אינטל ישראל: הייצוא ב-2009 גדל ב-145%, והסתכם ב-3.4 מיליארד דולרים

החברה הייתה אחראית ל-2.2% מהתוצר של הסקטור העסקי בארץ, אמרה מקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית, במסיבת עיתונאים שערכה החברה ● עוד נמסר, כי במפעל אינטל בקריית גת הושקעו עד היום כ-3.3 מיליארד דולרים

אינטל (Intel) ישראל הציגה במסיבת עיתונאים את נתוני הייצוא שלה ל-2009. לדברי מקסין פסברג, מנכ"ל אינטל ישראל וסגנית נשיא באינטל העולמית, הסתכם הייצוא של אינטל ישראל בשנה האחרונה ב-3.4 מיליארד דולרים – גידול של 145% לעומת הייצוא ב-2008. בסך הכל, מאז 1999, הסתכם הייצוא של אינטל ישראל ב-17.5 מיליארד דולרים, מה שלדברי החברה ממצב אותה כיצואן הפרטי הגדול ביותר בישראל באותה תקופה.

הייצוא של 2009 מהווה כ-10% מכלל הייצוא התעשייתי בארץ, ללא ענף היהלומים, וכ-2.2% מהתוצר בסקטור העסקי הישראלי. פסברג מייחסת חלק גדול מהגידול בייצוא לכך שמפעל ייצור המעבדים בקרית גת, שמייצר בטכנולוגיית 45 ננו מטר, הגיע כבר השנה לעומס ייצור מלא, לאחר שהושקעו בו כ-3.3 מיליארד דולרים.

במקביל לכך התייחסו באינטל למפעל החיתוך שנפתח מחדש בירושלים. המפעל, שנקרא IDPj, מקבל אליו את כל פרוסות המעבדים שמיוצרות בקרית גת ומכין אותן לשלב האריזה שלהן (שלב שנקרא Die-prep). פסברג התייחסה בקצרה לנושא המהומות שהתרחשו מסביב למפעל בעת פתיחתו מחדש בצורתו הנוכחית, ואמרה, כי “מועסקים שם 150 עובדים כל השבוע מסביב לשעון, ואין כל שינוי בסטטוס-קוו. מעבר לכך, אנו מקווים שבקרוב יתחיל המפעל לקבל לחיתוך גם פרוסות מעבדים שמיוצרות באירלנד ובניו-מקסיקו".

מול המפעל באירלנד תתחרה אינטל ישראל גם על ייצור הדור הבא של המעבדים בטכנולוגיית 22 ננו-מטר. “מדובר בהשקעה של 2.7 מיליארד דולרים כדי לעבור עד 2012 לייצור בקריית גת.  אני מאמינה שאינטל, וגם ממשלת ישראל, יודעות מה חשיבות הייצור של החברה בארץ. זו השקעה שצריכה להתבצע, ואני מקווה שיבחרו בנו וישקיעו בנו". בסך הכל מתוכננים שני מפעלי 22 ננו-מטר, שאחד מהם יהיה באריזונה, שם – ביחד עם המפעל בניו-מקסיקו – מיוצרים גם מעבדי ה-32 ננו-מטר.

רוני פרידמן, מנכ"ל אינטל חיפה וסגן נשיא באינטל העולמית, הציג כמה חידושי פלטפורמות. לדבריו, סיים מרכז הפיתוח את התכנון של פלטפורמת ה-Sandy Bridge שתשווק החל מהמחצית הראשונה של 2011, והיא מציעה פלטפורמה מלאה על שבב יחיד בטכנולוגיית 32 ננו-מטר, כולל גרפיקה והאצת פקודות. במקביל התחיל המרכז לפתח, בשותפות מלאה עם מרכז הפיתוח בארצות הברית, שגם עליו אחראי פרדימן, פלטפורמה בשם Ivy Bridge שתהיה הראשונה שתיועד לטכנולוגיית הייצור ב-22 ננו מטר. שלב התכנון של פלטפורמה זו אמור להסתיים השנה.

כמו כן הכריז פרידמן על הקמת קבוצת פיתוח ראשונה בישראל שתהיה מיועדת בלעדית עבור מחשבי ה-Netbook. “זהו תחום מאוד מצליח, שצומח במהירות הגדולה ביותר מבין כל המחשבים הנמכרים, ולכן החלטנו לפתוח את הקבוצה המיוחדת הזו, שתכלול כ-80 איש. הפלטפורמה החדשה תקרא Clearview”, אמר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים