השיחות למוקד החירום שעלולות להביך את אפל

עובדים במטה "החללית" של אפל מפצעו כתוצאה מהתנגשויות בקירות הזכוכית של המבנה - והחברה סירבה עד כה להתייחס לכך ● האם חשיפת תמלילי השיחות שלהם למוקד 911 תגרום לה לשנות זאת?

"911, נתקעתי בזכוכית!" אילוסטרציה: BigStock

בחודשים האחרונים התפרסמו דיווחים על כך שחלק מ-13 אלף העובדים שעברו לעבוד בקמפוס "החללית" החדש של אפל (Apple) חוו התנגשויות פיזיות בקירות הבלתי נראים של מבנה המטה הראשי. כעת מסתבר שבשלוש הזדמנויות לפחות פנו עובדים בחברה למוקד החירום 911 בכדי להזעיק עזרה לעמיתיהם הפצועים – כך על פי תמלילים שהגיעו לסן פרנסיסקו כרוניקל (San Francisco Chronicle).

המטה – הבניין הראשי של אפל פארק, שנמצא בקופרטינו שבקליפורניה – בנוי כעיגול ונראה כמו נלקח מהעתיד. לכן הוא גם זכה לכינוי "החללית". העובדים החלו להיכנס אליו באפריל ומאז, לפי דיווחים רבים, כמה וכמה מהם הספיקו להתנגש הלכה למעשה בקירות, בשל עיצוב הזכוכית השקוף של המבנה.

הקומפלקס כולל ארבע קומות וקירותיו עשויים מלוחות זכוכית שקופה בגובה מרשים של יותר מ-13.5 מטר – כולל בחלק החיצוני של המבנה, ובחלוקת החדרים ותאי העבודה. אחד מקבלני המבנה, שהיה אמון על הרכבת הזכוכית, סיפר שבבניין העגול בלבד יש 6 ק"מ של זכוכית.

מאחורי העיצוב עומדת לא רק יומרה אסתטית אלא גם הכוונה להפוך את המתחם למרחב שהוא פרטי וחברתי בו זמנית – כזה שמאפשר הן שיתוף פעולה והן שקט, באמצעות חלוקה יצירתית ויומרנית.

"נתקלתי בדלת זכוכית וזה טיפשי מאוד"

התמלילים של הפניות ל-911 בנוגע לכמה פציעות, שצצו כעת, מציבים במבוכה את אפל – שסירבה עד כה להתייחס לתופעה, וכן הסירה מדבקות אזהרה שעובדיה הוסיפו על קירות המבנה, לפי דיווחים. זאת, מאחר שהם מעידים על כך שעבור חלק מהנפגעים, התוצאות של ההתקלות בזכוכית הן יותר מסתם אגו פגוע. לפחות שלושה מהם קיבלו עזרה ראשונה מפרמדיקים, כשחלקם נזקקו לתפרים כדי לאחות את החתכים שנוצרו בראשיהם ובפניהם.

יתרה מזאת, התמלילים מוכיחים שבשניים בינואר הוזעקו שירותי חירום למטה בקופרטינו לא פעם אחת אלא פעמיים, בגלל עובדים שהתנגשו בקירות הבלתי נראים. אחד הנפגעים, שפציעתו הייתה הקלה ביותר, צלצל בעצמו ל-911 ואמר למוקדן: "נתקלתי בדלת זכוכית בקומה הראשונה של אפל פארק כשניסיתי לצאת החוצה, וזה טיפשי מאוד".

"אתה קטוע", אמר המוקדן לעובד הפצוע ושאל אותו: "הלכת דרך דלת הזכוכית?". המטלפן הגיב והבהיר: "לא עברתי דרך דלת זכוכית, נכנסתי בדלת הזכוכית", וסיפר כי נפצע בראשו.

אחד המבנים באפל פארק. צילום: Ez7b4q, מתוך ויקיפדיה

אחד המבנים באפל פארק. צילום: Ez7b4q, מתוך ויקיפדיה

עובד נוסף של אפל נכנס בקיר בכוח – מה שהביא לכך שאיש הצוות שיצר קשר עם מוקד החירום העיד על "דימום" ועל כך שהעובד "מבולבל במקצת".

אלברט סלבדור, שמופקד על הבניין בקופרטינו, אמר לסן פרנסיסקו כרוניקל כי חשש שהדבר הזה עלול לקרות. סלבדור הצהיר: "זיהינו שזו עומדת להיות בעיה, במיוחד כאשר מנקים את הזכוכית", אבל טען שהקמפוס של אפל "בטוח לפי הקודים שאני אוכף".

יצוין כי שלושת התמלילים שפורסמו אינם מצביעים שהעובדים סבלו מפציעות מסכנות חיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים