"הישראלים לא מודעים ליכולות הטכנולוגיות שיש בצרפת"

"בישראל מעדיפים לעשות עסקים עם ארצות הברית, בריטניה וגרמניה, ולקדם את היצוא לסין, הודו וברזיל, אבל לא לצרפת", אומר פרופ' דניאל רואש, נשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת, ומציין שדווקא עכשיו כדאי לעשות שם עסקים

המטרה: שיפור היחסים העסקיים-טכנולוגיים בין ישראל לצרפת. צילום: BigStock

"היחסים בין צרפת לישראל בתחום ההיי-טק לא כל כך מפותחים לא בגלל הצרפתים, אלא בגלל הישראלים. בצרפת מודעים ליכולות הטכנולוגיות שיש בישראל, אבל בישראל לא מודעים ליכולות הטכנולוגיות שקיימות שם. הישראלים מעדיפים לעשות עסקים עם ארצות הברית, בריטניה וגרמניה, אבל הרבה פחות עם צרפת. משרד הכלכלה ומכון היצוא מנסים לקדם את היצוא של ישראל לסין, להודו ולברזיל, אבל לא לצרפת", כך אמר פרופ' דניאל רואש, נשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת, לאנשים ומחשבים.

הוא ציין שהדבר מושרש גם במוסדות השלטון בירושלים. "לדוגמה, כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, נוסע למדינות זרות הוא לוקח אתו פמליה גדולה של אנשי עסקים. לפני זמן לא רב הוא נסע לצרפת ולא לקח איתו פמליה שכזו".

פרופ' דניאל רואש, נשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת. צילום: יח"צ

פרופ' דניאל רואש, נשיא לשכת המסחר ישראל-צרפת. צילום: יח"צ

ביום א' הקרוב תקיים הלשכה את הכנס השנתי שלה, TransTech International Conference on Technology. לדברי פרופ' רואש, "מטרתו של הכנס היא לחזק את הקשרים העסקיים בין ישראל לצרפת, בעיקר בתחום הטכנולוגי, וליצור קשרים בין חברות ישראליות וצרפתיות. אנחנו מאמינים שהדרך הטובה ביותר לקדם את היחסים הכלכליים הבילטרליים היא באמצעות קשרים בין אנשי עסקים. אנחנו רוצים שחברות ומוסדות צרפתיים ימצו את הפוטנציאל הכלכלי-טכנולוגי שיש כאן, וחברות ומוסדות ישראליים יעשו זאת שם".

לדבריו, לכנס יבואו נציגים של 15 חברות צרפתיות וכ-100 אנשי עסקים ישראליים. "במהלך הכנס אולי לא ייחתמו עסקות, אבל אני סבור שיתפתחו בו קשרים בין המשתתפים, וקשרים בין אנשי עסקים מביאים, בסופו של דבר, לדברים יותר קונקרטיים – לשיתופי פעולה, ליוזמות משותפות ולחוזים", ציין.

פרופ' רואש אמר כי "התקופה הנוכחית היא תקופה טובה לעשות עסקים עם צרפת. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר בכנס של הפורום הכלכלי העולמי שהתקיים לא מכבר בדאבוס ש-'צרפת חזרה'. הכוונה שלו היא להקל על עשיית עסקים במדינה ובדרך זו לחזק את מעמדה העסקי בעולם – ובכלל זה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים