ועל השאיפות להיות ה-eBay של עולם היודאיקה

אריק בראל, מנכ"ל משותף של Judaicawebstore. צילום: יח"צ

יודאיקה נתפסת כדבר שמשקף את מסורת ישראל הוותיקה, ולאו דווקא ככזה שקשור לטכנולוגיה ולחדשנות. מה גרם לכם להקים ברשת דווקא חנות יודאיקה?
"מוצרי יודאיקה מאוד מבוקשים בעולם, ולא רק על ידי יהודים, אם כי בעיקר. בחנו את השוק והגענו למסקנה שאתר שיתמחה ביודאיקה יכול להצליח מאוד. יהודים מפוזרים בכל העולם ולפיכך, אתר כמו שלנו יכול להרחיב מאוד את המסחר ביודאיקה, ותוך כדי כך את הייצוא של ישראל, כי היא מתמחה בתחום.

בנוסף, הושפענו מההצלחה של ענקיות הקמעונות ברשת, כמו אמזון (Amazon) ו-eBay, והבנו שצורת השיווק הזו עומדת לשנות את העולם. חשבנו, ובדיעבד צדקנו, שמכירת יודאיקה דרך אתר אינטרנט יכולה להצליח. אנחנו כל הזמן עוקבים אחרי עולם המסחר המקוון ואחרי ענקיות האינטרנט, ומנסים ללמוד. זה עולם מאוד דינמי, שנמצא בהתפתחות מתמדת, ומה שנכון בו כיום, בעוד שנה כבר בכלל לא יהיה רלוונטי".

איך הוקמה Judaicawebstore?
"רן תורן, המנכ"ל המשותף השני, ואני החלטנו להקים אתר שיהפוך לחנות האונליין הגדולה ביותר בעולם לנושאי יודאיקה. הקמנו את האתר ב-2001 ולצורך ההקמה, כל אחד מאתנו עזב קריירה ממשלתית – אני באגף שוק ההון במשרד האוצר ותורן כתקציבאי במשרד העבודה והרווחה. אף על פי שכולם אמרו לנו שאנחנו לא נורמליים בכך שאנחנו מקימים מיזם אינטרנטי בדיוק כשבועת הדוטקום התפוצצה, עמדנו במשימה: יש לנו יותר מ-300 אלף מבקרים בחודש, כ-20 אלף פריטים ודפי פייסבוק (Facebook) עם קרוב לשני מיליון עוקבים".

להקים אתר e-Commerce זה לא דבר פשוט, כי הוא כולל הרבה אתגרים טכנולוגיים, בעיקר בתחום האבטחה. כיצד התגברתם עליהם?
"לפני שהקמנו את האתר בחנו את הסוגיות הטכנולוגיות, ובכלל זה את סוגיית אבטחת המידע, ואנחנו ממשיכים להתעדכן ולהשתכלל כל הזמן.

אני סבור שאנחנו מאובטחים היטב. האתר יושב על תוכנת מג׳נטו בגרסת האנטרפרייז. השקענו משאבים רבים באבטחה, על מנת שהאתר יעמוד בסטנדרטים של תקן ה-PCI המחמיר (לאבטחת כרטיסי אשראי – גב"ז). האתר יושב בחווה של Rackspace – אולי חברת אירוח השרתים המובילה בעולם, כשהדגש הוא להשתמש ברמות ההגנה והאבטחה הגבוהות ביותר שהחברה יכולה לספק. זה חשוב לכל חברה שעוסקת ב-e-Commerce, אבל על אחת כמה וכמה לחברה מישראל, שיש הרבה גורמים עוינים שירצו לפגוע בה.

אנחנו משתמשים בנוסף בשירותים של חברות כגון מק'אפי (McAfee) לסריקה שוטפת לצורך איתור פרצות אבטחה, בקלאוד פלייר לסינון מתקפות על האתר ועוד. באתר הושקעו מאות אלפי דולרים בפיתוח והטמעה של פיצ׳רים מתקדמים בתחומים כגון פרסונליזציה, פרסום, מקסום חוויית המשתמש ואבטחה".

האם יש לכם מתחרים?
"כן, והם קמו אחרינו, כי גם הם ראו שיש כאן שוק. אנחנו, למשל, הכפלנו את המחזור שלנו בחמש השנים האחרונות, ועל פי האומדנים שלנו נמשיך לגדול, כי אתר כמו שלנו גם פותח שווקים – ולא רק בעולם היהודי. אנחנו רואים התעניינות וביקושים גוברים גם בשוק של הנוצרים האוונגליסטים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. תפילין עלי

    בית המלאכה של "תפילין עלי" הוקם על ידינו לאחר שנים רבות של עבודה בתחום, מתוך מטרה לייצר תפילין ברמה הגבוהה ביותר, תוך שימת לב לפרטים, ושימוש בחומרים האיכותיים ביותר. https://tefilineli.co.il

אירועים קרובים