שר החוץ הסיני: לא אנחנו ביצענו את המתקפה על שרתי גוגל

"אין להאשים אותנו במתקפה, שכן אנחנו מתנגדים לתקיפות קיברנטיות", אמר השר יאנג ז'יאצ'י בוועידת אבטחה שהתקיימה במינכן ● הוא הוסיף, כי לא רק שסין אינה האשמה במתקפה, אלא שהיא הקורבן שלה ● לדברי השר הסיני, "אנחנו תומכים בזרימה חופשית של מידע ובחופש הביטוי"

יאנג ז'יאצ'י, שר החוץ הסיני, כינה בסוף השבוע את המתקפה שבוצעה ממחשבים בארצו על שרתי גוגל (Google) ו-32 חברות נוספות "תעלומה מסתורית". לדבריו, אין להאשים את סין במתקפה, שכן "אנחנו מתנגדים לתקיפות קיברנטיות". הוא הוסיף, כי לא רק שסין אינה האשמה במתקפה, אלא שהיא הקורבן שלה.

"אינני יודע איך הפרשה הזו צצה לה פתאום", אמר ז'יאצ'י בוועידת אבטחה שהתקיימה במינכן ווציין, כי "אנחנו תומכים בזרימה חופשית של מידע ובחופש הביטוי". הוא התעלם בדבריו מהצנזורה שמטילה סין על האינטרנט בכלל ועל גוגל בפרט. "בסין יש מדיניות פתוחה לחלוטין של פעילות חברות גלובליות ברשת, כל עוד הן מכבדות את חוקי המדינה", אמר.

ההתקפות על שרתי גוגל ויתר החברות גרמו לביקורת על סין מצד הממשל האמריקני, ובכלל זה הנשיא, ברק אובמה, ושרת החוץ, הילארי קלינטון. בשבוע שעבר אף יצא הסנאט האמריקני בהצהרת גינוי נגד המתקפה, כמו גם בשל פעולות הצנזורה ברשת והגבלת חופש המידע בסין.

יצוין, כי פרשת המתקפה הקיברנטית הינה רק חלק מהמשבר הנוכחי ביחסי ארצות הברית-סין. כך, בכוונת הממשל האמריקני לממש עסקת נשק עם טייוואן, יריבתה של סין, בשווי 4.6 מיליארד דולרים. כמו כן, אובמה מתכוון להיפגש עם הדלאי לאמה, מנהיג הטיבטים וזוכה פרס נובל לשלום, הגולה מארצו כבר עשרות שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים