ווינד ריבר השיקה את פלטפורמת VxWorks 653 עבור ARM
ווינד ריבר, המחויבת לתמיכה במהפך הדיגיטלי של לקוחותיה, הכריזה על השקת VxWorks 653 Multi-core Edition עבור ארכיטקטורת ARM, עם רמות הבטיחות והאבטחה הגבוהות ביותר עבור הסביבות המאתגרות ביותר. ההשקה מאפשרת ללקוחות ווינד ריבר להגיב במהירות לדרישות עסקיות חדשות, ולענות על הביקוש הגובר לחדשנות ולאיחוד של עומסי עבודה במסגרת מערכות קריטיות.
VxWorks 653 של ווינד ריבר היא מערכת הפעלה המשמשת לפיתוח אפליקציות אוויוניקה משולבות ומודולריות (IMA) ברמות בטיחות קריטיות שונות. עם השקה זו מספקת החברה פלטפורמות תוכנה בטוחות ומאובטחות עבור כל ארכיטקטורות החומרה המרכזיות. יחד עם התמיכה של VxWorks 653 באינטל (Intel), שעליה הוכרז בתחילת השנה, יכולות תכניות פיתוח לחסוך עלויות ולהאיץ את זמן היציאה לשוק (TTM). זאת, באמצעות הפעלה מאוחדת של אפליקציות חדשות ומסורתיות על גבי פלטפורמת החומרה העדיפה עליהם. VxWorks 653 מספקת בסיס תוכנה בטוח ומאובטח, שהוא גם פתוח, המאפשר לבצע שימוש חוזר לרוחב תכניות. הפלטפורמה גם מפחיתה סיכונים ועלויות הקשורים ברישוי לאורך כל מחזור חיי המוצר.
"בין אם בבניית מטוס חדש או במסגרת תכנון יכולות חדשות עבור מערכות בקרה תעשייתיות ורפואיות, בחירה של ארכיטקטורה נכונה של תוכנה וחומרה היא חיונית לצורך הצלחת תכנית הפיתוח", אמר סטיבן אולסן, מנהל קו מוצר ומוביל פעילות תעופה וביטחון-צבא בווינד ריבר. "תעשיית התעופה והביטחון וקהילת התוכנה המשובצת ממשיכות לנוע אל עבר אימוץ של החומרה החדשנית ביותר, במטרה להתמודד עם בעיות ביצועים של עומסי עבודה מגוונים. כדי לפתור אתגר זה, בוחרים ספקי תעופה לשלב בין פלטפורמות חומרה מסחרית עוצמתית (COTS) עם פלטפורמות וירטואליזציה פתוחות. בכך הם מסוגלים למקסם את הערך במגוון של קווי מוצרים, מטוסים, ותרחישי שימוש".
"כעת, עם ההשקה החדשה, ניתן לפתח את הדור הבא של מערכות תעופה ותעשייה על בסיס פלטפורמת וירטואליזציה פתוחה ומבוססת סטנדרטים – המאפשרת להריץ מספר סביבות הפעלה על גבי ארכיטקטורות עיבוד של ARM, אינטל ו-Power. ראוי לציין ש-VxWorks 653 היא פלטפורמה מוכנה לרישוי, שמסוגלת לבודד ולהריץ עומסי עבודה שונים, כולל עומסים חדשים וישנים עם רמות בטיחות שונות", הוסיף.
VxWorks 653 נבחנה ואומתה על גבי ARM Cortex A53 – Xilinx UltraScale+ MPSoC. מעבדים מבוססי ARM נוכחים גם במחשוב קצה וגם במחשוב עתיר ביצועים, וטכנולוגיית ARM מאפשרת לאפליקציות חיוניות למשימה לרוץ ברמות הביצועים הנדרשות במעטפת Swap נמוכה ובדרך חסכונית. ARM Cortex-A53 הוא אחד ממעבדי ARM 64-bit הנפוצים ביותר, והבשלות שלו הופכת אותה לבחירה מועדפת בתעשיות התעופה, הביטחון והחלל, ועבור יישומים הדורשים קשיחות.
"ל-ARM יש ניסיון של יותר מ-25 שנים בתכנון מעבדים עמידים ויעילים, כולל אלה הנדרשים למשימות חיוניות, עם עדיפות עליונה לבטיחות", אמר לאקשמי מנדיאם, סגן נשיא תחום הרכבים בחברה. "הגישה הקפדנית שלנו לתכנון ואימות של מוצרים מאפשרת לשותפינו לקצר את הזמן הנדרש לרישוי הבטיחות של מוצרים. הדבר מאפשר להם להתמקד בקוד בעל ערך מוסף, מבלי לסכן את איכות התכנון".
"עם התמיכה החדשה הזו ב-Zynq UltraScale+ MPSOC וב-RFSOC, פלטפורמת VxWorks 653 Multi-core Edition מייצרת אפיק חסכוני ויעיל לשדרוג אפליקציות הגנה חיוניות לשימה ולפלטפורמות תעופה הדורשות רישוי. היא מאפשרת לנוע קדימה כדי לנצל את פלטפורמת העיבוד פורצת הדרך Xilinx", ציין דיוויד גמבה, מנהל בכיר לתחומי התעופה, הביטחון והחלל ב-Xilinx. "מערכות מסורתיות רבות פותחו תחת השקעות נרחבות בתוכנה. הגרסה החדשה של VxWorks 653 מאפשרת לעשות שימוש חוזר בבסיס הקוד, תוך ניצול מאפייני החציצה של תוכנה וחומרה. בכך היא תומכת ברמות גבוהות של בטיחות ואבטחה, תוך תמיכה באינטגרציה של יכולות אל תוך שבב יחיד".
"האסטרטגיה של ווינד ריבר, שמבוססת על מחויבות רב שנתית ללקוחותיה, נועדה לספק מערך מאובטח ובטוח של תוכנה אל טווח רחב של מחשבי תעופה, ומערכות בקרה תעשייתיות. פלטפורמות פתוחות, עמידות ומאוחדות, לריבוי ליבות, כבר נמצאות כאן. ספקי תעופה ויצרני מכשירים יכולים להיערך לעתיד עם החומרה המועדפת עליהם ועם פלטפורמת וירטואליזציה פתוחה התואמת לצרכים שלהם", סיכם אולסן.