יוג'ין קספרסקי: תוך שנה נעבור את טרנד-מיקרו ונהיה לחברת האבטחה השלישית בגודלה בעולם

"אני בטוח שנמשיך לצמוח בשיעור שנתי דו-ספרתי גבוה, מה שיביא אותנו למיליארד דולרים תוך שנים ספורות", אמר מייסד חברת האנטי-וירוס הרוסית, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, הוא שואף לכבוש את המקום הראשון בעולם ומאמין שהחברה תצליח לעקוף את מק'אפי ואפילו את עסקי האבטחה של סימנטק

31/01/2010 17:24

"המטרה של מעבדות קספרסקי (Kaspersky Labs) היא להתקדם לעמדה השלישית בתעשייה – ולהתמקם לאחר סימנטק (Symantec) ומק'אפי (Mcafee)", אמר יוג'ין קספרסקי, מייסד ומנכ"ל מעבדות קספרסקי, בראיון לאנשים ומחשבים. לדבריו, "תוך שנה נעבור את טרנד-מיקרו (Trend Micro), שממוקמת כיום במקום השלישי. על פי התחזיות שלנו, נחזיק 7% מהשוק, ואילו טרנד-מיקרו תחזיק רק 6%".

בכמה מסתכם מחזור המכירות שלכם השנה?
"אנו נמסור את נתוני המכירות שלנו רק בסוף פברואר. בינתיים, אני יכול להגיד, שאת שנת 2008 סיימנו עם מחזור של 329 מיליון דולרים ואת 2009 נסיים בגידול דו-ספרתי חזק".

חברות תוכנה מצליחות להציג שיעור צמיחה גבוה על ידי רכישות של חברות קטנות מהן, אך עם מחזורי מכירות משמעותיים וטכנולוגיות טובות. בהיסטוריה שלכם אין זכר לרכישות, כלומר שהתמקדתם בצמיחה אורגנית. האם תמשיכו כך?
"אני מאמין מאוד בצמיחה אורגנית. בשנה האחרונה, שהייתה שנה קשה ביותר בתעשייה, הגיעו אלי לא מעט הצעות לרכוש חברות, חלקן ב-'מחירי הזדמנות'. אך במקום לרכוש חברות, בחרנו לגייס את האנשים הטובים ביותר בתעשייה והמשכנו לפתח את המוצרים שלנו בעצמנו. כך אנו משיגים שליטה טובה יותר בטכנולוגיה המעולה המוטמעת במוצרינו.

כשרוכשים חברות מקבלים מוצרים בטכנולוגיות שונות, שלא פשוט לשלבם בטכנולוגיות שלך. בנוסף, מקבלים תרבות ארגונית שלעיתים לא משתלבת כהלכה בתרבות הקיימת. לעומת זאת, כשאתה 'רוכש' אנשים, אתה מקבל פיתוח זריז וזול יותר של מוצרים החדשים. לכן, אנו מקדישים מאמצים ניכרים ומשאבים רבים לגייס את הטובים ביותר בתעשייה".

העולם שייך לצעירים

יוג'ין קספרסקי הקים יחד עם שותפים וחברים את חברת האנטי-וירוס מעבדות קספרסקי בשנת 1997, לאחר שצבר ניסיון של עשור בתחום אבטחת המידע, במסגרת תפקידים שונים שמילא ברוסיה בתעשייה ובאקדמיה. בחודש שעבר זכתה החברה לכבוד רב כאשר נשיא רוסיה, דימטרי מדוודב, ביקר עם אנשיו במטה הראשי של החברה במרכז מוסקבה.

מעבדות קספרסקי היא חברת התוכנה הרוסית היחידה המפורסמת ברחבי העולם וניצבת בין ארבע הגדולות בעולם האנטי-וירוס. הראיון עימו נערך בכנס השנתי שעורכת החברה לעיתונאים מדי שנה במוסקבה.

מדוע אינך מרצה במפגש השנה?
"אני משאיר את הבמה למומחים הצעירים שמעבדות קספרסקי התברכה בהם. אנו מעסיקים עשרות רבות של מומחים צעירים בתחום האיומים הקיברנטיים – רובם בני 23 עד 27. עובדינו בני ה-30 פלוס כבר נחשבים ל-'מבוגרים'. עם זאת, כל המומחים שלנו הם ברמה עולמית ומגיעים מהמעבדות שלנו בארצות השונות בהן אנו פעילים. לכולם יש ידע וניסיון עשיר, למרות גילם הצעיר – והם יודעים בדיוק לאן החברה הולכת, כי הם שותפים לתהליך בחירת הדרך".

תוכנת האנטי-וירוס שלכם זיהתה השבוע אתרים לגיטימיים שגוגל הפנה אליהם ממודעות AdSense – כאתרים מאיימים. מה תגובתך?
"נכון. זה קרה, זה קורה וזה יקרה לכל מוצר אנטי-וירוס. לנו זה קרה הפעם. זהו מקרה שקרוי בסטטיסטיקה 'False Positive'. במקרה שלנו, זה התבטא בכך שחסמנו בטעות אתר שלא צריך היה לחסום אותו. זה נובע מהחמרת היתר שלנו בבדיקות שאנו מבצעים נגד נוזקות – כדי שלא נקלע למצב גרוע יותר של 'False Negative' – ונאשר למשתמש לגלוש לאתר שעשוי להסב לו נזק. בכל מקרה, התקלה תוקנה מיד. כאמור, זה אינו משהו חריג – זה קורה לכל מוצר אנטי-וירוס".

עולם תחתון מקוון

מתי תגיעו לרף מיליארד הדולרים בשנה?
"אני בטוח שנמשיך לצמוח בשיעור שנתי דו-ספרתי גבוה, מה שיביא אותנו למיליארד דולרים תוך שנים ספורות. אני שואף לכבוש את המקום הראשון בעולם ומאמין שנעקוף את מק'אפי וגם נחלוף על פני עסקי האבטחה של סימנטק".

איך תשיג את הגידול הדו-ספרתי המואץ הזה?
"אנו משקיעים הרבה מאוד במחקר ופיתוח. שם טמון העתיד שלנו. המדובר באותם צעירים מבריקים שהזכרתי קודם. אני לא יכול לפרט איזה אחוז מהמכירות אנו משקיעים במו"פ, אך מדובר בסכומים גבוהים – גם אובייקטיבית וגם בהשוואה לחברות דומות.

אנו משקיעים רבות גם בשיווק ובחשיפה – הרבה ובעיקר בדרכים יצירתיות. למשל, פרסנו חסותנו על מסע של שמונה נשים לקוטב הדרומי. שבע מהן סיימו והגיעו במזחלות לקוטב, אחת נשרה בדרך. לקראת סוף המסע הגעתי בטיסה ותקענו את דגל מעבדות קספרסקי שם. זכינו לחשיפה אדירה ברחבי העולם בזכות זה".

אנו שומעים כל הזמן על האיומים השונים בעולם הקיברנטי, ואתה עצמך בין החלוצים של האזהרות נגד השתלטות העולם התחתון על עבריינות הרשת. מנגד, אנו לא שומעים על מקרים שאירוע בפועל. האם מדובר בעוד אזהרת סרק בסגנון "באג 2000"?
"תשובתי נחרצת: עבריינים קיברנטיים קיימים והעולם התחתון עובר להיות דיגיטלי ברובו, כי אפשר לעשות שם כסף גדול מהר יותר. הפשעים הדיגיטליים אינם מתבצעים ברחוב, לכן אינם מתועדים בחדשות, אך חפש באינטרנט ותופתע לגלות כמה פשעי מחשב ופושעים קיברנטיים מדווחים בעולם. יש לזכור שגורמים מסחריים שפרצו לאתריהם וגנבו מהם מידע או כסף, אינם מעוניינים בחשיפה יתרה. זו אינה זעקת 'זאב, זאב', אלא איום אמיתי על העולם הדיגיטלי".

היכן, לידיעתך, פועלים עברייני הרשת?
"המקום הראשון שמור לעבריינים מארצות דוברות רוסית, שעברו את אלה מארה"ב. אחריהם עבריינים מברזיל ומסין. אגב, הסינים הם המפתחים העיקריים של נוזקות למיניהן. הם מייצרים ומוכרים אותן לעבריינים בארצות שמניתי".

האם אתם שוקלים הפעלת שירותים מנוהלים ומעבר למודל SaaS?
"כן, בהחלט. בכוונתנו לפתח את הפעילות הזו במתכונת של שירותים מנוהלים. כבר התחלנו להציע את השירות, אך בהיקף קטן יחסית. אנו לומדים את המודל ונרחיב את פעילותנו בעתיד הקרוב. שירותים מנוהלים מתאימים לשוק הארגוני וההצלחה האדירה שלנו בשוק הצרכני כאילו מאיטה את קצב החדירה שלנו לשוק הארגוני. בקרוב נהיה שחקנים משמעותיים גם בשוק הארגוני הגדול ברחבי העולם".

יש לכם פעילות במעל ל-100 מדינות בעולם. מה דעתך על פעילותה של פאואר תקשורת, המשמשת כנציגת קספרסקי בישראל?
"אני מאוד מרוצה מהצלחתה של פאואר תקשורת בהחדרת מוצרינו בשוק הישראלי. כשהגעתי לביקור לפני שלושה חודשים, כדי לקחת חלק במפגש המפיצים שלנו שנערך באילת, הופתעתי מכמות המשווקים הגדולה שנכחה שם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים