תופעה בקליפורניה: אנשים מתקיפים מכוניות אוטונומיות

הן אמורות לשחרר את הנהגים לישיבה נינוחה ונטולת מאמץ, ולהסיע אנשים למחוז חפצם - אבל יש מי שמשום מה, המכוניות האוטונומיות מרגיזות אותם, והם מרביצים להן – פשוטו כמשמעו

יש בישראל תעשייה ענפה בתחום האוטומוטיב. אז למה אנחנו לא ממש נהנים ממנה? אילוסטרציה: BigStock

מאז תחילת השנה התקבלו במחלקת התחבורה של קליפורניה, ה-DMV, שישה דיווחים על תאונות שבהן היו מעורבים כלי רכב אוטונומיים. כעת מתגלות עובדות משונות מעט אודות שניים מהמקרים: הרכבים האלה הותקפו בהם על ידי בני אדם.

מכוניות ללא נהג נחשבות כמהפכה טכנולוגית עתידנית הקרבה ובאה, שתוכל להקל על בני האדם ולחסוך מהם חלק נכבד מהלחץ והעומסים הכרוכים בנהיגה בכבישים. אבל נראה שהן גם יכולות להיות גורם חדש למתחים עבור נהגים. הכיוון הזה הולך ומתבהר לנוכח העובדה שבשתיים מתוך ששת התאונות עם מכוניות אוטונומיות שאירעו בקליפורניה היו מעורבים בני אדם שתקפו אותן. כן, כן, את המכוניות המתקדמות עצמן.

בתקרית אחת, מכונית שברולט (Chevrolet), שהופעלה על ידי חטיבת המכוניות ללא נהג המכונה Cruise AV של ג'נרל מוטורס (General Motors), המתינה ברמזור לכך שהולכי רגל יחצו את אחד מכבישי סן פרנסיסקו. על פי הדיווח של DMV, עצם נוכחותה של המכונית הרובוטית הביא גבר לחצות את הרחוב בתוך שהוא צועק, פוגע בפנס השמאלי האחורי שלה ומנפץ אותו.

האירוע החריג לא גרם לפציעות, אבל המכונית "ניזוקה קצת", נכתב בדו"ח. יצוין שכלי הרכב הזה היה במצב נהיגה עצמית, אבל דווקא כלל נהג אנושי שישב מאחורי ההגה, כפי שנדרש בחוק הקליפורני.

באירוע השני, מכונית רובוטית עם נהג אנושי נעצרה מאחורי מונית בסן פרנסיסקו, ונהג המונית "יצא מהרכב שלו, ניגש אל ה-Cruise AV, חבט בחלון הנוסע הקדמי וגרם לשריטות", כך לפי דו"ח מחלקת התחבורה, שהגיע לידי הלוס אנג'לס טיימס (LA Times).

הדברים מגיעים על רקע התקנות החדשות של מדינת קליפורניה, שיאפשרו למכוניות רובוטיות עם אישורים ספציפיים להתחיל לפעול על כבישים ציבוריים בנהיגה ללא נהג אדם נלווה, כבר מ-2 באפריל הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים