סנאפ: זינוק בהכנסות ובמספר המשתמשים – אך גם בהפסדים
ההכנסות השנתיות עלו ביותר מ-100%, אבל ההכנסות זינקו הרבה יותר – פי 4.66 – מה שהביא לזינוק של כמעט פי שבעה בהפסד הנקי ● מספר המשתמשים עלה ברבעון בכ-5% ל-187 מיליון
סנאפ (Snap), שמפעילה את סנאפצ'ט (Snapchat), סיימה את 2017 ואת הרבעון האחרון שלה עם זינוק בהכנסות, אך גם בהפסד הנקי – כך עולה מהתוצאות הכספיות שהיא פרסמה אמש (ד'). הגידול בהפסד נבע מכך שהעלייה בהוצאות הייתה גבוהה יותר מזו שנרשמה בהכנסות.
עם זאת, סנאפצ'ט רשמה במהלך הרבעון עלייה בולטת למדי – של 8.9 מיליון, או 5.05% – במספר המשתמשים היומיים שלה, לעומת הרבעון השלישי של השנה, והוא עומד כעת על 187 מיליון איש. אל מול הרבעון האחרון של 2016 עומד שיעור הגידול על 18%. מדובר בהאצת מגמת העלייה במספר המשתמשים באפליקציה, שנפגעה מכך שפייסבוק (Facebook) "אימצה" לאינסטגרם (Instagram) את הסטוריז, שסנאפצ'ט התפרסמה בזכותם.
הדו"חות הכספיים מראים כי ההוצאות השנתיות של סנאפ רשמו עלייה של פי 4.66 ל-4.31 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו "רק" ב-103.95% ל-824.95 מיליון. כתוצאה מכך נפגעו, כאמור, סעיפי הרווחיות (או ההפסדים) הנקייה והתפעולית: ההפסד התפעולי זינק פי 6.7 ל-3.49 מיליארד דולר וזה הנקי – פי 6.69 ל-3.45 מיליארד.
ברבעון המדווח רשמה החברה מגמות דומות: ההוצאות הכלליות שלה האמירו ב-192.79% ל-646.66 מיליון דולר ואילו ההכנסות עלו ב-72.43% ל-285.69 מיליון. ההפסד הנקי זינק ב-105.94% ל-349.98 מיליון דולר.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות גדלו ב-24.71% ל-191.25 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה פי 7.66 ל-94.45 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 33.06%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-150.13% ל-455.41 מיליון דולר וההפסד – ב-112.66% ל-360.98 מיליון.
בניגוד לחברות אחרות, סנאפ לא פרסמה בצמוד לתוצאות את דברי המייסד, הבעלים והמנכ"ל, איוואן שפיגל, שידוע כאדם שלא אוהב להתפרסם ושומר על פרטיותו.
תגובות
(0)