פייסבוק חוגגת יום הולדת 14 וצוקרברג מתוודה על טעויות
מייסד ומנכ"ל הרשת החברתית הגדולה בעולם פרסם פוסט מסכם, שבו כתב שמשגיאות לומדים ושטעויות לא יעצרו אותו הוא ● בתקופה שבה מואשמת פייסבוק בהפצת פייק ניוז, הוא אמר שהרשת נמצאת עדיין "בתחילת המסע", וכתב שימשיך לעבוד כדי להשתפר
הרשת החברתית הדומיננטית בעולם, פייסבוק (Facebook), מציינת 14 שנים להקמתה – וזה זמן מעולה להרהורים ולסיכומים של הדרך שהיא עשתה עד כה.
מארק צוקרברג, כנראה היזם והמנכ"ל המפורסם בעולם, היה רק בן 19 כשייסד את פייסבוק. ביום א' האחרון, בפוסט שפרסם כמובן על הפלטפורמה שלו, הודה צוקרברג שבאותו הזמן הוא לא ידע דבר על בניית חברה או על שירות אינטרנט גלובלי. הוא הוסיף וכתב: "עשיתי כמעט כל טעות שאתם יכולים לדמיין", כולל "עשרות טעויות טכניות ועסקות גרועות". בנוסף, לטענתו, הוא נתן אמון ב-"אנשים הלא נכונים" והכניס "אנשים מוכשרים לתפקידים הלא נכונים".
2017 לא הייתה שנה קלה במיוחד עבור חברות המדיה החברתית – לעתים קרובות הן מצאו את עצמן מותקפות על שאפשרו את הפצתן של פייק ניוז, והדברים אפילו הגיעו לכדי חקירה בוועדה מיוחדת של הסנאט האמריקני.
פייסבוק "זכתה" בפרט בביקורת על כך שאפשרה לפרסומים פוליטיים, שככל הנראה פורסמו במסווה מטעם רוסיה, להיות מוצגים על הפלטפורמה שלה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. יש מי שבטוחים שפייסבוק למעשה העניקה בכך את הניצחון בבחירות למועמד דאז, דונלד טראמפ, שאותו קידמו הרוסים על פני המתחרה, הילרי קלינטון. הרשת החברתית סיפקה מידע על פרסומים רוסיים רלוונטיים לחוקרי הסנאט.
בינואר הודתה החברה בכשל שלה לשמור על עצמה מפני מניפולציות פוליטיות במהלך תקופת הבחירות. בתגובה למניפולציות הללו, וכחלק מהמאבק בחדשות המזויפות, בישרה פייסבוק באוקטובר שתוסיף יותר מ-1,000 אנשים שיופקדו על המשימה לסקור את הפרסומים שמועלים בפלטפורמות שלה.
"אנחנו עושים שגיאות רבות מדי"
כחלק ממסורת ה-"החלטות לשנה החדשה" שמפרסם צוקרברג בכל ינואר, הוא התחייב בחודש שעבר "לתקן" את פייסבוק ב-2018. "לא נמנע את כל השגיאות, אבל כרגע אנחנו עושים שגיאות רבות מדי באכיפת המדיניות שלנו ומניעת השימוש לרעה בכלים שאנחנו מציעים", אמר צוקרברג והוסיף ש-"אם נצליח השנה, נסיים את 2018 על מסלול הרבה יותר טוב".
על אף נימת הדברים וההכאה על חטא של "צוקי", כדאי לזכור שלא הכל היה גרוע עבור הרשת החברתית שלו ב-2017. ביוני אשתקד הודיע צוקרברג שפייסבוק הגיעה לציון הדרך המשמעותי של שני מיליארד משתמשים – מספר שעלה מאז ביותר מ-100 מיליון. באותה העת בישרה החברה שבכל יום עושים משתמשי פייסבוק יותר מ-175 מיליון לייקים.
ירידה של 5% בזמן הכולל של הגלישה בפייסבוק
עם זאת, נראה שעדכונים אחרונים שעליהם הודיע צוקרברג בחודש שעבר, ושאמורים לשנות לגמרי את הפיד, השפיעו על הסטטיסטיקה של הענקית לרעה, עם נתון שהראה שהזמן הכולל שאנשים מבלים בפייסבוק ירד ב-5%.
"בסך הכל, ערכנו שינויים שהפחיתו את משך הזמן בפייסבוק בכ-50 מיליון שעות מדי יום", הודה צוקרברג בתופעות הלוואי של השינויים שיזם, בתגובה לתוצאות העסקיות שפרסמה החברה בשבוע שעבר. "על ידי התמקדות בקשרים משמעותיים, הקהילה והעסקים שלנו יהיו חזקים יותר בטווח הארוך", הבטיח.
בפוסט האחרון שלו הרגיע צוקרברג את המשתמשים וציין כי "הסיבה שהקהילה שלנו קיימת כיום היא לא מפני שנמנענו משגיאות. זה מאחר שאנחנו מאמינים במה שאנחנו עושים מספיק בכדי להמשיך לנסות לפתור את האתגרים הגדולים ביותר שלנו – תוך שאנחנו יודעים היטב שניכשל שוב ושוב, אבל זו הדרך היחידה להתקדם. אנחנו עדיין בשלב מוקדם במסע הזה ונמשיך לעבוד כדי להשתפר. המיקוד הזה תמיד היה הכוח שלנו, וזה מה שנעסוק בו השנה. קירוב גדול יותר אל המשפחה והחברים שלנו חשוב. לאחר 14 שנים אני גאה במה שאנחנו עושים ואסיר תודה להיות חלק ממשהו כל כך משמעותי. כבוד להיות במסע הזה אתכם".
תגובות
(0)