'צריך לבנות מערכות שמעצימות אנשים ולא כאלה שמחליפות אותם'

"המהפכה התעשייתית הרביעית משנה מהותית את חיינו" אמר עדי דיאמנט, מנהל מעבדת החדשנות במיקרוסופט ● "אנו, כמו כל חברה, נדרשים לעבור טרנספורמציה דיגיטלית ולהעביר את פירותיה ללקוחות"

עדי דיאמנט, מנהל מעבדת החדשנות במרכז המו''פ של מיקרוסופט בישראל. צילום: ניב קנטור

"ב-250 השנים האחרונות חווינו שלוש מהפכות תעשייתיות – המצאת מנוע הקיטור, הופעת המנוע החשמלי ומהפכת המידע והתפשטות רשת האינטרנט לצד המיכון של פסי הייצור. כעת אנו על סיפה של המהפכה התעשייתית הרביעית, IR4. זוהי מהפכה אמיתית והיא לא בבחינת התפתחות. היא משנה את אורח חיינו ואת תפיסת החיים שלנו", כך אמר עדי דיאמנט, מנהל מעבדת החדשנות במרכז המו"פ של מיקרוסופט (Microsoft) בישראל.

דיאמנט דיבר בכנס של העמותה לניהול פרויקטים בישראל, PMI. הכנס השנתי ה-22 במספר של העמותה שנערך בהפקת אנשים ומחשבים. הכנס התקיים אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב ונשא את הכותרת "הכנס השנתי – הדור הבא". באירוע השתתפו יותר מאלף מקצועני ניהול פרויקטים.

לדבריו, "הדור הרביעי של המהפכה התעשייתית, כולל שילוב של בינה מלאכותית, לימוד מכונה, לימוד מעמיק, מכשירים אוטונומיים ורובוטים. זהו אתגר עבור ארגונים ועסקים שנדרשים לפעול אחרת במציאות משתנה. אנו במיקרוסופט, כמו כל חברה, נדרשים לעבור טרנספורמציה דיגיטלית, ולהעביר את פירותיה ללקוחות".

"מדובר באתגר לארגונים ואף למנכ"לים שלהם. ב-2017 המנכ"לים הגדירו את האתגר כ'איך עוברים לעידן הדיגיטלי?'. השנה הם נשאלו שוב את אותה שאלה, וציינו בראשונה בתשובתם כי האתגר הוא כבר לא של המנכ"ל אלא של כל ההנהלה, הסמנכ"לים", הוסיף.

להמציא מחדש את הארגון בעידן הדיגיטלי

לדברי דיאמנט, "האתגר הוא איך אנו ממציאים מחדש את הארגון בעידן הדיגיטלי. איך משנים את הצורה בה מנהלים פרויקטים. איך מתמודדים עם כלל מגמות העל הטכנולוגיות החדשות: מחשוב ענן – נצבר שם מידע רב, יש לבחון כיצד ניתן לנצל אותו לטובת הלקוחות; ביג דטה; איך לשלב במערכות בינה מלאכותית תוך מענה להיבטי האתיקה הכרוכים בכך; אינטרנט של הדברים; בוטים; איך עונים לאתגרי החדשנות; איך מגנים על הפרטיות עם מענה לרגולציות דוגמת GDPR ואיך מביאים להידוק הקשר והגדלת הנאמנות של הלקוחות. זאת, לצד בניית אמון של הלקוחות".

הוא ציין ש-"בעוד כמה שנים אם תהיה תקלה בסייען הדיגיטלי, המשמעות שלה תהיה אקוטית ומקבילה להפסקת חשמל כיום. השינוי הגדול הוא בתפיסה: מעתה מנהל פרויקט נדרש לעבוד עם המפתחים כחטיבה אחת. מנהל הפרויקט הוא זה שאחראי לאיסוף הנתונים ולמדידתם. באחריותו לשלב בפרויקט היבטים של חדשנות. יש להגיע למצב בו לא נשאל מה הלקוח צריך או רוצה – אלא שיאהב את מה שאנו מספקים לו. יש למדוד תגובה רגשית של הלקוח ולדאוג שתגובה זו תהא חיובית".

דיאמנט אמר עוד כי "על מנת להצליח במשימה. אנו מעניקים למנהלי הפרויקטים עצמאות מלאה. הם יכולים להעלות רעיונות בחופשיות, לפתח גרסאות אב טיפוס, לערוך את הישיבות באופן שונה ולשחרר גרסאות באופן אג'ילי. בנוסף, הארגון מעניק למנהלי הפרויקטים תמיכה היקפית, הוא מחויב לתת למנהל הפרויקט גישה למקורות".

"ללמוד בלא הרף ולהזריק חדשנות לפרויקטים"

"כדי לענות על כלל האתגרים הללו אנו בחברה מעבירים אנשים מחטיבה אחת לשניה לטובת הפרייה רעיונית מזוויות שונות. אנו מסייעים להגעה לתובנות, עוזרים לזיהוי בעיות ולחיפוש פתרונות. המטרה היא להביא חדשנות למנהלי פרויקטים, בין השאר באמצעות ניצול של חוכמת ההמונים. כך, אמר סאטיה נאדלה, מנכ"ל החברה: 'צריך לבנות מערכות שמעצימות אנשים – ולא כאלו שמחליפות אותם"'.

"מה שמנהלי הפרויקטים נדרשים לעשות כדי לפעול בעידן החדש", סיכם דיאמנט. "הוא להמציא כל הזמן את עצמם ואת סביבתם מחדש. עליהם ללמוד בלא הרף ולהזריק חדשנות לפרויקטים שבאחריותם. עליהם לדעת לפעול בסביבה המתאפיינת לעתים בסיבוכיות גדולה. עליהם להסתמך יותר על נתונים ופחות לפעול לפי אינטואיציות. יש לשלב בפרויקטים היבטים של בינה מלאכותית ולפעול להידוק הקשר ולהגדלת הקירבה ללקוח".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קרן

    "מה שמנהלי הפרויקטים נדרשים לעשות כדי לפעול בעידן החדש", סיכם דיאמנט. "הוא להמציא כל הזמן את עצמם ואת סביבתם מחדש. עליהם ללמוד בלא הרף ולהזריק חדשנות לפרויקטים שבאחריותם. עליהם לדעת לפעול בסביבה המתאפיינת לעתים בסיבוכיות גדולה. עליהם להסתמך יותר על נתונים ופחות לפעול לפי אינטואיציות. יש לשלב בפרויקטים היבטים של בינה מלאכותית ולפעול להידוק הקשר ולהגדלת הקירבה ללקוח".

  2. קרן

    מהפכה? אלו טכנולוגיות שקיימות עשרות שנים. בנקים כורים מידע (או בשפת השיווקניקים, עושים big data) כבר 20 שנה, רשתות נוירונים משתפרות אך קיימות הרבה שנים, רובוטים הוציאו המון כספים ובקושי הגיעו ליכולות של נחש או זבוב בוגר, כלי רכב אוטונומיים זה אולי נחמד אבל אנשים יותר זולים. שואב אבק רובוטי מתפקד חלקית עולה כמה אלפים, אז כמה יעלה רכב אוטונומי לחלוטין?

  3. אור

    מהפכה? אלו טכנולוגיות שקיימות עשרות שנים. בנקים כורים מידע (או בשפת השיווקניקים, עושים big data) כבר 20 שנה, רשתות נוירונים משתפרות אך קיימות הרבה שנים, רובוטים הוציאו המון כספים ובקושי הגיעו ליכולות של נחש או זבוב בוגר, כלי רכב אוטונומיים זה אולי נחמד אבל אנשים יותר זולים. שואב אבק רובוטי מתפקד חלקית עולה כמה אלפים, אז כמה יעלה רכב אוטונומי לחלוטין?

אירועים קרובים