הסטארט-אפיסט הצעיר שייצר ידיים תותבות בתלת ממד

איסטון לה-שאפל בן ה-22 חולם מאז שהיה נער לייצר ידיים תותבות לקטועי ידיים ● בקרוב מאוד החברה שהקים תעשה זאת, בשיתוף פעולה עם שתי חברות ותיקות – דאסו סיסטמס וסטרטסיס הישראלית

אוסטין לה-שאפל והיד התותבת. צילום: נחמה אלמוג

רבים מאתנו רוצים לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר. למרבה השמחה, יש כאלה שגם מצליחים בכך. אחד מהם הוא איסטון לה-שאפל – בחור צעיר בן 22, שמגיל 15 לא רק חולם, אלא גם עושה. שאיפתו הייתה לייצר ידיים תותבות לקטועי ידיים, ולפני כשלוש שנים הוא הקים לצורך כך את הסטארט-אפ שלו, Unlimited Tomorrow, בעזרת גיוס באמצעות GoFundMe.

כנס Solidworks World 2018 היווה במה מצוינת עבורו לספר על שיתוף פעולה חדש של החברה שלו עם שתי ענקיות בתחום הייצור ותלת הממד – דאסו סיסטמס (Dassault Systems), מארגנת הכנס, שתורמת את חלקה לשיתוף הפעולה בעזרת כלי סולידוורקס שלה, וסטרטסיס (Stratasys) – חברת מדפסות התלת ממד הישראלית מרחובות, שתהיה הספקית של תוצרי המיזם.

מטרת המיזם היא לייצר איבר תותב – בשלב הזה רק ידיים, ורק את חלק היד שמהמרפק ומטה – בעיצוב מותאם, במחיר נמוך ובתפקוד גבוה. שיתוף הפעולה יכלול גם מחקר, פיתוח וייצור של האברים התותבים.

כך מתבצע התהליך

לעומת דגמי הידיים התותבות הקיימים בשוק, שהם לרוב כבדים, מסורבלים ויקרים מאוד (כ-20-100 אלף דולר), היד התותבת שיצר לה-שאפל היא אינטואיטיבית, ניתנת להתאמה אישית וזולה בהרבה – כ-5,000 דולר. תהליך הייצור מתחיל בסריקת תלת ממד של חלק היד הקיים ושל היד השנייה, אם קיימת. בעזרת התוכנה שפיתח לה-שאפל – תוך שימוש בכלי לימוד מכונה ובסולידוורקס – הסריקה הופכת לנתוני הדפסת תלת ממד, שמתאימים למדפסת של סטרטסיס. לאחר ההדפסה, ממשולבים באיבר התותב חיישנים ורכיבים אלקטרוניים נוספים, המאפשרים את תפקודו והופכים את היד ליד רובוטית, שמסוגלת גם לבצע פעולות עדינות מאוד.

בעזרת כלי סולידוורקס מצליחה Unlimited Tomorrow למנף הנדסה ועיצוב בתלת ממד לכדי תהליך של עיצוב-עד-ייצור, ובמהירות. התוכנה מאפשרת רמה גבוהה של שיתוף פעולה ושיתוף רעיונות כדי לייצר את ההתקנים תוך חיסכון בעלויות.

סטרטסיס משתתפת בפרויקט כחלק מתוכנית האחריות החברתית שהיא מפעילה, ובמסגרת זו תספק בחינם את 100 הידיים התותבות הראשונות המודפסות בתלת ממד.

"אנחנו רואים בהדפסת תלת ממד זרז לחדשנות בעולם הרפואה, כשאחת ההשפעות הבולטות ביותר היא בתחום האיברים התותבים. זו הסיבה שחלק ניכר מתוכנית האחריות החברתית שלנו ממוקד בנגישות להתקנים, ובכך מניעה שינוי אמיתי, מסייעת בשיפור איכות החיים ומקדמת את ההערכה העצמית של מקבלי התוצרים", ציינה ארית'ה מצוף, סגנית נשיא לאחריות חברתית בסטרטסיס. "Unlimited Tomorrow משפרת את חייהם של ילדים בעולם בעזרת התקנים שימושיים מותאמים וזולים. אנחנו חוברים כאן לשותפה ותיקה שלנו, דאסו סיסטמס, ול-Unlimited Tomorrow, ומביאים את הטכנולוגיה והידע כדי ליצור איברים מלאכותיים".

"בשוק התחרותי הזה, מנהיגי תעשייה מעודדים יעילות ויצירתיות בכל ההיבטים של התפעול, בעיקר בעיצוב, בייצור ובפיתוח המוצר", אמר סוצ'י ג'יין, סגן נשיא לפיתוח אסטרטגיה ועסקים בסולידוורקס, דאסו סיסטמס. "הגישה לכלי סולידוורקס היא אחד הגורמים שעושים את החדשנות לאפשרית. מתגמל מאוד לעבוד יחד עם סטרטסיס כדי לקדם את היוזמה של Unlimited Tomorrow".

הכותבת היא אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים