משרד המשפטים בארה"ב: בידינו רשת האקרים – הגדולה יותר שנתפסה

ארצות הברית עצרה מפעילים של רשת פשיעת סייבר שהופעלה על ידי גבר אוקראיני בן 34 והיו חברים בה האקרים מכל העולם ● הם מואשמים שרכשו מוצרים אונליין באמצעות זיוף או גניבת מידע של כרטיסי אשראי, בשווי של יותר מ-530 מיליון דולר

בהונאה הם בוטחים? על הונאה הם נתפסים. אילוסטרציה: Beebright, BigStock

משרד המשפטים האמריקני הודיע אמש (ד') על מה שהגדיר כאחד הסיכולים הגדולים ביותר שלו של חוליית פשע סייבר גלובלית. בתרמית מואשמים 36 אנשים מרחבי העולם שעסקו, לטענת האמריקנים, בסחר בזהויות גנובות ובגרימת נזק בשווי של יותר מ-530 מיליון דולר בהפסדים לצרכנים.

את התרמית הריצו הנאשמים, חברי קבוצת Infraud, תחת הסלוגן In Fraud We Trust – משחק מילים "משעשע" עם המוטו הלאומי של ארצות הברית, In God We Trust. הם עשו זאת בעזרת שימוש בזהויות גנובות ותוכנות זדוניות.

בוושינגטון הכריזו על הצלחה בפענוח מזימת הסחיטה ועל מעצר והגשת כתב אישום נגד 13 אנשים, מתוך 36 החשודים הקשורים לפרשיה. שמונה מהם יבקש הממשל האמריקני להסגיר מאוסטרליה, בריטניה, צרפת, איטליה, קוסובו וסרביה. חמישה מחברי הקבוצה נעצרו בארצות הברית.

התרמית הענפה אפשרה להאקרים לרכוש מוצרים באינטרנט באמצעות זיוף או גניבת מידע של כרטיס האשראי. חברי הקבוצה הופנו לאתרים "אוטומטיים" ששימשו להעברת זהויות גנובות ומידע בנקאי, יחד עם תוכנות זדוניות ומוצרים אסורים אחרים שנגנבו, כך לטענת משרד המשפטים.

פגישות של "אנשי מקצוע" במקום "נוח ובטוח"

לפי כתב האישום, את הקבוצה הפעיל החל מ-2010 גבר אוקראיני בן 34, העונה לשם סוויאטוסלוב בונדרנקו. הטענה היא שכשבונדרנקו השיק את הארגון שלו, הוא התייחס לפורום האינטרנטי שבו הוא התנהל כאל מקום "נוח ובטוח", שנועד "להפגיש יחד אנשים מקצועיים שקרדינג (Carding) והאקינג (Hacking) הפכו עבורם לסגנון חיים".

הוא יצר היררכיה בתוך הארגון, אישר או פסל פרסומים למוצרים גנובים שהופיעו באתר, וכן אסר על חברים לקנות או למכור מכשירים גנובים או פריטים אחרים השייכים לקורבנות שמוצאם מרוסיה, כך על פי כתב האישום.

בנוסף, על מנת להקל על מכירת מידע גנוב, הרשת סיפקה חשבון נאמנות שבו יכולים היו החברים להשתמש בכדי להלבין את ההכנסות שלהם באמצעות מטבעות דיגיטליים, כולל ביטקוין, וכן אמצעים פחות מוכרים כמו Liberty Reserve ,Perfect Money ו-WebMoney. שירות זה היה מנוהל על ידי סרגיי מדבדב, ממייסדי האתר של Infraud.

"כתב האישום והמאסרים של היום מציינים את פיצוח אחת מתרמיות הסייבר הגדולות שבוצעו אי פעם על ידי משרד המשפטים", אמר ממלא מקום עוזר היועץ המשפטי לממשל הפדרלי, ג'ון קרונן. לדבריו, "Infraud פעלה כמו עסק, בכדי להקל על ביצוע תרמית סייבר בקנה מידה עולמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים