מדוע אנחנו זקוקים לעוד אפליקציית ניהול משימות?
התשובה - אנחנו לא ● אז מדוע גוגל לא הבינו זאת כשהשיקו את Google Tasks? ייתכן שהתשובה היא שכשיש לכם מלא כסף, מה זה כבר בזבוז קליל על משהו נסיוני? ● עצה שלנו: קנו לוח מחיק - יותר זול
קשה לומר על גוגל (Google) שהיא חברה שמשאירה אבן בלתי הפוכה בשדה הקוצים של עולם התוכנה והאפליקציות. הזרועות הארוכות שלה ומאגרי כשרונות וכסף, מאפשרים לה לזרוק לעולם ניסיונות בלי קץ בתקווה שחלקם יהפכו להצלחה – גם אם לא קוראים להם מנוע חיפוש. זה מאפשר לה מדי פעם לפנות לקיר עליו רשומות כל האפליקציות שלה, עם הייעודים שלהן, לזהות חור מסוים בגודל כזה או אחר ואז לכתוב עבורו משהו.
ולמה הפתיחה המעט מוזרה הזו? כי האפליקציה Google Tasks שזה עתה הושקה ועדיין לא המציאו לה שם נורא בעברית, באה לסתום מעין חור כזה. אפליקציה שמטרתה – ואצל גוגל זה כמעט תמיד די מובן מהשם – לעקוב אחרי המטלות/משימות שיש לנו בחיים.
אבל זה לא שניהול מטלות ויישומים זה משהו כל כך זר למשתמשים שתולים יהבם אך ורק על האפליקציות והיישומים של גוגל, וכן יש כאלה – גם אם הם לא משתמשים כבחירה ב-G-Suite פר-אקסלנס. הרי קל מאוד לנהל מטלות, הודעות ומשימות פשוטות ביומן של גוגל שלאחר העדכון האחרון שלו הפך לכלי מתקדם ומודרני מאוד. מעבר לכך, משתמשי Gmail, לפחות בצורתו הדפדפנית, כבר מכירים כמה שנים את האפשרות לכתוב משימות קצרות – מצאתי בחיפוש קל משימות שרשמתי לעצמי בשלהי ספטמבר 2011 (בוצעו, אל תדאגו).
הכל סובב סביב G-Suite
בשוק בו יש לא מעט אפליקציות לניהול משימות – ואם אתם חדי זיכרון, אתם זוכרים שאפליקציית ניהול משימות של מיקרוסופט (Microsoft) כבר סוקרה במדור זה בעבר– על האפליקציה למשוך את תשומת הלב. במקרה של גוגל יש אפילו ציפייה גבוהה יותר, ברגע שהיא מזכירה את המונח הזה G-Suite.
ובכן, הדבר בראשון שתגידו לעצמכם ברגע שתפעילו את Tasks ככל הנראה, הוא – "זה נראה מה זה פשוט". וזה נכון. אני לא יודע בדיוק מה הניע את גוגל לפתח את האפליקציה הזו, אבל מילים כמו שיתוף, שליחת תזכורות לאחרים, שליחתה באמצעות דואר וכדומה – תמחקו מהלקסיקון שלכם בכל מה שקשור לאפליקציה הזו. בטח גם ניהול פרויקטים, למרות שברמה מסוימת אחרי תרגול היא דווקא כל יכולה לשמש ככזו ברמה אישית.
מה שכן היא מאפשרת, זה גישה ישירה ופשוטה לכתיבת ושמירת מטלות. כבסיס כשלוחצים על הכפתור "משימה חדשה" אפשר לכתוב שם וזהו זה. אם לוחצים על כפתור הפלוס מתחת לשם, אפשר להוסיף כמה פרטים קצרים וכן תאריך לביצוע, ואז מקבלים הודעה מתאימה. לחיצה על המשימה מאפשרת לשנות את הפרטים ואת התאריך וכן להפוך תתי-משימות של אותה משימה למשימות בפני עצמן, ואז אפשר לקבוע גם להן תאריך – אך להן כבר לא ניתן להוסיף משימות משנה. יש גם לשים לב שמחיקת משימה ראשית מוחקת כמובן את כל משימות המשנה, גם אם הן מוצגות בנפרד.
סטארט-אפ: לוח מחיק
המשימות/מטלות נשמרות ברשימות. כדי לעבור בין הרשימות לוחצים על התפריט הראשי בצד ימין למטה, שם גם ניתן להגדיר רשימות חדשות כיד הדמיון. כדי לשנות שם של רשימה עוברים לתפריט בצד השני של המסך למטה. בתפריט הזה כבר ניתן גם לבחור למחוק רשימות וגם למחוק את כל המשימות שכבר סומנו כשהושלמו.
כדי להעביר משימה מרשימה אחת לאחרת, נכנסים אליה ובוחרים בתפריט הקטן מעל את שם הרשימה הרצויה. וזהו פחות או יותר.
למה אפשר בכל זאת לנהל פרויקטים? כי בגדול אפשר לומר שכל רשימה ניתנת להתייחסות כמשימה גדולה בפני עצמה, ואז אפשר לשמור משימות מתחתיה כשכל אחת ניתנת לפירוק לעוד תת-משימות, כאמור.
אבל כנראה שהתירוץ הכי גדול להשתמש באפליקציה הזו, היא ההשקה שלה יחד עם העיצוב החדש של Gmail שכולל כמה תכונות חדשות שאחת מהן היא אפשרות להפוך הודעות דואר למטלות ישירות ב-Tasks.
כמו שניתן להבין Tasks, לפחות לטעמו של כותב שורות אלו, עדיין לא ממש מרשימה. היא אולי פשוטה אבל לא לגמרי נוחה לשימוש. היא מזכירה יותר מהכל את הימים בהם היה לי לוח מחיק גדול שעליו כתבתי את המטלות שלי לפי רשימות עם תאריכי ביצוע. אם זה מה שאתם מחפשים, אז נסו אותה.
תגובות
(0)